Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

איך לשמור על המידע העסקי של החברה

איך לשמור על המידע העסקי של החברה
שירותי גיבוי. צילום: באדיבות pixabay

אנחנו חיים בעידן הביג דאטה, בעידן בו כל ארגון וכל עסק מוקף באינסוף מידע אותו הם צוברים במהלך הזמן, ועליהם לאחסן אותו כך שיוכלו להשתמש בו בעתיד. כאן גם נמצא החשש הגדול של כל עסק, ארגון, עמותה או משרד ממשלתי, היכולת לפרוץ למאגרי המידע, לגנוב, להעתיק, למחוק או לסלף את כל מה שנמצא שם.

לכן כל חברה וכל עסק, מחפשים שירותי גיבוי אפקטיביים בעזרתם ניתן לשמור את המידע בצורה נכונה ובטוחה. מן הסתם, כמויות המידע אינן מאפשרות אחסון רגיל, כפי שנהוג אצל משתמשים פרטיים, למשל אחסון באמצעות כלים פיזיים ניידים. כאן מדובר על שירותי גיבוי שניתן להתחבר אליהם דרך המחשב או מכשיר הסלולר, אך הם ממוקמים במקומות רחוקים.

שירותי גיבוי. צילום: באדיבות pixabay

כשאנחנו מדברים על שירותי גיבוי, אנחנו מדברים בראש ובראשונה על גיבוי בענן. קונספט שתופס תאוצה בעשר השנים האחרונות, ונמצא בשימוש גם של משתמשים פרטיים רבים וגם אצל משתמשים עסקיים. הרעיון הוא מאוד פשוט, מדובר על מערכת שנמצאת על גבי שרתים חיצוניים, כשהגישה אליהם מתבצעת דרך המחשב או מכשיר הסלולר. שירות ענן מאפשר להעביר את כל המידע העסקי על מערכת הגיבוי, ובכל פעם אפשר למשוך או לעבוד על החומרים כשהם נמצאים באותו שרת ענן.

חשוב לומר, החברה שמספקת את אותם שירותי גיבוי, היא זו שגם מספקת אבטחה מלאה למידע ולאחסון. כך אנחנו יכולים להגן על עצמנו מפני פריצות של האקרים וגורמים אחרים אשר מעוניינים לגנוב מידע עסקי ולעשות בו שימוש.

כיצד אנחנו משתמשים במערכות גיבוי

אותם שרתי ענן שמספקים לנו מערכות גיבוי, כוללים שתי אופציות עיקריות של שרתים. שרת ייעודי שמותאם אך ורק לצרכים שלנו ואנחנו אחראים עליו באופן בלעדי או שרת וירטואלי, בו אנחנו מתחלקים עם גורמים נוספים, עסקים וחברות אשר מאחסנות בו מידע נוסף.

בשני המקרים, החברה שמספקת את השרתים, היא גם זו שמספקת שירותי תמיכה, שירות טכני וכן אבטחה. שירות אבטחה זה כולל הגנה מפני וירוסים ותוכנות רוגלות למיניהן, פריצה לשרתים וגניבת מידע ועוד.

במקרה של שרתים וירטואליים הרי שאנחנו מחלקים את האחסון עם גורמים נוספים ולכן העלויות שלנו מצטמצמות, מצד שני, ייתכן ויהיה זה שרת קטן מדי מבחינת כמות המידע שנוכל לאחסן בו, ובשלב מסוים נצטרך לעבור לשרתים אחרים. היכולת שלנו גם לעשות בו שינויים היא נמוכה מעצם זה שאנחנו חולקים אותו עם גורמים נוספים.

במקרה של שרת ייעודי, הרי שאנחנו אחראים היחידים עליו, אנחנו יכולים לבחור את גודל השרת על פי כמות המידע שאנחנו מעוניינים להכניס בתוכו. בדומה לשרת וירטואלי, גם הוא מספק כלי אפקטיבי לגיבוי מרוחק של מידע, בין אם זה מידע שמגיע ממחשבי העסק ובין אם זה מידע שמגיע ממקורות אחרים, אשר מחוברים אליו.

התוכן כי חם במקומונט גבעתיים
איך לתכנן פרישה?
לישראלים רבים אין מושג לגבי מצב החיסכון הפנסיוני. בחלק מהמקרים,...
איך להעביר את המסרים שלכם בדרך אפקטיבית?
תוכן שיווקי יכול לשרת אתכם בכמה פורמטים ואחד המוצלחים והטובים...
לשדרג את אופן הבישול בבית
לשדרג את אופן הבישול בבית
אחת מן הדרכים המושלמות והטובות ביותר לשדרג את מראה המטבח...
וילונות המותאמים למשרדים
וילון משרדי הוא בעל תפקיד חשוב ביצירת סביבת עבודה מקצועית...
איך אני אדע אם הבנק יהיה מוכן לתת לי משכנתא לרכישת דירה
כל אדם שרוצה לבצע רכישה גדולה במהלך חייו, לדוגמא לקנות...
למה כדאי לשים לפני שפותחים תיק השקעות (טיפים)
פתיחת תיק השקעות מוגדרת כפעולה קלה מתמיד. ניתן לפתוח תיקי...
רוצים אריכות ימים? הטופס ממתין לכם בבנק וכדאי להכיר אותו
אחד הטפסים החשובים בניהול חשבון משותף – טופס אריכות ימים...
היתרונות של טיפול מהיר בבעיות דירוג אשראי
דירוג האשראי הוא הכלי החזק ביותר שעומד היום לרשותם של...
למעלה ולמטה: מתי זה נכון לקחת הלוואה
הלוואה היא אחד הפתרונות בסל הכלים של מי שזקוק למימון...
לנוע באופן נוח וכיפי
על מנת להתנייד בצורה נוחה ומדהימה עם הילד החדש שלכם...