Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

איך הפך המשבר הכלכלי תחת נגיף הקורונה לאתגר החדש של עולם המשפט?

איך הפך המשבר הכלכלי תחת נגיף הקורונה לאתגר החדש של עולם המשפט?
קרדיט pixabay

אחת מההשלכות הבולטות ביותר של התפרצות נגיף הקורונה בישראל היא המשבר הכלכלי החריף, שבצידו – למעלה ממיליון מובטלים תוך פחות מחודשיים. ישראל, שנחשבת למדינה איתנה כלכלית בעלת שיעור אבטלה נמוך מהממוצע ב-OECD, נאלצת להתמודד עם מציאות חדשה, בה תחת הגבלות ריחוק חברתי ובידוד, מתרסקים כלכלית עצמאיים, עסקים קטנים וחברות. הנסיקה במספר החברות המכריזות על פשיטת רגל, הביאה לפתחם של עורכי הדין וכונסי הנכסים אתגר משמעותי, פירעון נכסים של עסקים ללא יכולת תשלום לנושים.

עורכי הדין, המורגלים בתהליך פרסום מודעה משפטית בעיתון בימי שגרה, מוצאים עצמם מתמודדים עם מציאות חדשה ולא מוכרת. נגיף הקורונה הביא להשבתה משמעותית בחלק ניכר מהעסקים במשק, אך בהתאם לדרישות החוק, גם בזמן מגפה מחויבים המשפטנים בפרסום מודעה משפטית בכפוף לצו בית משפט. 

איך הפך המשבר הכלכלי תחת נגיף הקורונה לאתגר החדש של עולם המשפט?
קרדיט pixabay

כינוס נכסים בשלט רחוק

חברות המכריזות על עצמן כפושטות רגל, פונות לייעוץ משפטי ונאלצות לפתוח בהליך התמחרות של נכסים שבבעלותן על מנת לפרוע חובות למדינה או לנושים עצמאיים. עורכי הדין האמונים על פרסום מודעת כונס נכסים, מתבקשים לפרסם הזמנה להציע הצעות לרכישת הנכס, בין אם מדובר במשרד, חנות או בית מגורים. וכאן עולה השאלה הגדולה שמטרידה רבים, איך מפרסמים מודעה משפטית בעיתון בימי קורונה? התשובה תופתעו לדעת, פשוטה משחשבתם.

יחד עם ההרגלים החדשים שנאלצו לסגל ספקים וחברות ברחבי הארץ עם התפרצות נגיף הקורונה, החלו משרדי הפרסום להציע פרסום מודעה משפטית בעיתון דרך המייל או הסמארטפון בקלות ובמהירות. לאחר שליחת נוסח המודעה, מתקבל עיצוב לאישור תוך מספר דקות, ולאחר הפרסום, מקבל עורך הדין סריקה של המודעה ישירות למייל לשימוש כהוכחת פרסום בבית המשפט.

שינויים בזמן אמת

בחודשיים האחרונים, נמצאים אזרחי ישראל תחת הגבלות תנועה רבות. איסור ההתקהלות וחובת הבידוד שהפכו לנחלתם של רבים, מקשים על כונסי הנכסים לערוך ביקורים המוניים בנכסים הנמצאים תחת כינוס. לכן, נאלצים חלק מעורכי הדין לפרסם מודעת כינוס נכסים בעיתון המודיעה על שינוי בתאריך הביקור בנכס או ביטול הביקור לחלוטין במידת הצורך. במקרים אלו, זמינות היא מילת המפתח. 

לעיתים, פרסום מודעה משפטית צריך להתבצע מהיום למחר, ועבור כונסי הנכסים זמן שווה כסף, והרבה. בנוסף להיבט הכספי, כשמדובר בפרסום מודעה משפטית בעיתון, יש להיצמד ללוח הזמנים שנקבע על ידי בית המשפט על מנת להימנע ממצב של עבירה על החוק.

ירידה לצורך עלייה – מה צופן לנו העתיד?

כאחד מהגורמים המרכזיים במשק הישראלי, חווה עולם המשפט שינויים רבים בצל נגיף הקורונה, אך שחרור הסגר והחזרה ההדרגתית של המשק הישראלי לשגרה, הובילה לאופטימיות זהירה בקרב עורכי הדין. העבודה האינטנסיבית המאפיינת את מערכת המשפט, מפנה מקום להתקשרות מרחוק, בהתאם להתפתחותו של עידן חדש ומאתגר בחיינו. את דפוסי ההתנהגות הישנים והפגישות האישיות, עתידים להחליף הקשרים הווירטואליים שיהפכו לחלק בלתי נפרד משגרת החיים. 

החדשות המעודדות הן שכיום, ניתן לפרסם מודעה משפטית בעיתון בכל שעה, במחירים משתלמים במיוחד ובלחיצת כפתור. משרד הפרסום מודעות 24 שעות המשרת מאות עורכי דין ברחבי הארץ, מתמחה בפרסום מודעות משפטיות בעיתונים ומסייע ללקוחותיו לפרסם מודעות כינוס נכסים בהתאם להנחיות החוק ובזמינות מרבית.

התוכן כי חם במקומונט גבעתיים
עיצוב הבית מתחיל בכם
כל מעצבת פנים שתשכרו לעבוד על עיצוב הבית שלכם תשב...
10 ערים מומלצות לטיול באירופה
באירופה ישנן ערים רבות ומרתקות שראויות לביקור. כל עיר מציעה...
חישוב שעות עבודה בקלות ובמהירות
מעקב שעות עבודה מדויק חיוני לעסקים מסיבות רבות, כגון תשלום...
קדמה לחדשנות: שעון נוכחות מתקדם לעובדים משפר את הניהול של הזמן
השימוש בשעון נוכחות לעובדים באופן נכון וחכם משנה את הכל....
איך לבחור מגשרת גירושין?
כשבני זוג מחליטים להתגרש, מכל סיבה שהיא, עולות כמה וכמה...
אתם יכולים לשנות את מציאות חייכם
בעבר בני האדם רצו דבר אחד, לשרוד. האדם הפשוט לא...
היופי שבצילום בשחור לבן
במהלך לימודי צילום ועריכה מכירים נקודות מבט שלא הייתם חושבים...
לחיות עם שמכם הטוב ללא כתם פלילי
כשאזרחים נורמטיביים רבים מוצאים את עצמם בתחנת המשטרה כשהם נקראים...
הידעתם? אתם יכולים להשכיר את הגג שלכם לחברת החשמל
אנשים חכמים יודעים לנצל את המשאבים הקיימים ברשותם בשביל להרוויח...
למה צריך לבצע בדיקות גנטיות?
בדיקה גנטית יכולה לסייע באבחון הפרעות גנטיות או מחלות הנגרמות...