Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

איך בוחרים ביטוח רכב

איך בוחרים ביטוח רכב
קרדיט pixabay

בחירת ביטוח רכב צריכה להתבסס על כמה וכמה סעיפים. ישנם סוגים שונים של ביטוחי רכב, הכוללים כל אחד מהם כיסוי שונה, ובנוסף, כל נהג צריך לקחת בחשבון גם את נתוני הרכב האישי שלו ואת נתוניו האישיים כנהג. לכל אלו תהיה השפעה על הכיסוי ולא פחות חשוב מכך – על המחיר.

איך בוחרים ביטוח רכב
קרדיט pixabay

סוגי ביטוח הרכב השונים

מהם הסוגים השונים של ביטוח רכב? – אלו הנפוצים שבהם:

  • ביטוח חובה – ביטוח חובה הוא ביטוח אותו חייב לעשות כל בעל רכב. הכיסוי שמעניק ביטוח חובה לנהג ולנוסעים איתו ברכב עבור נזקי גוף שנגרמו מתאונה, כמו גם להולכי רגל שנפגעו מהרכב המבוטח. הכיסוי ניתן ללא כל קשר להוכחת האשמה של מי מהמעורבים בתאונה.
  • ביטוח רכב מקיף – ביטוח רכב מקיף עוסק בנזק לרכוש ומכסה נזקים שנגרמו לרכב בעקבות תאונה, שריפה, גניבה, פריצה או ניסיון פריצה וכדומה. ביטוח זה יכסה גם נזקי רכוש שנגרמו לצד שלישי, אם נגרמו עקב רשלנותו של המבוטח.
  • ביטוח צד ג' – ביטוח צד ג' מכסה נזק שנגרם לרכב או לרכוש של צד שלישי ולא לרכב המבוטח. ניתן לומר שביטוח מקיף הוא בעצם ביטוח צד ג' בתוספת כיסוי לנזקי רכוש שנגרמו למבוטח עצמו.

ביטוח רכב מסחרי או ביטוח רכב חדש – מה לגביהם?

יחד עם סוגים אלו של ביטוח רכב, יש לקחת בחשבון עם סוג הביטוח שאתם בוחרים, גם את הרכב בו אתם נוהגים, להבין את השלכות סוג הרכב על מחיר הביטוח ועל סוג הביטוח המתאים ביותר.

רכב מסחרי, למשל, יימצא ברוב המקרים הרבה יותר זמן על הכביש ולכן יהיה מצד אחד צפוי להרבה יותר באי ותיקונים, ומצד שני חשוף הרבה יותר לסכנה של תאונת דרכים. ברוב המקרים, רכב מסחרי יהיה גם יקר יותר מאשר רכב פרטי. כל אלו יובילו, ככל הנראה, לפוליסה יקרה יותר, ועל פי מטרת הרכב ניתן יהיה להתאים את הכיסוי לנסות לחסוך בעלויות ככל האפשר.

באופן דומה, קיים הבדל גדול בין ביטוח רכב חדש, המצויד במערכות בטיחות חדישות ומשוכללות, לבין רכב ישן, שלא כולל את כל אלו. הפוליסה תיבנה בהתאם לעלות חלקי החילוף וזמינותם, סיכויי המעורבות של הרכב בתאונה והנזק שעשוי להיגרם לו וכדומה.

איך בוחרים ביטוח רכב
קרדיט pixabay

השוואת מחירים בביטוחי רכב

השוואת מחירים בין הצעות ביטוח שונות צריכה להיעשות תוך פירוט של כל הנתונים הספציפיים שלכם. השוואה בין מחיר הפוליסה שלכם למחיר הפוליסה של אדם אחר שיש לו רכב אחר לחלוטין עם וותק שונה על הכביש, מספר תאונות שבהם היה הרכב מעורב וגם התנהגות הנהג בכביש.

על מנת להשוות את המחירים כדאי להתייחס למספר סעיפים עיקריים, בראש ובראשונה סעיפי הכיסוי, כלומר מה כוללת הפוליסה ובאילו מקרים יינתן לכם הכיסוי המובטח, ושנית מהי ההשפעה של הנתונים האישיים שלכם על המחיר שמציעה כל חברה.

שימו לב – עליית מחירים

ממש כפי ששנת הייצור של הרכב שלכם עשויה להשפיע על גובה הפרמיות שתשלמו עבור פוליסת ביטוח הרכב שלכם, כך גם שנת הייצור שלכם – כלומר גילכם והוותק שלכם על הכביש הם חלק מהנתונים האישיים העשויים להקפיץ את המחיר שתשלמו.

נהגים חדשים, שהניסיון שלהם בכביש מועט, לצד נהגים מבוגרים יותר, נחשבים עבור חברות הביטוח כסיכון גדול יותר ולכן יידרשו לשלם פרמיות גבוהות יותר. כדאי לבדוק עד כמה נתונים אלו באים לידי ביטוי בהצעות המחיר של כל חברה לפני בחירת הביטוח.

התוכן כי חם במקומונט גבעתיים
איך הכי כדאי להשקות את הגינה
השקיה נכונה היא המפתח לגינה פורחת. אם יש לכם גינה...
כשאתם זקוקים לעזרה משפטית יש מי שעומד לצדכם
גם אזרחים נורמטיביים לגמרי נזקקים לשירותי עורך דין בהזדמנויות שונות...
הכירו את המעצבת שהופכת בתים לאמנות מגורים
אלה מורגן היא דמות מובילה בתעשיית עיצוב הפנים בישראל, עם...
איך מטפלים בקשיים רגשיים ולמה זה כל כך חשוב
מחלה בנפש, לא משנה מדוע זו הופיעה, היא מחלה לכל...
מדריך מקיף לתושבי גבעתיים על איך לכבוש את מבחן ה-GMAT
מבחן ה-GMAT, המהווה שער הכניסה לתוכניות MBA יוקרתיות רבות ברחבי...
מה אפשר לייצר באמצעות הדפסה 3d?
מדפסות תלת מימד מהוות כיום את אחד המוצרים המתקדמים ביותר...
איך הרכב מוסיקלי משפיע על האירוע שלכם?
שיקול חשוב לכל מי שמתכנן אירוע בלתי נשכח הוא האם...
איך בוחרים נכון ריצוף לבית
יש לריצוף של הבית השפעה רבה על העיצוב, המראה הכללי...
מוזיקה לאירועים דתיים
היהדות עשירה במסורות ובסמלים, וכך גם האירועים בה, אשר מהווים...
איך יוצרים אירוע מרשים ומכובד?
חברות רבות בישראל כבר רגילות לסטנדרטים הגבוהים של אירועי חברה...