הקלות שבה ניתן להרוס את שמו הטוב של אדם היא נוראית ופשוטה באותה המידה. כיום אפשרי להעלות לגוגל מגוון תכנים, וכיוון שאף אחד אינו מאמת אותם, הם עשויים להניע כדור שלג שבסופו של יום עשוי לקבור את אותה דמות שמוזכרת בכתבה. אי לכך טוב לדעת שממש כפי שניתן להשתמש בגוגל בכדי להכתים שמו של אדם, כך גם ניתן להשתמש בגוגל בכדי לתקן את המצב. אומנם מדובר בתהליך מעט יותר ארוך, אך הוא בהחלט אפשרי. מכאן שאם גיליתם שמישהו מבקש ברעתכם, אל תמהרו להשלים עם הגזירה, אלא פשוט תיפנו לתותחי שיווק דיגיטליים – הם כבר יידעו איך והיכן לפעול.
מחוץ לגבולות גוגל
מבקשים להכיר חלק מהסודות המקצועיים? עידן בן אור מסביר במאמר שלו מה בדיוק ניתן לעשות ואף מזכיר מגוון אפיקים שבהם מומלץ לתקוף. מבקשים טעימה? ובכן לצד פעילות שאמורה להשפיע על תוצאות החיפוש בגוגל, גם יעיל לפעול ברשתות החברתיות (לחזק את הפרופיל האישי), ביוטיוב (ליצור סרט תדמית חיובי שכולל קישורים), בוויקיפדיה (השקיעו בערך חיובי), בבלוגים השונים ואף אפשרי לשתף פעולה עם אתרים שנושקים לתחום העיסוק. סקרנים לגבי טיפים ממוקדים? להלן 3 יעילים במיוחד:
משתמשים במרפקים דיגיטליים
יודעי דבר כבר מכירים בכך שגוגל לא מעלה שתי תוצאות שמגיעות מאותו מדומיין (בהתאם לאותו הביטוי), ועל כן המהלך המתבקש ביותר הוא לדחוק הצידה את הכתבה השלילית. כיצד? פשוט מעלים כתבה חיובית (באותו הדומיין) ומחזקים אותה ככול הניתן, כך שהיא תתעלה על הכתבה השלילית. כיצד מחזקים את הכתבה? פה כבר מדובר בכלים מקצועיים שנוגעים בנישה אחרת, אך בגדול נציין שמומלץ להיעזר בבניית קישורים.
פעילות בפייסבוק
טיפ זה אינו יעיל בכול מקרה, אך אם קהל היעד נוהג לבקר בפייסבוק (או לחלופין בלינקדין), הרי שיש לחכות להם שם ערוכים עם כל המידע החיובי שמבקשים להעביר. מכאן שאכן דרושה מעט השקעה, אך בסופו של יום תוכלו להטמיע בפיד אינספור פרטים רצויים, וכיוון שאנשים אוהבים לעקוב ברשתות החברתיות, היו בטוחים שהם ישתו בשקיקה כל פיסת מידע.
אולם האמת – ויקיפדיה
כיום אנשים למדו שאם הם מבקשים לברר לגבי אדם, עסק, תקופה או המצאה, הם קודם כל פונים לוויקיפדיה – לאנציקלופדיה של המאה ה20. מכאן שמאוד יעיל להטמיע ערך מקיף וחיובי אודות אדם מסוים, אך יחד עם זאת חשוב לדעת שבמערכת של ויקיפדיה לא ממהרים לאשר כל פיסת מידע, ואם אכן ישנו פריט מידע בעייתי שנוגע לאותה אישיות, הרי שמוטב להזכיר זאת, אך בו זמנית למזער נזקים, למשל רצוי לציין שהאשמות לא הוכחו, דברים יצאו מהקשרם וכדומה. באופן שכזה גם גוברים על חוקי העריכה, גם משדרים אמינות וגם מטמיעים פריטים חיוביים.
הטיפ החשוב ביותר
המוניטין חשוב לכם? טוב לדעת שניתן לשמור עליו, גם אם לעיתים נראה שמרגע שדעה מסוימת עלתה לרשת הכול אבוד. מכאן אנו עוברים לטיפ החשוב מכל: כאשר עומדים מול שיימינג בגוגל, פנו לאיש מקצוע העוסק בתחום קידום האתרים – בהצלחה!