Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

איזו חברה משפיעה על העתיד שלנו ותגיע גם לארץ?

איזו חברה משפיעה על העתיד שלנו ותגיע גם לארץ?
קרדיט תמונה: Unsplash

עולם התחבורה משתנה לטובה ומשפיע על החיים של כולנו יותר ויותר. ישנה חברה אחת שחוללה מהפכה בתחום, גרמה לשינוי באורח החיים של רבים בעולם וייתכן שבקרוב נראה אותה גם בארץ.

איזו חברה משפיעה על העתיד שלנו ותגיע גם לארץ?
קרדיט תמונה: Unsplash

בשנים האחרונות אנו עדים לשינויים במרחב התחבורה העולמי. יצרניות הרכב הגדולות משנות מגמה ושמות יותר דגש על הפחתת זיהום האוויר ושמירה על איכות הסביבה. כתוצאה מכך, אנו רואים יותר ויותר רכבים חשמליים על הכבישים כשנתוני המכירות בארצות הברית, אירופה ואסיה מראים גידול שלהם בכל שנה. 

כמעט כל חברות הרכב שאנחנו מכירים עברו לייצר יותר רכבים חשמליים והן מפתחות עוד ועוד דגמים כל הזמן. בכל העולם שימוש ברכב חשמלי הפך לנפוץ וגם התשתית לתחזוקת הרכבים הללו גדלה בהתאם. מי שזיהתה את המגמה והחלה לייצר רכבים חשמליים כבר מראשיתה, הייתה חברת טסלה.

טסלה הפכה בשנים האחרונות ליצרנית רכב חשמלי מובילה וממשיכה לחדש בתחום הזה כל הזמן. דגמי הרכבים של טסלה הפכו לפופולריים ביותר, מככבים בצמרת המכירות במדינות רבות וניתן לראות בבירור שיש קהל קונים לא קטן שמעדיף רכבי טסלה חשמליים בשל התכונות של הרכב והנוחות שלו למשתמש. 

אחד הדגמים המובילים של טסלה הוא מודל 3 שלה. רכב זה הפך פופולרי ביותר בזכות התכונות שלו והשיפורים התמידיים שטסלה מאמצת לתוכו כל הזמן. למודל 3 יש טווח נסיעה של למעלה מחמש מאות ושלושים קילומטרים לטעינה חשמלית אחת, מה שאומר שלא צריך לטעון אותו לעיתים תכופות וזהו יתרון גדול לנהגים שמחפשים תפעול נוח בשימוש יומי. מעבר לזה, הרכב בטיחותי ועומד במבחני הריסוק בציונים גבוהים בכל הקטגוריות, כך שמדובר ברכב אמין ביותר. 

בנוסף, לרכב יש שני מנועים חשמליים והנעה כפולה, יכולת האצה מאפס למאה קמ"ש ב- 3.4 שניות ומהירות מקסימלית של מאתיים ושישים קמ"ש. הרכב מאובזר במערכת מולטימדיה מתקדמת שכוללת מסך גדול שמפרט את כל המידע, כולל ניווט לתחנות טעינה באיזור. מבחינה טכנולוגית, יש לרכב יכולות לנווט בעזרת חיישנים כהכנה לנהיגה אוטומטית בעתיד, דבר המתפתח רבות בשנים האחרונות בענף הרכב.

טסלה ממשיכה כל הזמן לשפר תמידית את נתוני הרכב בזכות הפידבקים של הלקוחות. המהירות של הרכב וטווח הנסיעה השתפרו, המחירים ירדו והתפוצה של הרכב גדלה בהתאם. לא פלא שמודל 3 הפך לרכב החשמלי הנמכר ביותר בארצות הברית ונבחר להיות רכב השנה ב- 2019. אך לא רק מודל 3 פופולרי ומצליח, טסלה מובילה גם בדגמים אחרים שלה כמו מודל S, מודל X ומודל Y. רכבים אלה נמצאים גם הם בחזית המכירות של הרכבים החשמליים ומשתפרים כל הזמן. 

חוץ מרכבים, טסלה משקיעה גם בתשתיות טעינה שהן בעצם תחנות הדלק של הרכבים החשמליים שעובדות על חשמל וללא זיהום של הקרקע והאוויר. הפרישה של תחנות הטעינה של טסלה היא עולמית והשאיפה היא שתחנות הטעינה הללו יהיו מהירות ובהספק גבוה עד כמה שניתן כדי לחסוך בזמני הטעינה. היתרון הנוסף של תחנות הטעינה החשמליות הוא שככל שיש יותר מהן, כך הדבר מגביר את המכירות של הרכבים החשמליים מאחר שיותר נוח לתפעל אותם.

בשל הרצון של טסלה להרחיב את תחום הייצור שלה, היא מתחילה לייצר לעצמה גם את הסוללות של הרכבים שלה. בטסלה לא רוצים להיות תלויים בספקים חיצוניים עם לוחות זמנים אחרים וגם, הדרישות של טסלה הן גבוהות והיא מעדיפה שכל תהליך הייצור יתבצע במפעלים שלה. 

באופן כללי, חברת טסלה יצרה סטנדרט בתחום הרכב החשמלי, קידמה את התחום פי כמה והיא לא מפסיקה לחדש ולשפר. טסלה גדלה בשנים האחרונות, היא הקימה עוד ועוד מפעלים לייצור רכבים בכל העולם, משתפת פעולה עם חברות אחרות, שואפת למצוינות ועומדת ביעדים שלה. ההשפעה של טסלה היא לא רק על הרגלי קניית הרכבים בקרב הציבור אלא גם על יצרניות רכב אחרות, בעיקר הגדולות שבהן. 

חברות כמו פולקסווגן, וולוו, רנו, ניסאן ואחרות רבות משקיעות יותר ויותר ברכבים חשמליים ומגדילות את ההשקעה שלהן בתחום. החברות הללו מנסות להרוויח פעמיים: חברה שמוכרת רכבים חשמליים מצטיירת כירוקה ונקייה יותר ומקבלת מוניטין סביבתי חיובי יותר ועל כן גם המכירות של החברה עולות בהתאם. 

כאמור, נתוני המכירות של הרכבים החשמליים נמצאים בעלייה מתמדת ברחבי העולם ויצרניות רכב שרוצות להישאר רלבנטיות בתחום, חייבות להמשיך במגמה לשינוי ולהפחית את ייצור הרכבים המזהמים. העתיד הוא חשמלי, גם אם זה ייקח כמה שנים וטסלה היא החברה שדחפה את התחום לאן שהוא כיום. 

מלבד רכבים ותשתיות טעינה, טסלה עוסקת גם בפתרונות אנרגיה לבתים ועסקים ומייצרת גם מערכות להפקת חשמל סולארי. מדובר בלוחות סולאריים המותקנים על גגות או רעפים לגג שהם בעצם פאנלים סולאריים שמפיקים אנרגיה מהשמש ומייצרים חשמל שמשמש את הצריכה הביתית או של העסק. 

ומה קורה עם טסלה בישראל? בשנה האחרונה נודע שטסלה מתכוונת להגיע לישראל ואף החלו בהכנות לקראת הקמת מרכז מכירות ושירות. על פי לוח הזמנים המקורי, השקת המרכז החדש תוכננה לתחילת שנת 2020, אבל בעקבות מגפת הקורונה, חלו עיכובים, בעיקר בשל צוותים שהיו אמורים להגיע מחו"ל. 

המטרה של טסלה בישראל היא למכור ולטפל ברכבים בעצמה. במקביל, תדאג טסלה גם לתשתיות טעינה רחבות ומהירות מספיק אשר חלקן ימוקם בקניוני עזריאלי ובעוד מקומות נוספים ברחבי הארץ. המהלך הזה מתיישר עם מדיניות משרד האנרגיה בישראל שהחליט בשנה האחרונה להרחיב את תשתיות הטעינה החשמליות במטרה לצמצם את הפער מול מדינות העולם ולקדם את השימוש ברכבים חשמליים בארץ. 

כמו שזה נראה, בעתיד הקרוב תשתיות הטעינה החשמליות יהיו חלק שגרתי מהנוף שלנו. רכבים של טסלה ייסעו בכבישים ויצטרפו לרכבים חשמליים של חברות אחרות כמו ניסאן, רנו, אאודי, פיג'ו או ב.מ.וו שכבר נוסעים כאן היום. כמות הרכבים החשמליים תגדל וכך נוכל להפחית את רמת הזיהום והרעש של הסביבה שלנו. אולי זה לקח קצת זמן, אבל בסוף גם ישראל מצטרפת לשאר העולם ופותחת עידן חשמלי חדש על הכבישים. 

התוכן כי חם במקומונט גבעתיים
איך הכי כדאי להשקות את הגינה
השקיה נכונה היא המפתח לגינה פורחת. אם יש לכם גינה...
כשאתם זקוקים לעזרה משפטית יש מי שעומד לצדכם
גם אזרחים נורמטיביים לגמרי נזקקים לשירותי עורך דין בהזדמנויות שונות...
הכירו את המעצבת שהופכת בתים לאמנות מגורים
אלה מורגן היא דמות מובילה בתעשיית עיצוב הפנים בישראל, עם...
איך מטפלים בקשיים רגשיים ולמה זה כל כך חשוב
מחלה בנפש, לא משנה מדוע זו הופיעה, היא מחלה לכל...
מדריך מקיף לתושבי גבעתיים על איך לכבוש את מבחן ה-GMAT
מבחן ה-GMAT, המהווה שער הכניסה לתוכניות MBA יוקרתיות רבות ברחבי...
מה אפשר לייצר באמצעות הדפסה 3d?
מדפסות תלת מימד מהוות כיום את אחד המוצרים המתקדמים ביותר...
איך הרכב מוסיקלי משפיע על האירוע שלכם?
שיקול חשוב לכל מי שמתכנן אירוע בלתי נשכח הוא האם...
איך בוחרים נכון ריצוף לבית
יש לריצוף של הבית השפעה רבה על העיצוב, המראה הכללי...
מוזיקה לאירועים דתיים
היהדות עשירה במסורות ובסמלים, וכך גם האירועים בה, אשר מהווים...
איך יוצרים אירוע מרשים ומכובד?
חברות רבות בישראל כבר רגילות לסטנדרטים הגבוהים של אירועי חברה...