Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

איך למנוע פריצה לבית?

איך למנוע פריצה לבית?
(צילום באדיבות pixabay)
(צילום באדיבות pixabay)

פריצות לבתים הפכו כבר מזמן למכת מדינה ולמשטרת ישראל אין פתרון לתופעה. על פי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה כ- 30,000 תיקים חדשים נפתחים בממוצע מדי שנה בגין ניסיונות ומקרי פריצה לבית, לכן חשוב כי כל משפחה תמגן את ביתה כדי לשמור על רכושה. כדי למנוע פריצה לבית יש אמצעי מיגון שונים, ביניהם מערכת אזעקה עם או ללא חיבור למוקד, מערכת מצלמות אבטחה, סורגים לחלונות ולדלתות, תריסי גלילה חשמליים עם שלבים מאלומיניום או מברזל מגולוון, דלת כניסה עם מנגנון בטיחות באיכות גבוהה, גדרות עם שער חשמלי.

מערכות אזעקה לבית

מערכת אזעקה לבית נחשבת לאחד מאמצעי המיגון היעילים כנגד כנופיות הפורצים. כדאי לדעת כי ניתן לחלק את הפורצים לשני סוגים עיקריים- פורצים מזדמנים וכנופיות של פורצים המתכננים את הגניבה. פורצים מזדמנים, כמו נרקומנים, ינסו לפתוח את הדלת או יחפשו חלון פתוח, כמו כן הם יחפשו מפתח בעציץ הממוקם בכניסה לבית או בארון החשמל. כנופיות הפורצים מתוחכמות יותר, לחלקן יש את הידע כיצד לפרוץ גם אמצעי מיגון מתקדמים, ולרוב הם פועלים לפי מידע מוקדם.

כדי להקשות על הפורצים לבצע את זממם כדאי להתקין מערכת אזעקה משוכללת, במידה ויש רכוש יקר רצוי לחבר את המערכת למוקד אבטחה. בעת זיהוי ניסיון פריצה לבית המערכת שולחת התרעה ומפעילה צופר חזק במטרה להרתיע את הפורץ ולהבריח אותו.

כדאי לדעת כי רוב חברות הביטוח מציעות הנחה משתלמת במחיר פוליסת ביטוח דירה לכל מי שמתקין מערכת אזעקה, כל עוד המערכת עומדת בתנאי ובדרישות חברת הביטוח.

מצלמות אבטחה

מצלמות אבטחה נועדו להרתיע את כנופיות הפורצים, והן מספקות תחושת ביטחון לדיירים. יש מערכות מתקדמות ומשוכללות אך יש פורצים המסוגלים להתמודד בקלות עם המצלמות ולנטרל אותן. כדי לספק מיגון מושלם ואיכותי יותר כדאי להתקין מערכת אזעקה עם מצלמות אבטחה וחיבור למוקד.

סורגים לחנות ולדלתות

אחד מאמצעי המיגון היעילים ביותר נגד פורצים הוא ללא ספק סורגים לחלונות ולדלתות. ברוב המקרים ינסו פורצים מזדמנים לפרוץ לביתכם, והסורגים המותקנים בבית יגרמו להם לחפש מקום אחר שקל יותר לפרוץ אליו. בעבר היו רק סורגים פשוטים לכן רבים בחרו לא להתקין אמצעי מיגון יעיל זה בגלל תחושת הבית כלא. כיום, ניתן להזמין סורגים מעוצבים בשלל גוונים, עיצובים ועיטורים, מחומרי גלם עמידים ואיכותיים.

למעשה, הסורגים המודרניים תורמים לעיצוב הבית ומשפרים את מראה חזית המבנה. מעבר לתחושת הביטחון ולהגנה האפקטיבית נגד פורצים, הסורג גם מונע נפילת ילדים וחפצים מהחלונות.

לבתים צמודי קרקע כדאי לתכנן גם גדר עם שער חשמלי, גדרות ושערים מרחיקים זרים ואורחים לא רצויים, מקשים על הפורצים ומאפשרים לשמור גם על פרטיות הדיירים.

לאמץ הרגלים חשובים כדי למנוע פריצות

מעבר לאמצעי המיגון הרגילים, כדאי גם לשנות דפוסי התנהגות כמו היכן שומרים את צרור המפתחות והארנק, להימנע מהשארת מפתח בארון החשמל או מתחת לשטיח הכניסה, להשאיר אור דלוק וטלוויזיה או רדיו כאשר יוצאים למשך זמן מהבית, להקפיד לסגור חלונות ולנעול דלתות, וכמובן להימנע מפרסום ברשת החברתית על יציאתם לנופש בחו"ל.

התוכן כי חם במקומונט גבעתיים
איך לתכנן פרישה?
לישראלים רבים אין מושג לגבי מצב החיסכון הפנסיוני. בחלק מהמקרים,...
איך להעביר את המסרים שלכם בדרך אפקטיבית?
תוכן שיווקי יכול לשרת אתכם בכמה פורמטים ואחד המוצלחים והטובים...
לשדרג את אופן הבישול בבית
לשדרג את אופן הבישול בבית
אחת מן הדרכים המושלמות והטובות ביותר לשדרג את מראה המטבח...
וילונות המותאמים למשרדים
וילון משרדי הוא בעל תפקיד חשוב ביצירת סביבת עבודה מקצועית...
איך אני אדע אם הבנק יהיה מוכן לתת לי משכנתא לרכישת דירה
כל אדם שרוצה לבצע רכישה גדולה במהלך חייו, לדוגמא לקנות...
למה כדאי לשים לפני שפותחים תיק השקעות (טיפים)
פתיחת תיק השקעות מוגדרת כפעולה קלה מתמיד. ניתן לפתוח תיקי...
רוצים אריכות ימים? הטופס ממתין לכם בבנק וכדאי להכיר אותו
אחד הטפסים החשובים בניהול חשבון משותף – טופס אריכות ימים...
היתרונות של טיפול מהיר בבעיות דירוג אשראי
דירוג האשראי הוא הכלי החזק ביותר שעומד היום לרשותם של...
למעלה ולמטה: מתי זה נכון לקחת הלוואה
הלוואה היא אחד הפתרונות בסל הכלים של מי שזקוק למימון...
לנוע באופן נוח וכיפי
על מנת להתנייד בצורה נוחה ומדהימה עם הילד החדש שלכם...