Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

אבינועם ראוך מבית הספר שמעון בן צבי בגבעתיים זכה בפרס מורה מצטיין מטעם מחוז ת"א במשרד החינוך

אבינועם ראוך מבית הספר שמעון בן צבי בגבעתיים זכה בפרס מורה מצטיין מטעם מחוז ת"א במשרד החינוך

אבינועם ראוך מחנך, רכז הספורט, מורה לחינוך גופני ורכז התעבורה בבית הספר בתיכון שמעון בן צבי בגבעתיים, בעל וותק של 40 שנה בחינוך זכה השבוע בפרס מורה מצטיין של מחוז ת"א של משרד החינוך לשנת הלימודים תשע"ח.

אבינועם, המכהן כמורה לחינוך גופני וכרכז המקצוע בבית הספר, הוא שם דגש על כושר גופני, לימוד משחקי כדור וחוקת המשחקים, אתלטיקה קלה, התעלמות קרקע ומכשירים, ידע עיוני בתחומי הפיזיולוגיה והאנטומיה, מכין את תלמידי יא'-יב' לשירות משמעותי בצה"ל בכלל ולגיבוש היחידות הקרביות והמובחרות בפרט.

אבינועם, רכז החינוך הגופני ורכז נבחרות הספורט, מאמן את נבחרות הכדורגל והקט-רגל תוך שימת דגש על כללי המשחק ההוגן, שיתוף פעולה, חברות והעצמה אישית. בשנים האחרונות זוכות נבחרות הכדורגל של בית הספר באליפות העירונית ולפני שלוש שנים העפילה נבחרת הקט-רגל לרבע גמר ארצי. אבינועם בדרכו המיוחדת מרכז סביבו תלמידים רבים המגיעים לאימונים בכל יום ושעה שהוא קובע, הוא מצליח לסחוף אחריו המוני תלמידים לטורניר גבעתיים ולכל תחרות שאפשר. בנוסף מאמן אבינועם, יחד עם צוות החינוך הגופני את נבחרות מרוצי שדה, כושר גופני לכיתות יא'-יב', אתלטיקה קלה, כדורסל וכדורשת.

אבינועם מארגן אירועי הנצחה לבוגרי בית הספר שנפלו במלחמות ישראל. אבינועם יזם ומרכז את "מסלול יובל". הפרויקט נעשה לזכרו של יובל רטיג ז"ל בוגר בית הספר שנפל בלבנון בשת 1993 בעת שירותו הצבאי.

"מסלול יובל" החל מיום השנה הראשון לנפילת יובל ונמשך ברציפות 24 שנים. במסגרת "מסלול יובל" משלב אבינועם הוראה מעצימה והקניית ערכים. התלמידים נחשפים לחשיבות פיתוח כושר גופני – המהווה הכנה יעילה לתלמידים בעלי מסוגלות גופנית לשירות קרבי בצבא. טקס סיום "מסלול יובל" בו נוכחים בני משפחתו של יובל רטיג ז"ל, נבחרת חיילים מיחידת הצנחנים בה שירת יובל שמשתתפים במסלול, תלמידים וגם מספר גדל והולך של תלמידות משכבת יב', הפך בעשרים השנים האחרונות לאחד משעות החינוך המשמעותיים והמרגשים ביותר של שכבת יב'.

אבינועם פיתח ביחד עם משפחתו של ניר ברזזסקי ז"ל, בוגר בית ספרנו שנהרג בעת שירותו הצבאי בשנת 1996 את "טורניר ניר" – טורניר קט-רגל בבית הספר. גם בהנצחה מרגשת זו משלב אבינועם את חיילי היחידה בה שירת ניר המשחקים בטורניר עם התלמידים. טורניר ניר מתקיים בבית הספר, בניהולו החם והאוהב של אבינועם 21 שנים ברציפות.

במשך 35 שנה מארגן אבינועם מפעל חינוכי בבתי הספר היסודיים בגבעתיים "טורניר קובי כלב" לזכרו של קובי כלב ז"ל שנהרג ב–1982 בלבנון. מסירותו רבת השנים היא אות ומופת לאישיותו.

אבינועם מלבד היותו מורה ורכז החינוך הגופני הוא גם מחנך כיתות ט'-י"ב והשתלב גם בהוראת מקצוע התעבורה. כמו כל דבר בחייו, אבינועם משקיע בתפקידו, מקיים תחרויות בתחום זהירות בדרכים בכלל ונהיגה בטוחה בפרט.

כרכז החינוך הגופני מארגן אבינועם יחד עם צוות החינוך הגופני, ימי בריאות, ימי ספורט, יום ספורט לתלמידי בתי הספר המזינים, טורנירים שכבתיים ובין השכבות בנים ובנות, הפסקות פעילות, הרצאות בנושאי תזונה ואורח חיים בריא, מוטיבציה, העצמה אישית, שאיפה למצוינות ועוד.

ראש עיריית גבעתיים רן קוניק ציין כי: "אבינועם כיהן כמורה שלי בכיתות ה׳- ח׳ וכן בשנותיי בתיכון. התרגשתי כשקיבל גם מידיי, את מגן ״המורה המצטיין״ של מחוז תל אביב. אבינועם ראוך, הינו אישיות מיוחדת מורה לחיים, מחנך בכל רמ״ח אבריו, מודל לחיקוי ודוגמה למחנך ואדם המוקיר את החיים וזוכר ומנציח את תלמידיו הנופלים. נכס לתיכון שב״צ ולעיר גבעתיים. בשמי ובשם אלפי משפחות שאת ילדיהן גידלת ועליהם השפעת רבות לטובה אנו רוצים להגיד תודה".

מנהלת בית הספר, אלה ספיר גונן ציינה כי: "בכל שנות עבודתו אבינועם נותן את הלב ואת הנשמה. אבינועם הוא איש חינוך במלוא מובן המילה. כל תלמיד עבורו הוא עולם ומלואו. כל תלמידיו בחינוך הגופני ובעיקר אלו שלמדו בכיתות להן שימש כמחנך זכו באבא שני, דואג, תומך, אוהב. עשרות בוגרי בית הספר שומרים על קשר קבוע עם אבינועם גם שנים רבות אחרי שסיימו את הקשר מורה-תלמיד והופכים להיות חברים צעירים".

עוד הוסיפה ספיר גונן כי: "כרכז ותיק ומקצועי משמש אבינועם מנחה למורים צעירים המגיעים מדי שנה ממכון וינגייט ומסמינר הקיבוצים לשנת התמחות ועבודה מעשית. אבינועם משקיע בסטודנטים שעות עבודה רבות מעל ומעבר הנדרש כמורה מאמן. מורים רבים לחינוך גופני ברחבי הארץ חייבים לו את הכשרתם המקצועית המעולה. אבינועם מורה מהזן הישן והטוב. מורה שתמיד מוכן להתנדב. בשנים האחרונות הצטרף אבינועם כמתנדב לשירות המשטרה ועוזר לכוחות השיטור בשמירת ביטחון הפנים. אבינועם מורה ומחנך המשקיע ואוהב את תלמידיו, מחנך מסור המאמין בנתינה ובעשייה. בכל שנות עבודתו לא נס ליחו, לא תש כוחו ולא פג מרצו. אבינועם עדיין חדור מוטיבציה ורצון טוב כביום עבודתו הראשון בבית הספר. אבינועם אוהב תלמידים, מחנך לאהבת הארץ, למניעת אלימות, ולעזרה לזולת באשר הוא, בקיצור – מורה לחיים הראוי להיות מורה מצטיין".

התוכן כי חם במקומונט גבעתיים
עיצוב הבית מתחיל בכם
כל מעצבת פנים שתשכרו לעבוד על עיצוב הבית שלכם תשב...
10 ערים מומלצות לטיול באירופה
באירופה ישנן ערים רבות ומרתקות שראויות לביקור. כל עיר מציעה...
לחיות עם שמכם הטוב ללא כתם פלילי
כשאזרחים נורמטיביים רבים מוצאים את עצמם בתחנת המשטרה כשהם נקראים...
הידעתם? אתם יכולים להשכיר את הגג שלכם לחברת החשמל
אנשים חכמים יודעים לנצל את המשאבים הקיימים ברשותם בשביל להרוויח...
למה צריך לבצע בדיקות גנטיות?
בדיקה גנטית יכולה לסייע באבחון הפרעות גנטיות או מחלות הנגרמות...
הליכים קוסמטיים שמטרתם להפחית את מידות הגוף
טיפול הצרת היקפים הם הליכים קוסמטיים שמטרתם להפחית את מידות...
מאפיין אדריכלי מרשים
חיפוי קיר מעץ הוא מאפיין אדריכלי מכובד המעניק לכל חלל...
איך להעביר את המסרים שלכם בדרך אפקטיבית?
תוכן שיווקי יכול לשרת אתכם בכמה פורמטים ואחד המוצלחים והטובים...
מגוון עיסויים מקצועיים
ייתכן שמגוון האפשרויות של דירות דיסקרטיות לא יהיו זמינות בכזו...
גישה עדינה לירידה במשקל לאחר לידה
חוויית ההיריון, הלידה והבאת חיים חדשים לעולם היא יוצאת דופן...