Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

איך לבחור מזגן מעוצב לבית או לדירה? – המדריך המלא

איך לבחור מזגן מעוצב לבית או לדירה? – המדריך המלא
מקור FREEPIK

תחום מיזוג האוויר הביתי הולך ומתפתח כל הזמן. למרות שמכשיר המזגן הוא חלק מחיינו כבר כמה עשורים טובים, הטכנולוגיה לא מפסיקה להתקדם, וסוגים חדשים ומתקדמים של מזגנים יוצאים לשוק באופן קבוע. עיקר המאמצים של החברות שמייצרות מזגנים מוקדשים ליצירת מזגנים שקטים יותר, חסכוניים יותר, מרכזיים יותר, בעלי פונקציות מתקדמות של שליטה באקלים וגם חכמים יותר. כך, ניתן למצוא כיום לא מעט מזגנים שניתנים להפעלה בצורה חכמה גם מרחוק באמצעות חיבור שלהם לרשת ה-Wi-Fi הביתית. 

בנוסף לכך, נעשה מאמץ מתמיד גם לשפר את המראה של המזגנים ואת העיצוב שלהם. ניתן למצוא מזגנים רבים בעלי מראה יוקרתי ומעוצב היטב, כך שהם יוכלו להתאים לסוגים רבים של עיצובי בתים מודרניים. 

תחום מיזוג האוויר הביתי הולך ומתפתח כל הזמן. למרות שמכשיר המזגן הוא חלק מחיינו כבר כמה עשורים טובים, הטכנולוגיה לא מפסיקה להתקדם, וסוגים חדשים ומתקדמים של מזגנים יוצאים לשוק באופן קבוע. עיקר המאמצים של החברות שמייצרות מזגנים מוקדשים ליצירת מזגנים שקטים יותר, חסכוניים יותר, מרכזיים יותר, בעלי פונקציות מתקדמות של שליטה באקלים וגם חכמים יותר. כך, ניתן למצוא כיום לא מעט מזגנים שניתנים להפעלה בצורה חכמה גם מרחוק באמצעות חיבור שלהם לרשת ה-Wi-Fi הביתית.  בנוסף לכך, נעשה מאמץ מתמיד גם לשפר את המראה של המזגנים ואת העיצוב שלהם. ניתן למצוא מזגנים רבים בעלי מראה יוקרתי ומעוצב היטב, כך שהם יוכלו להתאים לסוגים רבים של עיצובי בתים מודרניים.  מהו סוג המזגן המתאים לבית שלכם? כדי לבחור את סוג המזגן המעוצב שתרצו למקם בבית שלכם, תצטרכו להגדיר את הצרכים שלכם ואת התקציב שאתם מוכנים להשקיע במערכת המיזוג החדשה. הצרכים שלכם יכולים להיות תלויים בגודל הבית או הדירה שלכם ובמבנה שלו.  לדוגמה, אם תרצו לשים מזגן מרכזי או מיני מרכזי בדירה שלכם, תצטרכו לוודא שישנה אפשרות להוסיף מערכת צינורות אוויר שתזרים את האוויר מהמזגן לכל רחבי הבית. בנוסף לכך, כדאי לבחור מזגן עם רמת רעש שמתאימה לכם. ישנן משפחות שלא יפריע להן רמת רעש מסוימת של המזגן, והן תוכלנה לקנות מזגן שאולי הוא מעט רועש יותר, אך זול יותר מבחינה תקציבית.  מבחינת סוגי המזגנים הנפוצים – ישנם מזגנים עיליים, מזגנים רצפתיים, מזגנים מרכזיים ומיני מרכזיים וגם מזגנים מפוצלים. מזגן עילי הוא מזגן שממוקם על החלק העליון של הקיר, לעומת מזגן רצפתי שממוקם בחלק התחתון של הקיר. למזגנים כאלה יש יחידת מנוע נפרדת. כך שאם תרצו לקרר או לחמם כמה חדרים בבית, תצטרכו לשים מזגן נפרד בכל חדר. לעומת זאת, מזגנים מפוצלים או מזגנים מיני מרכזיים הם מזגנים שיש להם יחידת מנוע אחת – אך יש ביכולתם לחמם או לקרר במקביל מספר חדרים בבית.  מומלץ לבחור את סוג המזגן בהתאם למבנה של הבית. בבתים גדולים מאוד ייתכן ותרצו למקם כמה מזגנים נפרדים, או להשתמש במיזוג מרכזי שישפיע על כל החדרים ביחד. בבתים קטנים יותר, ייתכן ותוכלו להסתפק במזגן מיני מרכזי אחד – במידה וניתן להוסיף בקלות מערכת צנרת אוויר למבנה של הדירה.  סוגיות של רעש וצריכת אנרגיה כאשר בוחרים מערכת מיזוג חדשה, סוגיות הרעש וצריכת האנרגיה הן החשובות ביותר. קיימים כיום בשוק מזגנים שקטים ביותר, שפעולתם כמעט אינה מורגשת מבחינה זו. אם אינכם רגישים במיוחד לרעש שבא מהמזגן, יכול להיות שסוגיה זו פחות רלוונטית עבורכם. אך אם אתם רגישים לרעש, מזגן שקט יכול להוות המזגן המושלם עבורכם. מזגנים מרכזיים ומיני מרכזיים הם שקטים יותר באופן כללי, וכיום ישנם גם מזגנים עיליים ותחתיים שבעזרת טכנולוגיה מתקדמת פעולתם שקטה ביותר.  סוגיה משמעותית נוספת היא צריכת האנרגיה והחשמל של המזגן. מחירם של מזגנים חסכוניים באנרגיה הוא לעתים גבוה יותר, אך לאורך זמן ניתן לחסוך כסף רב בחשבון החשמל באמצעות הוספה של מזגן כזה לבית. לכל מזגן יש רמת צריכת חשמל מוגדרת שאותה ניתן לברר בקלות. דרגת צריכת האנרגיה נקבעת על פי פרמטרים ברורים ונמדדת על פי סולם מוסכם. קניית מזגן חסכוני באנרגיה היא הדבר המומלץ ביותר, ואם ניתן לשלב בין פעולה שקטה לחיסכון משמעותי באנרגיה – הדבר כדאי ביותר.
מקור FREEPIK

מהו סוג המזגן המתאים לבית שלכם?

כדי לבחור את סוג המזגן המעוצב שתרצו למקם בבית שלכם, תצטרכו להגדיר את הצרכים שלכם ואת התקציב שאתם מוכנים להשקיע במערכת המיזוג החדשה. הצרכים שלכם יכולים להיות תלויים בגודל הבית או הדירה שלכם ובמבנה שלו. 

לדוגמה, אם תרצו לשים מזגן מרכזי או מיני מרכזי בדירה שלכם, תצטרכו לוודא שישנה אפשרות להוסיף מערכת צינורות אוויר שתזרים את האוויר מהמזגן לכל רחבי הבית. בנוסף לכך, כדאי לבחור מזגן עם רמת רעש שמתאימה לכם. ישנן משפחות שלא יפריע להן רמת רעש מסוימת של המזגן, והן תוכלנה לקנות מזגן שאולי הוא מעט רועש יותר, אך זול יותר מבחינה תקציבית. 

מבחינת סוגי המזגנים הנפוצים – ישנם מזגנים עיליים, מזגנים רצפתיים, מזגנים מרכזיים ומיני מרכזיים וגם מזגנים מפוצלים. מזגן עילי הוא מזגן שממוקם על החלק העליון של הקיר, לעומת מזגן רצפתי שממוקם בחלק התחתון של הקיר. למזגנים כאלה יש יחידת מנוע נפרדת. כך שאם תרצו לקרר או לחמם כמה חדרים בבית, תצטרכו לשים מזגן נפרד בכל חדר. לעומת זאת, מזגנים מפוצלים או מזגנים מיני מרכזיים הם מזגנים שיש להם יחידת מנוע אחת – אך יש ביכולתם לחמם או לקרר במקביל מספר חדרים בבית. 

מומלץ לבחור את סוג המזגן בהתאם למבנה של הבית. בבתים גדולים מאוד ייתכן ותרצו למקם כמה מזגנים נפרדים, או להשתמש במיזוג מרכזי שישפיע על כל החדרים ביחד. בבתים קטנים יותר, ייתכן ותוכלו להסתפק במזגן מיני מרכזי אחד – במידה וניתן להוסיף בקלות מערכת צנרת אוויר למבנה של הדירה. 

סוגיות של רעש וצריכת אנרגיה

כאשר בוחרים מערכת מיזוג חדשה, סוגיות הרעש וצריכת האנרגיה הן החשובות ביותר. קיימים כיום בשוק מזגנים שקטים ביותר, שפעולתם כמעט אינה מורגשת מבחינה זו. אם אינכם רגישים במיוחד לרעש שבא מהמזגן, יכול להיות שסוגיה זו פחות רלוונטית עבורכם. אך אם אתם רגישים לרעש, מזגן שקט יכול להוות המזגן המושלם עבורכם. מזגנים מרכזיים ומיני מרכזיים הם שקטים יותר באופן כללי, וכיום ישנם גם מזגנים עיליים ותחתיים שבעזרת טכנולוגיה מתקדמת פעולתם שקטה ביותר. 

סוגיה משמעותית נוספת היא צריכת האנרגיה והחשמל של המזגן. מחירם של מזגנים חסכוניים באנרגיה הוא לעתים גבוה יותר, אך לאורך זמן ניתן לחסוך כסף רב בחשבון החשמל באמצעות הוספה של מזגן כזה לבית. לכל מזגן יש רמת צריכת חשמל מוגדרת שאותה ניתן לברר בקלות. דרגת צריכת האנרגיה נקבעת על פי פרמטרים ברורים ונמדדת על פי סולם מוסכם. קניית מזגן חסכוני באנרגיה היא הדבר המומלץ ביותר, ואם ניתן לשלב בין פעולה שקטה לחיסכון משמעותי באנרגיה – הדבר כדאי ביותר.  

התוכן כי חם במקומונט גבעתיים
הכשרה מקצועית ומוסמכת
במידה ושקלתן להצטרף לעולם המיוחד של טיפול בנשים בזמן ההיריון...
איך להחזיר את העניין וההנאה לחיי המשפחה שלכם?
שמירה על להבת הזוגיות היא לא דבר של מה בכך,...
קניית דירה – על שום מה ולמה
רכישת דירה, בין אם למגורים או להשקעה, היא החלטה משמעותית...
איך הכי כדאי להשקות את הגינה
השקיה נכונה היא המפתח לגינה פורחת. אם יש לכם גינה...
כשאתם זקוקים לעזרה משפטית יש מי שעומד לצדכם
גם אזרחים נורמטיביים לגמרי נזקקים לשירותי עורך דין בהזדמנויות שונות...
הכירו את המעצבת שהופכת בתים לאמנות מגורים
אלה מורגן היא דמות מובילה בתעשיית עיצוב הפנים בישראל, עם...
איך מטפלים בקשיים רגשיים ולמה זה כל כך חשוב
מחלה בנפש, לא משנה מדוע זו הופיעה, היא מחלה לכל...
מדריך מקיף לתושבי גבעתיים על איך לכבוש את מבחן ה-GMAT
מבחן ה-GMAT, המהווה שער הכניסה לתוכניות MBA יוקרתיות רבות ברחבי...
מה אפשר לייצר באמצעות הדפסה 3d?
מדפסות תלת מימד מהוות כיום את אחד המוצרים המתקדמים ביותר...
איך הרכב מוסיקלי משפיע על האירוע שלכם?
שיקול חשוב לכל מי שמתכנן אירוע בלתי נשכח הוא האם...