שנת 2020 כבר כאן ורק נותר לראות מה יוליד יום, אך בדבר אחד ניתן להיות בטוחים: הקידמה תמשיך להשאיר אותנו נדהמים ושלל מהלכים עומדים להיות הרבה יותר פשוטים, נוחים ויעילים, בין אם נבקש לערוך קניות לשבת ובין אם נבקש לבחור את הפנסיה האידאלית ביותר. מכאן שכבר כיום אנו זוכים לראות כיצד הצרכנים דורשים יותר ומקבלים יותר ופה רק נותר להבין כיצד ממנפים זאת. נשמע מעניין? נשמע חשוב!
חיפוש אחר ייחוד ויחס אישי
לצד העובדה שנתוני הרכישה המקוונת רק הולכים וגוברים, מרתק למצוא שדווקא החנויות השכונתיות מקבלות מקום של כבוד, אם כי אנשים מאסו במתחמי הענק ואם כי בעידן המנוכר שבו התרגלנו לחיות (הרבה מצויים במסכים) אנשים נמשכים לתחושה של חום אנושי, ממש כפי שחנות שכונתית יודעת להציע, ועל כן עושה טוב לדעת שעדיין יש מקום לחנות הפיזית שבה מתרחשת אינטראקציה ישירה עם המוצר ועם המוכרת. אי לכך תמצאו שלל חנויות מבוקשות ברמת אביב ובשלל מרכזי שכונות נוספים, ובמיוחד אם מדובר בחנויות בוטיק.
מחדשים הרגלים
אם נעצור במקום הכי בסיסי, נמצא שכבר עתה ניתן למצוא בסופר כלי עזר יעיל עבור בחירת המצרכים שנחשבים יחסית בריאים. אומנם במקרה זה אין מדובר בחידוש טכנולוגי, אך כן מדובר בחידוש תפישתי, וזאת כי בין היתר ניתן לזקוף לטובת העשור החדש מודעות הולכת וגוברת לכל מה שנוגע לבריאות. מכאן שכיום כבר אין צורך לשהות בסופר יותר מהרצוי רק בכדי לבחון מה מכיל המוצר, אלא באמצעות סימון פשוט (וצבעוני) זוכים להבין איזה מזון נחשב מזיק – כזה שמכיל יותר שומן רווי, סוכר ונתרן. אי לכך גם אם עד כה הצרכן נהג לפעול על אוטומט (להיצמד לאותה רשימת קניות), הרי שעתה הוא זוכה לעשות חישוב מסלול מחדש.
לאכול את העוגה ולהשאיר אותה שלמה
צרכנות חכמה היא לשלם כמה שרוצים ולקבל בדיוק מה שרוצים ואת המודל הזה עומדת להפנים חברת יבמ. החברה מבינה שללקוח נמאס לרכוש "רכב פשרה" בשל שיקולי תקציב ועל כן היא עומדת להציע תרחיש רכישה מעט שונה. הלקוח יזכה להחליף רכב בכול פעם שיחפוץ, כך שאם עבור היום יום הוא יעדיף רכב משפחתי קטן וחסכוני, הרי שעבור הסופ"ש הוא יוכל לבחור ברכב שטח.
מי שעומד מאחורי ומלפני
כיום בזכות הרשתות החברתיות ניתן להשיג כל פיסת מידע רצויה, ועל כן השירותים שמוצעים ללקוח עומדים להיות הרבה יותר מדויקים ואיכותיים, כי מספיק שהלקוח ייעזר בחוכמת ההמונים, בכדי שהוא יבין היטב במה מדובר. אי לכך הלקוח זוכה להשיג יותר לצד השקעה פחותה ואילו העסקים השונים ימשיכו להשלים פערים, כאשר ידוע שאין להשאיר מאחור לקוח שאינו מרוצה, וזאת כי לקוח לא מרוצה שווה לפגיעה קשה במוניטין (בכוחו של פוסט שלילי לעורר תהודה רבה). מכאן שהצרכנות של שנת 2020 עומדת להיות הרבה יותר חכמה ומתגמלת – יש למה לצפות!