Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

אטמים מכניים לתעשייה

אטמים מכניים לתעשייה
קרדיט: טרנסטכניקה בקרת זרימה ואטימה 2001 בע”מ

אחד האלמנטים החשובים בצנרות המשמשים לצרכים שונים בתעשיות מגוונות הוא איטום מפני דליפת נוזלים. לצורך כך צורכים אטמים מסוגים שונים המאפשרים איטום על ידי שורה של מוצרים שונים המיוצרים מחומר גומי הידוע בתכונות האיטום והאלסטיות שלו בפני נוזלים, או באטמים ממתכת או מפולימר.

אטמים מכניים לתעשייה
קרדיט: טרנסטכניקה בקרת זרימה ואטימה 2001 בע”מ

היתרונות של אטמים מגומי והשימושים שלו

אחת התכונות הבולטות של גומי הוא האלסטיות שלו והאפשרות להיצמד לרכיב מסוים וכך לאטום אותו בצורה הרמטית מפני חדירה או יציאה של נוזלים. העובדה שגומי מלפף את המוצר, נצמד בצורה חזקה ומתאים את עצמו לגודל המוצר אותו הוא צריך לאטום, הופך אותו לאחד מפתרונות האיטום הנפוצים ביותר. אולם, חשוב לדעת שבעולם התעשייה ישנן מערכות מורכבות המכילות תהליכים שונים בהם לא ניתן להיעזר בגומי לטובת איטום, אלא יש צורך באטם מכני המיועד לאיטום מערכות נייחות דינמיות. למעשה, במערכות דינמיות יש צורך להשתמש באטמים מכניים המיועדים למטרה זו.

בואו נראה מהו אטם מכני?

כפי שאמרנו, אטם מכני משמש כרכיב איטום לצורך איטום ומניעת דליפות נוזלים ממערכות דינמיות שונות בתעשייה. מערכות אלה דורשות גמישות, במיוחד באלה שבהן קיימים רכיבים נעים הזקוקים לנוע בחופשיות באזור בו יש צורך באיטום. בשל מורכבות זו, לא תמיד ניתן לבצע שימוש בגומי, כיוון שלמרות תכונות האיטום המופלאות שלו, החומר נחשב לפחות חזק והוא עשוי להיקרע או להתרחב במשך הזמן. כמו כן, גומי משנה את צורתו במהלך השנים, ולכן במערכות מורכבות הוא לא ישרוד זמן רב.

אם כך, במקרים בהם מדובר על מערכות דינמיות מורכבות, יש צורך להשתמש ביישום קשיח יותר וכזה שאינו מתרחב או מאבד מצורתו במשך הזמן. אטם מכני הוא בדיוק הפתרון למקרים אלה והוא משמש לטובת איטום מדויק, וזאת תודות לחומר הקשיח ממנו הוא עשוי. רק נציין שאטמים מכניים לתעשייה עשויים מחומר קשיח כמו מתכת או פולימר מוקשה והוא מתאים למגוון רב של מערכות בתעשייה. כמו כן, האטם בעל תצורה מורכבת ויש לו פתחי מעבר.

לאיזה סוגי מערכות יתאימו אטמים מכניים?

אטמים מכניים נפוצים מאוד במגוון רב של תעשיות והם מתאימים למערכות מורכבות ודינמיות. השימוש באטמים אלו מתאימים למגוון סוגי מערכות כמו, מכונות ייצור שונות, מדחסים, משאבות צנטריפוגליות, ממסרות ומגוון מערכות נוספות שבהן קיימים רכיבים נעים בתוך חלל נוזלי. אטמים אלה מונעים חדירה או דליפה של נוזלים, ומונעים זליגה של חומר יקר וגם לכלוך שיכול להיווצר עקב זליגת החומר הנוזל.

למעשה, אטמים מכניים מאפשרים לאותם רכיבים הנעים בתוך הנוזל לנוע בחופשיות ולבצע את תפקידם, תוך שהם אוטמים את האזור בו מותקן האטם ללא הפרעה וללא נזילה של חומר. שהרי, רכיבים אלה יכולים לפגוע באטם, אך בשל קשיחותו וחוזקו הם אינם מפריעים לו לבצע את פעולת האיטום כפי שיכול לקרות באטמי גומי.

היכן ניתן לרכוש אטם מכני?

ישנם סוגים שונים של אטמים מכניים, חלקם מיוצרים באופן אישי על פי הגודל והצרכים של המערכת, וחלקם נמכרים כמוצר מדף, כלומר בגדלים אחידים. חשוב להבין שיש מקרים מסוימים שקשה מאוד להשיג את האטם המדויק למערכת, ולכן ניתן להזמין אטם מכני על פי המידות והגודל הרצויים. את הייצור של אטמים מכניים מייצרים על ידי טכנולוגיות עיבוד של שבבי מתכת או מחומר פולימר. חשוב לציין שהאטמים חייבים להיות מדויקים מאוד ומותאמים לצורך הספציפי, גם כדי להבטיח אטימות גבוהה וגם כדי לאפשר לרכיבים לנוע בחופשיות ללא עצירה.

המאמר נכתב באדיבות טרנסטכניקה בקרת זרימה ואטימה 2001 בע”מ

התוכן כי חם במקומונט גבעתיים
מדריך מקיף לתושבי גבעתיים על איך לכבוש את מבחן ה-GMAT
מבחן ה-GMAT, המהווה שער הכניסה לתוכניות MBA יוקרתיות רבות ברחבי...
מה אפשר לייצר באמצעות הדפסה 3d?
מדפסות תלת מימד מהוות כיום את אחד המוצרים המתקדמים ביותר...
איך הרכב מוסיקלי משפיע על האירוע שלכם?
שיקול חשוב לכל מי שמתכנן אירוע בלתי נשכח הוא האם...
איך בוחרים נכון ריצוף לבית
יש לריצוף של הבית השפעה רבה על העיצוב, המראה הכללי...
מוזיקה לאירועים דתיים
היהדות עשירה במסורות ובסמלים, וכך גם האירועים בה, אשר מהווים...
איך יוצרים אירוע מרשים ומכובד?
חברות רבות בישראל כבר רגילות לסטנדרטים הגבוהים של אירועי חברה...
התייחסות מחמירה לעבירות אלימות במשפחה- איך הדבר בא לידי ביטוי?
עבירות אלימות במשפחה נתפסות בעיני החוק ובכלל בעיני החברה בתור...
טיפול שורש או לא? אלה הן האפשרויות העומדות
לא מעט אנשים חוששים מטיפול אצל רופא השיניים, ואיך לא?...
משרד עורכת דין אולגה קוטלניקוב
כאשר משרד עורכי דין, כמו המשרד של אולגה קוטלניקוב, מציע תחת...
שינה איכותית ובריאה
על מנת שתוכלו לישון בצורה נוחה במיוחד תוכלו לעשות שימוש...