Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

איך הישראלים מתמודדים עם מחלות חורף – רצים לרופא או נעזרים בשיטות טבעיות?

איך הישראלים מתמודדים עם מחלות חורף – רצים לרופא או נעזרים בשיטות טבעיות?
צילום יחצ

כך עולה מסקר חדש שערכה כללית רפואה משלימה על מנת לבדוק כיצד הישראלים מתמודדים עם תחלואות חורף

אמנם אנו בשלהי החורף, אך השינויים התכופים במזג אוויר גורמים לתחלואה גבוהה יותר, יצאנו לבדוק איך הישראלים מתמודדים עם זה.  מסקר שערכה "כללית רפואה משלימה" בחודש ינואר 2019, שבחן כיצד הישראלים מתמודדים עם מחלות חורף, נראה כי ישנה מודעות גבוהה לטיפולים טבעיים כפתרונות לתחלואות החורף, בפרט במקרים של מחלות קלות כמו צינון שיעול ועוד. כמובן תמיד יש לאן לשאוף ולהעלות את המודעות. הסקר בוצע באמצעות ipanel בקרב מדגם מיצג של 500 משתתפים, גברים ונשים בגילאי 18 ומעלה, מכל רחבי הארץ. ובמסגרת השאלות נבדק לאלו סוגי פתרונות הישראלים פונים כאשר הנם מצוננים, משתעלים, מעלים חום ורוצים באופן כללי לחזק את גופם במהלך החורף.

איך הישראלים מתמודדים עם מחלות חורף - רצים לרופא או נעזרים בשיטות טבעיות?
צילום יחצ

משתעלים? 45% יעזרו קודם בטיפולים טבעיים לפני שירוצו לרופא

מהסקר עלה כי במקרים של שיעול, מחצית מהישראלים מעדיפים דרכים טבעיות לטיפולים השונים, מעולם הרפואה המשלימה. לעומת כ- 42%, שענו כי יעדיפו לקחת תרופות ללא מרשם רופא ורק כ-10% מהנשאלים ממהרים לרוץ לרופא. באשר להתמודדות עם צינון, כרבע מהמשיבים ענו שיפנו לרפואה המשלימה על מנת להבריא. מעניין לציין כי עשירית מהמשיבים לא יעשו דבר על מנת להתמודד עם הצינון, יחכו שיעבור. עוד מעניין לראות כי בחתך של גילאים, המבוגרים בגילאי 54 ומעלה רצים פחות לרופא (5.1%) מאשר הצעירים בגילאי 25-34 כאשר הנם מצוננים… (14.5%).

כמעט 50% דואגים לאכול תפריט מיוחד בחורף, כזה שיחזק את גופם

בחורף, הגוף חשוף יותר למחלות, ולכן נבדקה השאלה, כיצד הישראלים מחזקים את גופם בחורף. יותר משליש מקפידים על תזונה מחזקת ומחממת כמו ויטמין סי כורכום, קינמון וכדומה, עוד 10% מתגברים את צריכת ויטמין C על ידי תוסף תזונה וכ-8% מגדילים לעשות ופונים לטיפולים טבעיים. כמו כן, כ-22% פונים לרפואה הקונבנציונלית ודואגים להתחסן נגד שפעת. מעט פחות משליש אגב, לא עושים שום דבר מיוחד. המבוגרים יותר, יעדיפו למנוע מחלות חורף באמצעות חיסון נגד שפעת (33.3%) לעומת הצעירים (22.7%), נתון זה מתכתב עם המלצת משרד הבריאות להתחסן עם דגש על מבוגרים.

שליש מהישראלים מעדיפים להוריד חום בשיטות טבעיות!

שליש מעדיפים לפנות לטיפולי רפואה משלימה ותרופות סבתא למיניהן שיסייעו בהורדת החום ללא התערבות כימיקלית לעומת 70%, שענו כי הטיפול המועדף עליהם הוא שימוש בתרופות ללא מרשם.

"הנטייה של המשיבים לבחור בתרופות ללא מרשם כאשר עולה החום היא די מובנת, בעידן של היום אנו מחפשים פתרון מהיר למצבים בריאותיים כזה בטח כאשר אנחנו הורים לילדים, עובדים וצריכים מהר לחזור למוטב ואין ימי חופש לבזבז. חשוב לדעת שגם השיטות הטבעיות יכולות להקל ולהחזיר אותנו מהר למוטב ולשגרה היומיומית עם כוחות מחוזקים, כמובן בחירת הטיפול צריכה להיות תלויה בגובה החום ובמצב הבריאות הכללית של האדם"  אומר ד"ר מוטי לוי הרופא הראשי של כללית רפואה משלימה.

רבע התנסו בטיפולי רפואה משלימה כאשר הטיפול הפופולרי ביותר – דיקור סיני

בטיפולי הרפואה המשלימה, הטיפול הפופולארי ביותר הוא הדיקור הסיני, כ-60% מהמשיבים שדיווחו כי התנסו בטיפולי רפואה משלימה, התנסו בו.

"תוצאות הסקר מתכתבות גם עם מה שקורה בשטח. הדיקור הסיני הפך להיות מאוד נפוץ ומקובל במוסדות רפואיים ברחבי העולם ומאחורי יעילותו עומדים מחקרים רבים. בנוסף, הוא נותן מענה למגוון מצבים בריאותיים ומתאים כמעט לכל אחד מינקות ועד גיל הזהב" מציין ד"ר לוי ומוסיף, "כגוף המוביל בישראל בתחום הרפואה המשלימה, אנו פועלים רבות לעידוד רפואה אינטגרטיבית, המשלבת בין הרפואה הקונבנציונלית לבין הרפואה המשלימה. לצד הרפואה המתקדמת, אנו למדים שהציבור מפתח מודעות גבוהה יותר לאפשרויות שמציעה הרפואה המשלימה הן בשגרה לשמירה על הגוף והן בעת מצב בריאותי כזה או אחר".

התוכן כי חם במקומונט גבעתיים
קניית דירה – על שום מה ולמה
רכישת דירה, בין אם למגורים או להשקעה, היא החלטה משמעותית...
איך הכי כדאי להשקות את הגינה
השקיה נכונה היא המפתח לגינה פורחת. אם יש לכם גינה...
כשאתם זקוקים לעזרה משפטית יש מי שעומד לצדכם
גם אזרחים נורמטיביים לגמרי נזקקים לשירותי עורך דין בהזדמנויות שונות...
הכירו את המעצבת שהופכת בתים לאמנות מגורים
אלה מורגן היא דמות מובילה בתעשיית עיצוב הפנים בישראל, עם...
איך מטפלים בקשיים רגשיים ולמה זה כל כך חשוב
מחלה בנפש, לא משנה מדוע זו הופיעה, היא מחלה לכל...
מדריך מקיף לתושבי גבעתיים על איך לכבוש את מבחן ה-GMAT
מבחן ה-GMAT, המהווה שער הכניסה לתוכניות MBA יוקרתיות רבות ברחבי...
מה אפשר לייצר באמצעות הדפסה 3d?
מדפסות תלת מימד מהוות כיום את אחד המוצרים המתקדמים ביותר...
איך הרכב מוסיקלי משפיע על האירוע שלכם?
שיקול חשוב לכל מי שמתכנן אירוע בלתי נשכח הוא האם...
איך בוחרים נכון ריצוף לבית
יש לריצוף של הבית השפעה רבה על העיצוב, המראה הכללי...
מוזיקה לאירועים דתיים
היהדות עשירה במסורות ובסמלים, וכך גם האירועים בה, אשר מהווים...