Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

איך לגבש את העובדים אצלכם בארגון?

איך לגבש את העובדים אצלכם בארגון?
קרדיט freepik

ארגונים כבר מזמן השכילו להבין את הערך המוסף של פעילויות הגיבוש, כחלק אינטגרלי מהתרבות שלהם. כאשר כל עובדי הארגון מתאחדים לישות אחת, באמצעות משחק מסונכרן, ישנה העמקה של תרבות העבודה בצוות, מה שמעיד על צמיחת הארגון החיובית. משחקי הגיבוש, כמו גם האפי האוור, מחזקים את הביטחון ואת האמון של חברי הצוות בארגון, כמו גם מדובר אודות פעילות שבה העובדים רוכשים מיומנויות, שיהיו להם לעזר בחייהם האישיים והמקצועיים.

איך לגבש את העובדים אצלכם בארגון?
קרדיט freepik

איך לגבש את העובדים אצלכם בארגון? באמצעות הפעילות שדה מוקשים

והנה שאלה שאין שניה לה – " איך לגבש את העובדים אצלכם בארגון?", ואת זה נעשה באמצעות הפעילות שנקראת שדה מוקשים, כאשר המטרה שלה היא לבנות אמון, ולייצר שיתופי פעולה בין צוות עובדי הארגון. מה שנדרש למשחק הוא המון חפצים רכים, כמו למשל – צעצועים, כוסות או בלונים, ואף כיסוי לעיניים. מומלץ לשחק במשך בין עשרים דקות לבין חצי שעה. כאשר מספר המשתתפים יחל בעשרה משתתפים, וכלה בחמישה עשר משתתפים. את שדה מוקשים יש לשחק במקום פתוח, תוך כדי השמת החפצים על גבי הקרקע. המשתתפים יחולקו לכמה קבוצות, ויעטו את כיסויי העיניים. כל משתתף אמור לכוון את הפרטנרים שלו מהקבוצה לעבור מצד מסוים לצד השני, כאשר אסור לו לדרוך על אף חפץ. המוביל צריך לספק אך ורק הנחיה באופן מילולי, בעוד למי שעטה כיסוי לעיניים אסור להוציא הגה. מי שמצליח לעבור את "מסלול המכשולים" במהרה הוא זה שינצח. באופן כללי, מדובר על פעילות נפלאה לשם בניית צוות מנצח, על מנת שיטפחו אמון זה עם זה. בשל העובדה, כי המשתתפים עם כיסוי עיניים, ונבצר מהם מלדבר, הם חייבים להביע אמון וביטחון מוחלטים לפרטנרים שלהם במשחק. מדובר אודות פעילות מצוינת למי שאינו רגיל לשתף פעולה בעבודה היום יומית. פעילות שכזאת אמונה על חידוד יכולת הריכוז ועל עידוד העובדים לשים יותר תשומת לב לפרטים.

מה מייחד האפי האוור במשרד?

וזאת שאלה חיובית – "מה מייחד האפי האוור במשרד"?. כידוע לכל, כאשר עובד שבע רצון, הוא בהכרח יהיה העובד הכי טוב. ובכך התכוון המשורר לומר בדבריו, כי פעילות במשרד כדוגמת האפי האוור מהווה שעת שמחה, אשר היא כה חיונית לשם טיפוח קשרי ידידות בין הקולגות בעבודה, ויש בה תמורה של השקעה אפקטיבית לשותפות בעבודה מוצקה ביותר. לא משנה באיזה משקאות אלכוהוליים תעשו שימוש, יש להכיר במעלות של איזון בין עבודה לבין פעילות מגבשת ומהנה. האפי האוור עם חברי צוות העובדים עשויה לספק הזדמנות לייעול התקשורת ולהתחברות באופן שלרוב לא ניתן לעשות זאת באמצעות שעות העבודה הקונבנציונליות של המשרד.

איך לגבש את העובדים אצלכם בארגון? באמצעות הפעילות הליום סטיק

והנה שאלה ממש אחרונה – " איך לגבש את העובדים אצלכם בארגון?", המשחק הליום סטיק נועד להוות תרגיל גיבוש נפלא לבנייה של צוות עובדים, בעוד המטרה שלו באה לידי ביטוי בשיפור של עבודת צוות, ובהתייעלות של התקשורת בין כל אחד מצוות העובדים. יש להקדיש בין רבע שעה לבין עשרים דקות למשחק ההליום סטיק. נדרש מכם לארגן מראש מקל במבוק או פלסטיק קלי משקל. כמות משתתפי המשחק צריכה לנוע בין שמונה משתתפים לבין עשרה משתתפים. על המשתתפים להתחלק באופן רנדומלי לשתי קבוצות, ולעמוד האחד מול השני. כל אחד צריך להטות את ידיו מקדימה, תוך כדי הצבעה בעזרת ידיו. ואז יש להניח את המקל מבין אצבעות הידיים. את המקל חייבים להניח באופן אופקי, כאשר אצבעות המורה של כל משתתפי המשחק ייגעו במקל במשך כל התנהלות המשחק. המטרה של המשחק היא להוריד את המקל למטה, כאשר אסור להפיל אותו, כי אם להמשיך ולאחוז בו באצבע המורה. הקבוצה שתיפסל היא כאשר אחד מהצוות ינסה להחזיק את המקל באצבע שלא המורה, או שאצבע המורה שלו תכשיל אותו. אפשר לבצע את המשחק הזה רק באמצעות שיתוף פעולה מלא בין חברי הקבוצה. משחק זה מעולה עבור פתרון של בעיות בקבוצה, שיפור המנהיגות והתקשורת הכללית בין משתתפי המשחק.

התוכן כי חם במקומונט גבעתיים
הכשרה מקצועית ומוסמכת
במידה ושקלתן להצטרף לעולם המיוחד של טיפול בנשים בזמן ההיריון...
איך להחזיר את העניין וההנאה לחיי המשפחה שלכם?
שמירה על להבת הזוגיות היא לא דבר של מה בכך,...
קניית דירה – על שום מה ולמה
רכישת דירה, בין אם למגורים או להשקעה, היא החלטה משמעותית...
איך הכי כדאי להשקות את הגינה
השקיה נכונה היא המפתח לגינה פורחת. אם יש לכם גינה...
כשאתם זקוקים לעזרה משפטית יש מי שעומד לצדכם
גם אזרחים נורמטיביים לגמרי נזקקים לשירותי עורך דין בהזדמנויות שונות...
הכירו את המעצבת שהופכת בתים לאמנות מגורים
אלה מורגן היא דמות מובילה בתעשיית עיצוב הפנים בישראל, עם...
איך מטפלים בקשיים רגשיים ולמה זה כל כך חשוב
מחלה בנפש, לא משנה מדוע זו הופיעה, היא מחלה לכל...
מדריך מקיף לתושבי גבעתיים על איך לכבוש את מבחן ה-GMAT
מבחן ה-GMAT, המהווה שער הכניסה לתוכניות MBA יוקרתיות רבות ברחבי...
מה אפשר לייצר באמצעות הדפסה 3d?
מדפסות תלת מימד מהוות כיום את אחד המוצרים המתקדמים ביותר...
איך הרכב מוסיקלי משפיע על האירוע שלכם?
שיקול חשוב לכל מי שמתכנן אירוע בלתי נשכח הוא האם...