Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

איך לבחור מיקרופון אלחוטי

איך לבחור מיקרופון אלחוטי

אנחנו משתמשים בו לעתים קרובות, מי יותר ומי פחות. המיקרופון האלחוטי הפך לחלק בלתי נפרד מחיינו, ברגעים שבהם אנו מעוניינים להגביר מעט את הקול כדי שקהל שומעינו יוכל לשמוע אותנו מכל עבר. כך, מיקרופון אלחוטי משמש אותנו במסיבת קריוקי עליזה, לצד הרצאות מרתקות בנושאים שונים, הדרכות והופעות. היום המיקרופונים באים בסוגים שונים וניתן להתרשם מהם ולראות איזה מבין המיקרופונים הוא המתאים לנו ביותר.

איך לבחור מיקרופון אלחוטי

מיקרופונים בסוגים שונים

באופן כללי, המיקרופונים בנויים מ-2-3 חלקים וכוללים רכיבים כמו מקלט ומשדר. נרחיב כל הרכיבים והסוגים השונים:

  • מיקרופון ידני – המיקרופון המוכר לנו שאותו ניתן לחבר לסטנד או להחזיק ביד במהלך ההופעה או ההרצאה.
  • משדר – מכשיר מיוחד שנועד להעביר את האות החשמלי של המיקרופון למקלט. משדר זה מצוי בקופסה נפרדת, והוא מתחבר למיקרופון עצמו באמצעות כבל קצר לגופו של הדובר במהלך השימוש. חשוב להביא בחשבון את העניין שהמשדר מופעל על סוללות בעלות מתח נמוך וצורך גם חשמל.
  • מקלט – מכשיר שנועד לקלוט את האות החשמלי המועבר מהמשדר ולהעביר אותו למערכת הגברה הכוללת כבל. מקלט זה מחובר למתח גבוה (200 וולט), והוא מיועד לקלוט 2 טכנולוגיות שידור לרדיו: UHF ו-VHF.
  • מיקרופון ראש (מדונה) – מיקרופון שניתן לחבר לצווארון החולצה או שמחברים לראש (במקרה זה ניתן לבחור בין מיקרופון בצבע גוף למיקרופון שחור). המיקרופון זכה לשמו בעקבות מדונה שנהגה להשתמש בו בהופעותיה. סט מיקרופון מדונה כולל 3 חלקים: קשת הראש הכוללת את המיקרופון ומתחברת באמצעות כבל לקופסה, המשדר (הקופסה עצמה) והמקלט.
  • מיקרופון דינמי – מיקרופון זה כולל רכיב קטן שנקרא דיאפרגמה. כשקול פוגע בה, היא מתורגמת לתנודות. תנודות אלה מתורגמות בסופו של דבר לזרם חשמלי, וכך המיקרופון הדינמי יכול לעמוד בפני רעשים שונים. מעבר לכך, הוא עמיד מפני תנודות וזעזועים, כך שגם אם הוא נופל בטעות, הוא אינו ניזוק.
  • מיקרופון קונדנסר – בדומה למיקרופון הדינמי, גם מיקרופון זה מפיק צלילים באמצעות דיאפרגמה, רק שהיא עדינה הרבה יותר, ולכן היא יכולה לקלוט טווח תדרים רחב יותר.

    מעבר לכך, המיקרופונים המתחברים באמצעות כבלים ישדרו את עוצמת הקול באיכות גבוהה יותר מאשר מיקרופונים אלחוטיים. אך לפעמים יש צורך דווקא במיקרופונים האלחוטיים על מנת לאפשר תנועה חופשית. על כן, לעתים יש צורך להשקיע כספים רבים יותר כדי למצוא מיקרופון אלחוטי איכותי וראוי לשימוש.

הטכנולוגיות השונות של המיקרופון

בנוסף לחלקים השונים שמהם מורכב המיקרופון, הוא גם פועל על טכנולוגיות שונות שכדאי להכיר. כפי שהוזכר מקודם, שני התדרים שעליהם פועל מקלט המיקרופון הם VHF ו-UHF. תדר ה-VHF משדר לטווח של מטרים בודדים. איכות השידור שלו נמוכה יחסית והוא מתאים בעיקר להדרכות והפעלות. אם תתרחקו מעט מהמקלט, יהיה המיקרופון חשוף לרעשי רקע שונים ולגלי רדיו אחרים הנישאים באוויר. תדר UHF, לעומת זאת, הוא תדר איכותי יותר העל תקציבים גבוהים. הוא מסוגל לשדר לטווח שבין 50 ל-100 מטרים ומיועד במיוחד לזמרים, אולמות אירועים, מסיבות קריוקי ועוד.

בנוסף לגלי הרדיו, ישנה שיטת שידור נוספת והיא שיטת השידור הדיגיטלי. תפקידו של המשדר הדיגיטלי הוא להמיר את האות המופק מהמיקרופון אל הפורמט הדיגיטלי עד שבסופו של דבר הוא מגיע אל המקלט. מכיוון שהאות מועבר באופן דיגיטלי, הוא אינו מתנגש עם גלי רדיו ואינו חשוף לרעשי רקע.

איך בוחרים את המיקרופון הנכון?

הכול תלוי במטרה שאתם רוצים להשיג ובכסף שאתם מעוניינים להשקיע במיקרופון. אם אתם מעבירים פעילויות לקבוצות קטנות, סביר להניח שתזדקקו למיקרופון פשוט וזול יחסית בשווי של כ-400 שקלים המשדר בתדר VHF. אך אם אתם זמרים מקצועיים המעוניינים שכמה שיותר אנשים יגיעו להופעה הקרובה שלכם, תצטרכו להשקיע בסביבות ה-2,000 שקלים כדי לרכוש מערכת אלחוטית טובה המתאימה להופעות.

את המיקרופונים כדאי לרכוש מחברות איכותיות כמו SHURE,,  SENNHEISERו-MIPRO. כך לדוגמה, מיקרופון אלחוטי של חברת SHURE מסוג BLX24E/PG58 הוא מיקרופון איכותי המתאים לעבודה עד 8 תדרים במקביל. מיקרופון זה מיועד להופעות. כמו כן, זהו מיקרופון ידני הנטען על ידי הסוללות AA x2. דוגמה נוספת היא של מיקרופון אלחוטי של חברת MIPRO. Mipro ACT-311 הוא למעשה סט של מיקרופונים הפועל על טכנולוגיית UHF ומגיע עם מערכת שנועדה למנוע רעשי רקע, כך שבסופו של דבר מקבל צליל חזק וברור.

התוכן כי חם במקומונט גבעתיים
עיצוב הבית מתחיל בכם
כל מעצבת פנים שתשכרו לעבוד על עיצוב הבית שלכם תשב...
10 ערים מומלצות לטיול באירופה
באירופה ישנן ערים רבות ומרתקות שראויות לביקור. כל עיר מציעה...
חישוב שעות עבודה בקלות ובמהירות
מעקב שעות עבודה מדויק חיוני לעסקים מסיבות רבות, כגון תשלום...
קדמה לחדשנות: שעון נוכחות מתקדם לעובדים משפר את הניהול של הזמן
השימוש בשעון נוכחות לעובדים באופן נכון וחכם משנה את הכל....
איך לבחור מגשרת גירושין?
כשבני זוג מחליטים להתגרש, מכל סיבה שהיא, עולות כמה וכמה...
אתם יכולים לשנות את מציאות חייכם
בעבר בני האדם רצו דבר אחד, לשרוד. האדם הפשוט לא...
היופי שבצילום בשחור לבן
במהלך לימודי צילום ועריכה מכירים נקודות מבט שלא הייתם חושבים...
לחיות עם שמכם הטוב ללא כתם פלילי
כשאזרחים נורמטיביים רבים מוצאים את עצמם בתחנת המשטרה כשהם נקראים...
הידעתם? אתם יכולים להשכיר את הגג שלכם לחברת החשמל
אנשים חכמים יודעים לנצל את המשאבים הקיימים ברשותם בשביל להרוויח...
למה צריך לבצע בדיקות גנטיות?
בדיקה גנטית יכולה לסייע באבחון הפרעות גנטיות או מחלות הנגרמות...