Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

איך מרחיקים חולדות

איך מרחיקים חולדות
מקור pixabay

החולדה היא אחד מבעלי החיים המלווים את האדם משחר ההיסטוריה. מדובר בבעל חיים שרבים מתייחסים אליו באופן אמביוולנטי. מצד אחד החולדה היא אכן חיה ראויה להערכה, כיוון שמדובר בחיה בעלת תכונות יוצאות דופן. מעבר לחוש השמיעה וחוש הריח יוצאי הדופן שלה, החולדה היא חיה חברתית ונוטה לחיות בקבוצות הכוללות פרטים רבים. בנוסף, החיה הזאת יכולה לשרוד גם בתנאי קור קיצוניים ולגמוא מרחקים ארוכים בצלילה, כך שהיא יכולה לעבור מרחקים ארוכים בתוך צנרת הביוב עד שהיא מגיעה לפתח מילוט. אבל מה שמייחד באמת את החולדה היא העובדה שמדובר בחיה לומדת. אם חולדה אחת מהקבוצה מתה מאכילת רעל, הרי ששאר החולדות בלהקה פשוט לא יאכלו את הרעל הזה. מצד שני, מדובר בחיה שיכולה להיות אגרסיבית ועלולה להעביר מחלות בגלל עצם הנוכחות שלה בצנרת הביוב. חלק ניכר מהמגפות בעולם הועברו באמצעות חולדות. איך יכולה חולדה לחדור לתוך הבית? כיצד אפשר להרחיק את החולדות מהבית?

איך מרחיקים חולדות
מקור pixabay

איך חודרות החולדות לתוך הבית 

חולדות יכולות להיכנס לתוך הבית במספר דרכים: החולדות יכולות להיכנס דרך צנרת הביוב, או דרך חלון פתוח לאחר שטיפסו על הקיר. בבתים פרטיים, חולדה חודרת הביתה במהירות אפילו דרך דלת הכניסה שהושארה פתוחה. הגורם המושך את החולדה הוא מזון טעים, ובעיקר אם המזון הזה לא נשמר בתנאים טובים ואפשר להגיע אליו בקלות. החולדה היא אמנית ההתחבאות ויכולה להתחבא זמן רב מבלי שתתגלה. זה המקום לציין שאם סביבת המגורים עצמה (גינה או בניין המגורים) לא מטופחת ונקייה, יהיו שם ככל הנראה חולדות שינסו לחדור הביתה.

איך להרחיק חולדות

הרחקת חולדות נחשבת לעיסוק מקצועי מהמעלה הראשונה. זאת, משום שמרגע שמתחיל תהליך ההרחקה, מתנהלת סוג של מלחמת מוחות בין המדביר לחולדה. לרוב, הרחקת חולדות תתבצע באמצעות מלכודות שיוצבו במקומות שעל פי ההערכה המקצועית של המדביר החולדות עוברות בהם. המלכודות עצמן יכילו חומרים או מזון שיפתו את החולדה להיכנס אליהן. בבתים שבהם אין חיות מחמד ואין ילדים קטנים שעלולים לגעת במלכודת, אפשר להציב גם מלכודות מסוג אחד שיגרמו לחולדות "להידבק" אליהן. עם זאת, קרה לא אחת שחולדה שרגלה נלכדה במלכודת כסאת, נחלצה ממנה. בשנים האחרונות, עקב העלייה במודעות לסבלם של בעלי החיים, פותחו סוגים שונים של מלכודות המסוגלות להמית את החולדה ללא סבל מיותר בתוך זמן קצר יחסית. קיימת כמובן האפשרות ללכוד את החולדה במלכודת רגילה ולשחרר אותה הרחק מהבית. אם זיהיתם בעיה של חולדות בבית או בעסק, אל תנסו להתמודד עם הבעיה בעצמכם. מדובר בניסיון חסר תוחלת במקרה הטוב, וכזה שעלול להסתיים בנשיכת חולדה במקרה הפחות טוב. כדאי פשוט לקרוא לאיש מקצוע שירחיק את החולדות במהירות וביעילות. המומחים של יוריקו הדברות אמונים על איתור החולדות, התפיסה וההרחקה שלהן מהבית במהירות והיעילות. צרו שר כעת ואנו נחזור אליכם להמשך התהליך.

התוכן כי חם במקומונט גבעתיים
מדריך מקיף לתושבי גבעתיים על איך לכבוש את מבחן ה-GMAT
מבחן ה-GMAT, המהווה שער הכניסה לתוכניות MBA יוקרתיות רבות ברחבי...
מה אפשר לייצר באמצעות הדפסה 3d?
מדפסות תלת מימד מהוות כיום את אחד המוצרים המתקדמים ביותר...
איך הרכב מוסיקלי משפיע על האירוע שלכם?
שיקול חשוב לכל מי שמתכנן אירוע בלתי נשכח הוא האם...
איך בוחרים נכון ריצוף לבית
יש לריצוף של הבית השפעה רבה על העיצוב, המראה הכללי...
מוזיקה לאירועים דתיים
היהדות עשירה במסורות ובסמלים, וכך גם האירועים בה, אשר מהווים...
איך יוצרים אירוע מרשים ומכובד?
חברות רבות בישראל כבר רגילות לסטנדרטים הגבוהים של אירועי חברה...
התייחסות מחמירה לעבירות אלימות במשפחה- איך הדבר בא לידי ביטוי?
עבירות אלימות במשפחה נתפסות בעיני החוק ובכלל בעיני החברה בתור...
טיפול שורש או לא? אלה הן האפשרויות העומדות
לא מעט אנשים חוששים מטיפול אצל רופא השיניים, ואיך לא?...
משרד עורכת דין אולגה קוטלניקוב
כאשר משרד עורכי דין, כמו המשרד של אולגה קוטלניקוב, מציע תחת...
שינה איכותית ובריאה
על מנת שתוכלו לישון בצורה נוחה במיוחד תוכלו לעשות שימוש...