Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

איך מטפלים בקשיים רגשיים ולמה זה כל כך חשוב

איך מטפלים בקשיים רגשיים ולמה זה כל כך חשוב
קרדיט - Canva

מחלה בנפש, לא משנה מדוע זו הופיעה, היא מחלה לכל דבר ועניין. אנחנו יודעים היום להשתמש בכלים מקצועיים כדי להגיע לתוצאות משמעותיות ולעזור לכלל המטופלים שלנו לקיים חיים מלאים ושמחים, בדיוק כמו שמגיע לכל אחד מאיתנו. מחלות בנפש לא תמיד נראות אותו דבר ובאופן טבעי, יש סימפטומים שונים לתופעות שונות. במאמר הבא נדבר על טיפול בפוסט טראומה כמו גם על טיפול בדיכאון וחרדה.

מה זו פוסט טראומה ומה חשוב לדעת

טראומה זו תגובה רגשית גופנית, המתרחשת בעקבות אירוע מטלטל. טראומה היא תופעה שכיחה והיא יכולה להתפרץ כתוצאה מהיחשפות לתאונה קשה, פיגוע טרור, מלחמה בשדה הקרב, פרידה מאדם קרוב ועוד. טראומה היא תגובה טבעית, אותה נראה אצל רבים והיא נחשבת לתגובה בריאה של הנפש כתגובה למצב לא נורמלי. מה זו תגובה פוסט טראומטית? מדובר על רצף של התנהגויות המתגבשות תקופה ארוכה לאחר התרחשותו של אותו אירוע מכונן. למשל, מי שסבלה מהתעללות מינית, עלולה לפתח בעתיד חרדה אשר תוביל אותה להימנע מאינטימיות זוגית. זו כמובן דוגמא אחת מיני רבות וחלק מתהליך טיפול בפוסט טראומה יהיה לנסות ולהבין אילו התנהגויות נולדו לאחר האירוע המטלטל ואיך אפשר לשנות את דפוס המחשבה של המטופל או המטופלת כדי לגבש מערכת התנהגויות חדשה שתעזור להם לקיים חיים מלאים ותקינים.

חרדה ודיכאון ומה אפשר לעשות

חרדה זו תופעה בה אוסף של מחשבות חוזרות מעוררות פחד כזה אשר מונע מהמטופל לקיים פעולות שונות בחיי היום, יום. חרדה יכולה להיות חרדה מסוגים שונים. למשל, יש מי שיש להם חרדה חברתית, מי שמפתחים חרדה מלכלוך והרשימה עוד ארוכה. דיכאון זה מצב בו תחושה של דכדוך וירידה במצב הרוח מובילה לעליה במחשבות אובדניות וכמו 'אובדן חשק' המתבטא בקשיי שינה, חוסר תיאבון והסתגרות.

טיפול בחרדה ודיכאון יכלול לעיתים שימוש בטיפול תרופתי בשביל לעזור לאיזון ההורמונים במוח של המטופל. בנוסף, אנחנו נלווה את הטיפול בטיפול קליני ריגשי, טיפול באמצעות תנועה וטיפול קבוצתי. כאשר המטרה היא להשתמש בכל הכלים העומדים לרשותינו בשביל להביא לעליה באיכות חייו של המטופל על כל המשתמע מכך.

התפקיד שלנו הוא לעזור לכם לראות את האור

מרכז 'רוח ים', הוא מרכז מקצועי המתמחה במתן מענה לסובלים מקשיים נפשיים. אנחנו מלווים את המטופלים בצוות מקצועי אשר מעניק טיפול בטכניקות שונות בשביל למקסם את התוצאות. אל תישארו לבד, אנחנו כאן כדי לעזור.

התוכן כי חם במקומונט גבעתיים
להתגרש מבלי שהקרקע נשמטת- איך עושים את זה?
גירושין הם ללא ספק מהלך דרסטי המביא לסיום תקופה ופתיחת...
אנשי המקצוע שצריכים ללוות אתכם בקניית דירה
קניית דירה היא עסק מורכב מכל הבחינות. מדובר על סכום...
מה כל בעל עסק יכול וצריך לעשות בשביל לאבטח מידע
אם חשבתם עד היום שכל מה שאתם צריכים לעשות בשביל...
בית בונים רק עם אנשי מקצוע מתאימים
מבצע מורכב כמו בניית בית מחייב לשכור את אנשי המקצוע...
הכשרה מקצועית ומוסמכת
במידה ושקלתן להצטרף לעולם המיוחד של טיפול בנשים בזמן ההיריון...
איך להחזיר את העניין וההנאה לחיי המשפחה שלכם?
שמירה על להבת הזוגיות היא לא דבר של מה בכך,...
קניית דירה – על שום מה ולמה
רכישת דירה, בין אם למגורים או להשקעה, היא החלטה משמעותית...
איך הכי כדאי להשקות את הגינה
השקיה נכונה היא המפתח לגינה פורחת. אם יש לכם גינה...
כשאתם זקוקים לעזרה משפטית יש מי שעומד לצדכם
גם אזרחים נורמטיביים לגמרי נזקקים לשירותי עורך דין בהזדמנויות שונות...
הכירו את המעצבת שהופכת בתים לאמנות מגורים
אלה מורגן היא דמות מובילה בתעשיית עיצוב הפנים בישראל, עם...