Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

איך להגדיל במאות ואפילו באלפי שקלים בשנה את החיסכון הפנסיוני?

איך להגדיל במאות ואפילו באלפי שקלים בשנה את החיסכון הפנסיוני?
קרדיט FREEPIK

אף פעם לא מאוחר מדי להתחיל לחשוב על החיסכון הפנסיוני שלכם. אם החלטתם לחקור את הנושא לעומק ולראות מה אתם יכולים לעשות על מנת להגדיל את הקצבה שצפויה לכם לאחר שתצאו לגמלאות, הגעתם למקום הנכון.

קרדיט FREEPIK

למה בעצם בכלל צריך להגדיל את החיסכון?

הרבה אנשים במדינת ישראל מודאגים שלא יהיה להם מספיק כסף לאחר פרישתם לגמלאות, משלל סיבות, אך העיקריות שבהן הן התחושה שיוקר המחייה רק מתעצם משנה לשנה ושתוחלת החיים רק הולכת וגדלה. בנוסף לכך, מגיפות, מלחמות ואינפלציה שמרימה את ראשה גורמות לנו להבין שהכסף שלנו הולך ונשחק. אלה רק חלק מהסיבות שיוצרות מוטיבציה בקרב חוסכים רבים לנסות להגדיל את החיסכון הפנסיוני שלהם, על מנת שיוכלו להתקיים בכבוד בעתיד.

הצעד הראשון שלכם בדרך להגדלת קצבת הפנסיה המצפה לכם

החדשות הטובות הן שקיימות כמה וכמה דרכים שמאפשרות לכל אחד להגדיל את קצבת הפנסיה שלו, גם מבלי שיצטרך להפקיד יותר כספים מהשכר שלו. המפתח להצלחה הוא פשוט לערוך השוואת תשואות קרנות פנסיה בפרמטרים מסוימים. היום נדבר על אחד מהם – דמי הניהול.

מדובר באחד היתרונות המרכזיים שיש לקרן פנסיה בהשוואה למוצרים אחרים המיועדים לצורך חיסכון ארוך טווח. דמי הניהול למעשה הם עמלה שהחוסך משלם על מנת שהגוף המקצועי ינהל עבורו את התיק. העמלות האלה יכולות \"לנגוס\" באופן משמעותי מהחיסכון, ובמיוחד ככל שנצבר בו יותר ויותר כסף.

החוק במדינת ישראל קובע שחברות הביטוח ובתי ההשקעות יכולים לגבות עד 6% מההפקדות ועד 0.5% מהצבירה, בעוד שבביטוח מנהלים ובקופות גמל התקרה הקבועה בחוק היא עד 4% מההפקדות ועד 1.05% מהסכום הצבור. כלומר דמי הניהול בקרנות הפנסיה נחשבים גם כך יחסית אטרקטיביים יותר מאלה שנגבים במוצרי חיסכון ארוכי טווח אלטרנטיביים.

עם זאת, מדינת ישראל החליטה לעודד את אזרחיה לחסוך לשנות פרישתם, ולכן היא החליטה לפעול כדי שלכל אחד שמצטרף לקרן פנסיה יוכל ליהנות מדמי ניהול נמוכים אפילו יותר מאלה שציינו בפסקה הקודמת. לשם כך, מדי כמה שנים היא מקיימת מכרז ובוחרת גופים שיכולים להציע לקהל הרחב לחסוך באמצעות קרנות ברירת מחדל וליהנות מדמי ניהול נמוכים במיוחד: עד 1% מההפקדות ועד 0.22% מהצבירה וזאת למשך 10 שנים מיום ההצטרפות.

נכון לשנת 2022 כ- 800,000 שכירים משלמים את דמי הניהול המקסימליים על הפנסיה שלהם. הגופים שמציעים את הקרנות הנבחרות עם דמי הניהול המוזלים הם: אלטשולר שחם, מיטב דש, מור ואינפיניטי. אם כבר יש ברשותכם אצלכם קרנות פנסיה תוכלו לבקש מהם להעביר אתכם לקרן הנבחרת, וליהנות מדמי הניהול המוזלים ואם עדיין אין לכם קרן פנסיה, שווה לבדוק אם כדאי להעביר לגופים האלה את חסכונותיכם או לקרנות פנסיה חלופיות.

הידעתם? יש עוד המון דרכים להגדיל את הפנסיה שלכם

דמי הניהול בקרן הפנסיה הם פרמטר בהחלט חשוב, אבל לא היחידי. חשוב להתייחס לעוד פרמטרים כשאתם בוחרים לפתוח קרן פנסיה או לעבור לקרן אחרת מזו שאתם כבר נמצאים בה. למשל: התשואות במסלול ההשקעה הרלבנטי עבורכם לאורך זמן (כדאי להשוות לפחות 5 שנים לאחור), המאזן האקטוארי של כל אחת מהקרנות, ציון במדד השירות של משרד האוצר וכדומה.

איך להשוות קרנות פנסיה כמו שצריך?

ניתן להיעזר באתר פנסיה נט של משרד האוצר שמשווה בין ביצועי הקרנות לאורך השנים, אם כי אנשים רבים מסתבכים עם האתר וטוענים שהוא אינו ברור מספיק. כדי לערוך השוואה מקצועית ואיכותית כדאי לפנות למומחים שלנו בסוכנות פתרונות עדיפים שעובדים עם חברות הביטוח ובתי ההשקעות המובילים בארץ כבר יותר משני עשורים ומשתמשים בטכנולוגיה חדשנית המאפשרת השוואה בין כל הקרנות תוך שקלול הפרמטרים הנדרשים כדי לקבל את ההחלטה הנכונה שתשפיע על איכות חייכם בעתיד.

התוכן כי חם במקומונט גבעתיים
הכשרה מקצועית ומוסמכת
במידה ושקלתן להצטרף לעולם המיוחד של טיפול בנשים בזמן ההיריון...
איך להחזיר את העניין וההנאה לחיי המשפחה שלכם?
שמירה על להבת הזוגיות היא לא דבר של מה בכך,...
קניית דירה – על שום מה ולמה
רכישת דירה, בין אם למגורים או להשקעה, היא החלטה משמעותית...
איך הכי כדאי להשקות את הגינה
השקיה נכונה היא המפתח לגינה פורחת. אם יש לכם גינה...
כשאתם זקוקים לעזרה משפטית יש מי שעומד לצדכם
גם אזרחים נורמטיביים לגמרי נזקקים לשירותי עורך דין בהזדמנויות שונות...
הכירו את המעצבת שהופכת בתים לאמנות מגורים
אלה מורגן היא דמות מובילה בתעשיית עיצוב הפנים בישראל, עם...
איך מטפלים בקשיים רגשיים ולמה זה כל כך חשוב
מחלה בנפש, לא משנה מדוע זו הופיעה, היא מחלה לכל...
מדריך מקיף לתושבי גבעתיים על איך לכבוש את מבחן ה-GMAT
מבחן ה-GMAT, המהווה שער הכניסה לתוכניות MBA יוקרתיות רבות ברחבי...
מה אפשר לייצר באמצעות הדפסה 3d?
מדפסות תלת מימד מהוות כיום את אחד המוצרים המתקדמים ביותר...
איך הרכב מוסיקלי משפיע על האירוע שלכם?
שיקול חשוב לכל מי שמתכנן אירוע בלתי נשכח הוא האם...