Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

אוהל תקיעות שופר הוקם בימי ראש השנה בפארק הלאומי בעיר

אוהל תקיעות שופר הוקם בימי ראש השנה בפארק הלאומי בעיר

לפני כשבעה חודשים הלך לעולמו הרב מוטי גל ז"ל, שליח הרבי מליובאוויטש ברמת גן.

הרב גל, דמות אהובה ומוכרת בקרב הציבור בעיר, עשה כל ימיו למען הכלל תוך הקמה וניהול של מוסדות רבים החל מבית חב"ד המרכזי בעיר ברחוב ביאליק וכלה בבית מעשים טובים ברחוב ז'בוטינסקי המאכיל מידי יום עשרות נזקקים. מאז פטירתו המצערת בטרם עת, לקחו על עצמם ילדיו את מלאכת ניהול המוסדות של אביהם, תוך שמירה על חזונו של הרב גל – להביא לכמה שיותר אחדות וקירוב לבבות בעיר.

בשנים האחרונות קהילתו של הרב גל, מקיימת במהלך חגי השנה פעילות קהילתית ענפה בעיר, בדגש על מורשת יהודית המתאימה לכל הקהלים כגון – הדלקת נרות ציבורית במוקדים מרכזיים בעיר בחג החנוכה, קריאת מגילה ציבורית בחג הפורים, אפיית מצות עם ילדי העיר לקראת חג הפסח ועוד. בימי ראש השנה ביצעו אנשי הקהילה תקיעות שופר ברחבי הפארק הלאומי בעיר, והשנה, בצל המצב הביטחוני הרגיש ותחושת המחנק שמפעמת בעם ישראל, ולצד פטירתו של הרב גל, ביקשה קהילת חב"ד רמת חן להרחיב בפעם הראשונה את פעילות תקיעות השופר ולמסדה, תוך הקמה של אוהל בו יבוצעו תקיעות השופר בצורה נעימה ופתוחה שתביא את חווית שמיעת התקיעות בראש השנה לתושבי העיר בצורה נוחה יותר.

וכך יצאו אנשי הקהילה לפארק הלאומי בימי ראש השנה ל"אוהל תקיעות השופר" שהוקם במרכז הפארק הלאומי.

הצלחת הפעילות וההיענות האדירה של התושבים הפתיעה גם את אנשיו של הרב גל.

המוטו שעליו הוחלט כמייצג את הפעילות הוא "כשיש מקום בלב, יש מקום לכולם!", וכך מאות משפחות, גברים נשים וילדים, טעמו עוגת דבש, לגמו כוס יין, נהנו מברכות שנה טובה והתחברו למסורת היהודית כששמעו את קול השופר. המפגש הבלתי אמצעי עם אלפי האנשים שביקשו לשמוע קול שופר, הביא למספר רב של אירועים מרגשים שאירעו במהלך הפעילות ובהם אדם מבוגר שלא הסכים להיכנס לבית כנסת יותר מחמישים שנה וכעת תקיעות השופר הביאו אותו לדמעות, קבוצת חירשים מלידה שאינה יודעת מהם תקיעות שופר וכעת לאחר שבירכו את ברכת השופר בשפת הסימנים ואחזו בשופר במהלך התקיעות התרגשו מאוד וגרמו לאנשי הקהילה ולקהל הרב מסביב להתרגשות רבה עוד יותר, ועוד עשרות מקרים של תושבים נרגשים ושמחים שהודו לאנשי הקהילה על הפעילות.

ילדיו של הרב גל אמרו לאחר הפעילות "ציפינו להיענות ולשיתוף פעולה של התושבים כפי שמתרחש כל שנה, אך מה שקרה בפארק בימי ראש השנה הדהים אותנו בענק. אלפי אנשים שפשוט מגיעים לאוהל שהקמנו ומבקשים רק דבר אחד – לברך ולשמוע את קול השופר. אולי זו המלחמה אולי זה המצב הלא קל ששורר במדינה שלנו אבל דבר אחד בטוח – יש התעוררות גדולה בעם ולכל יהודי יש כמיהה וכיסופים, וזה בדיוק מה שהרבי מליובאוויטש מלמד אותנו, שכל יהודי הוא יהלום ובעזרת מאור פנים וחמימות אין קץ מגיעים אל הנקודה הפנימית של האדם שמולך".

"אנחנו רוצים להודות מקרב לב לחבר הנהלת העיר מר אביהוא בן משה ולחבר מועצת העיר חיים גלרמן מסיעת הבית היהודי ברמת גן שסייעו רבות ותמכו בקיום הפעילות, ואנו מקווים שזו רק יריית הפתיחה בשיתוף הפעולה שלנו עם העירייה לאחר פטירתו של הרב גל, לקראת המשך הפעילויות לחיבור המסורת ולהגברת האחדות בעם", אמרו אנשי הקהילה והוסיפו כי הם מקווים שהפעילות המבורכת תפעל את פעולתה ותביא לימים טובים יותר ולשנה טובה ומתוקה לכלל בית ישראל.

התוכן כי חם במקומונט גבעתיים
גבעתיים לא מעלימה עין
עובדות ועובדי עיריית גבעתיים התגייסו להעלאת המודעות למאבק נגד אלימות...
חנוכה מדליק אש בגבעתיים
פסטיבל הצגות חנוכה בתיאטרון, הפנינג גלגליות בפארק גבעתיים ועוד מגוון...
חגיגת אופנה בגבעתיים - עד 50% על פריטים בחנויות ברחבי העיר
יום חמישי 15.9.22 | 16:00-21:00 יום שישי 16.9.22| 09:00-15:00 חגיגת אופנה בחנויות...
"הוא סלל עבור כולנו את דרך השלום"
לראשונה בישראל- גינה ציבורית ברח' דרך השלום בגבעתיים תיקרא ע"ש...
גרפיטי היסטורי - 130 ארונות בזק בגבעתיים קושטו בציורי גרפיטי במיזם של מחלקת הנוער לתיעוד ההיסטוריה העירונית
במסגרת חגיגות 100 שנה לגבעתיים, נצבעו 130 ארונות בזק ברחבי...
מהפכת התשלומים מגיעה לגבעתיים
עיריית גבעתיים ואפליקציית bit, בשיתוף אוטומציה החדשה, משיקות אפשרות תשלום...
אתר חדש הפציע
עיריית גבעתיים השיקה אתר משודרג וידידותי למשתמש, הכולל את כל...
הנסט – המקום להיות אני
מקום מיוחד בלב העיר נחנך עבור קהילת הלהט"ב במרכז קהילתי...
להיות חופשית: גבעתיים במקום הראשון במדד החופשיות
על פי דוח של ישראל חופשית, גבעתיים העפילה לראש הטבלה...
חנוכה 2021 בגבעתיים
מסיבות חנוכה מדליקות, תהלוכות זוהרות, הצגות ילדים, הפנינג ססגוני, חלוקת...