Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

איך לומדים מקצוע בהייטק ועובדים בו תוך פחות משנה?

איך לומדים מקצוע בהייטק ועובדים בו תוך פחות משנה?

אם עד לפני שנים לא רבות הפנטזיה הגדולה של אימהות וסבתות הייתה שהילד/ה נכד/ה יהיו רופאים או עורכי דין, היום הפנטזיות התרחבו וגם עבודה בהייטק תפסה לה מקום של כבוד בין העו"ד והד"ר. היתרון של תחום ההייטק מעבר לגאווה של הסבתא, ליוקרה ולמשכורות המרשימות, טמון גם בעובדה שזאת כלל לא חובה לעבור מסלול לימוד של 4 או 6 שנים (לא כולל סטאז' או התמחות). כן, כיום, ניתן להשתלב בעולם ההייטק במשרה מכובדת עם שכר מרשים ולעבור לשם כך מסלול לימודים קצר של שנה בלבד.

איך לומדים מקצוע בהייטק ועובדים בו תוך פחות משנה?
צילום 123rf.com

התפקידים השונים בתעשיית ההייטק

תעשיית ההייטק טומנת בחובה שפע נרחב של תפקידים ובין היתר: מתכנתים, מפתחים, חוקרי אבטחת מידע, מנהלי מוצר ועוד וכאמור, רשימת התפקידים עוד ארוכה – כאשר חלק מהתפקידים קשורים באופן ישיר לתחום ההייטק וחלק הינם תפקידים אחרים אשר נדרשים לתעשיית ההייטק כפי שהם נדרשים לכל תעשייה אחרת כמו: אנשי מכירות, מנהלים אדמיניסטרטיביים, מנהלי חשבונות וכדומה. כאן חשוב לציין שרבים מהעובדים בעולם ההייטק לא מחזיקים ברשותם תארים בתחום ובכל זאת, הם מבצעים את תפקידם ככותבי קוד ובודקי תוכנה בצורה לא פחות טובה מעמיתיהם בעלי התארים, אם אתם שואלים את עצמכם איך הם עושים את זה, התשובה לכך היא פשוטה, הם עברו קורסים ייעודיים במהלכם זכו לקבל את הכלים והידע הנדרשים לביצוע תפקידם.

איך עושים את זה?

בשלב הראשון ההמלצה תהיה להכיר את עולם ההייטק מקרוב, להבין איזה תפקידים יש בהייטק, מה כל אחד מהם דורש, מה פוטנציאל הרווח בכל תפקיד שכזה, לאן אפשר להתפתח, מהי מידת הביקוש וכל פרט אחר אשר תוכלו לדלות בנושא – תוכלו לדוגמא, לעיין במשרות דרושים בעולם ההייטק, מה שיאפשר לכם לראות מהם תנאי הקבלה למשרות הרלוונטיות ואז תוכלו לפעול בכדי שתוכלו לעמוד באותן הדרישות. ככל שתאספו יותר מידע, כך תוכלו לצייר לעצמכם תמונה ברורה יותר של התפקידים הרלוונטיים עבורכם והדרך שאתם צריכים לעבור בכדי להשיג אותם. השלב הבא יהיה כמובן לקיחת חלק בקורסים ייעודיים לדוגמא, שפות תכנות, אבטחת מידע וכדומה – כמובן, בהתאם לתפקיד אותו אתם מעוניינים להשיג. ההמלצה תהיה לפנות לקורסים ייעודיים בתחום אותם תוכלו ללמוד באחד ממרכזי ההכשרה למשרות ההיי טק, כאשר המוביל שביניהם כיום הוא האקריו – מומלץ ללמוד את הקורס במקום בעל שם ומוניטין כמו האקריו מכיוון שדבר זה יכול להיראות טוב יותר בקורות החיים ולהוות כיתרון בקבלה לעבודה, על פני מועמדים אחרים שאולי יש להם השכלה דומה, אך הם רכשו אותה במקום פחות נחשב. קורסים מקיפים במקצועות ההייטק יארכו בדרך כלל בין חצי שנה לשנה – כאשר תוכלו לבחור אם לעבור קורס אחד או יותר – בהתאם לרמת הידע שאתם מבקשים להשיג וכמובן, התפקיד בו אתם חושקים.

מה עושים בשלב הבא?

לאחר שסיימתם בהצלחה קורסים ייעודיים בתחום ההייטק ואתם אוחזים בכלים ובידע הנדרש (וכמובן, גם בתעודה) בכדי להשתלב בעבודות בתחום, השלב הבא יהיה כמובן לשלוח קורות חיים (כמובן, אחרי שתעדכנו אותם ותוסיפו להם את המידע לגבי הקורסים שעברתם) – כאן, חשוב לציין שבמקרים רבים מוסדות הלימוד בהם למדתם את הקורס יסייעו לכם בקבלת עבודה. חשוב שתיקחו בחשבון שגם אם בשלב הראשון תשתלבו בתפקיד שהוא יחסית זוטר (או תפקיד שהוא לא בדיוק התפקיד שאתם חולמים עליו), יש להתייחס לזה ככרטיס כניסה לתעשיית ההייטק או כקרש קפיצה לתפקיד המיוחל – כאמור, ברגע שיש לכם את הידע והכלים הנדרשים ואתם נכונים להמשיך לעבוד וללמוד גם תוך כדי תנועה, אין ספק שהדרך שלכם אל עבר התפקיד בו אתם חושקים תהיה סלולה.

התוכן כי חם במקומונט גבעתיים
מדריך מקיף לתושבי גבעתיים על איך לכבוש את מבחן ה-GMAT
מבחן ה-GMAT, המהווה שער הכניסה לתוכניות MBA יוקרתיות רבות ברחבי...
מה אפשר לייצר באמצעות הדפסה 3d?
מדפסות תלת מימד מהוות כיום את אחד המוצרים המתקדמים ביותר...
איך הרכב מוסיקלי משפיע על האירוע שלכם?
שיקול חשוב לכל מי שמתכנן אירוע בלתי נשכח הוא האם...
איך בוחרים נכון ריצוף לבית
יש לריצוף של הבית השפעה רבה על העיצוב, המראה הכללי...
מוזיקה לאירועים דתיים
היהדות עשירה במסורות ובסמלים, וכך גם האירועים בה, אשר מהווים...
איך יוצרים אירוע מרשים ומכובד?
חברות רבות בישראל כבר רגילות לסטנדרטים הגבוהים של אירועי חברה...
התייחסות מחמירה לעבירות אלימות במשפחה- איך הדבר בא לידי ביטוי?
עבירות אלימות במשפחה נתפסות בעיני החוק ובכלל בעיני החברה בתור...
טיפול שורש או לא? אלה הן האפשרויות העומדות
לא מעט אנשים חוששים מטיפול אצל רופא השיניים, ואיך לא?...
משרד עורכת דין אולגה קוטלניקוב
כאשר משרד עורכי דין, כמו המשרד של אולגה קוטלניקוב, מציע תחת...
שינה איכותית ובריאה
על מנת שתוכלו לישון בצורה נוחה במיוחד תוכלו לעשות שימוש...