Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

איך תורם עורך דין מקרקעין מיומן לקידום תמ"א 38?

איך תורם עורך דין מקרקעין מיומן לקידום תמ"א 38?
קרדיט - Freepik

תוכנית המתאר הארצית מספר 38, שאושרה בשנת 2004, חוללה מהפכה בתחום הנדל"ן ובמיוחד באזורי הביקוש. על-מנת לממש באופן מיטבי את ההטבות שמציעה התוכנית, כדאי להיעזר בשירות של עורך דין מקרקעין מומלץ, וכאן בעמוד תמצאו פירוט של כל התועלות שמספק איש מקצוע כזה לבעלי הדירות בבניינים הישנים.

הסרת התנגדויות

אחד המכשולים העיקריים בדרך לפרויקט התחדשות עירונית שמשדרג את ערך הדירות בבניין ישן הוא סרבנות, שלרוב נובעת מחששות ומחוסר וודאות. כשחלק מבעלי הדירות מתנגדים לעצם שדרוג הבניין, אי אפשר להתקדם הלאה עד שלא מושג רוב של 66% ומעלה. במקרים אלה, הפעולה הראשונה שיבצע עורך דין היא לטפל בהתנגדויות: אופציה אחת היא הבנת המניע להתנגדות ומתן מענה יעיל, כזה שאפשר להבטיח בחוזה מול היזם. אופציה נוספת היא טיפול משפטי בהתנגדויות לא ענייניות. בדרך זו בעזרת עורך דין מיומן יכולה להפוך גם את הנכס שלכם לחדש, בטוח (בזכות הוספת ממ"ד) ואיכותי.

סיוע בבחירת היזם

עורך דין מיומן ומקצועי מסייע גם בבחירת היזם שיממש את התוכנית. עורך הדין יבצע בדיקות משפטיות חיוניות, ויציג בפני בעלי הדירות את הממצאים, ינהל מו"מ מול מספר יזמים וישמור על האינטרסים של בעלי הדירות (במקרה של ייצוג דיירים). במקרים רבים, אפשר ואף מומלץ לערוך "מכרז יזמים" המאפשר בחירה יעילה ביזמים ותמורה מקסימלית בפרויקט. הבחירה הסופית היא כמובן של בעלי הנכסים, אבל כדי לקבל החלטה מושכלת נדרש מידע מקיף שאותו רק עורך דין מיומן יודע לאסוף.

חוזה שמעגן באופן ברור את האינטרסים של בעלי הדירות

מרכיב חשוב נוסף בשירות של עורך דין תמ"א 38 הוא עריכת חוזה מול היזם הנבחר. מימוש תוכנית התחדשות עירונית – גם כשמדובר על חיזוק והוספת קומות לבניין קיים וגם כשהורסים את המבנה ומקימים במקומו אחד חדש לגמרי – הוא פרויקט מורכב שאורך זמן רב. בהתאם נדרשת הגנה מלאה

על האינטרסים של בעלי הדירות לאורך כל הדרך. עורך דין מיומן יוודא שכל התחייבות של היזם מעוגנת בכתב, ובאופן שלא משאיר מקום לספק או לאי הבנות. בנוסף עורך הדין ילווה את בעלי הדירות עד לשלב קבלת המפתח ומעבר ויספק מענה משפטי לכל צורך שמתעורר.

עו"ד עומר ליבנה הוא מומחה לדיני מקרקעין עם הניסיון הספציפי הדרוש להובלת פרויקטי התחדשות עירונית. השירות שמספק משרד עו"ד ליבנה מתאפיין בזמינות גבוהה, בשקיפות מלאה וביחס אישי וחם. צלצלו אליו לקבלת מידע נוסף 077-788-3412

התוכן כי חם במקומונט גבעתיים
עדשות המגע שלא כדאי לכם לוותר עליהן
כל מי שסובל מבעיות ראייה מזה שנים יודע שמגיע רגע...
מהו סרטון תדמית ומדוע הוא חיוני לעסק שלכם?
בעולם העסקי של ימינו, התחרות על לקוחות היא עזה בכל...
עיצוב המטבח המושלם: חידושים, רעיונות והשראה
המטבח, הלב הפועם של הבית, הוא יותר מסתם מקום לבשל...
תאונות אישיות: מה נחשב לתאונה זו ואיך מקבלים פיצוי?
תאונות יכולות לקרות בכל מקום: ברחוב, בבית ובכל סיטואציה. כל...
ממ"ד שבאמת יגן עלינו ברגע האמת
למרות שלא נעים לחשוב על זה, בסופו של דבר אנחנו...
טפלו בעצמכם כי מגיע לכם
לפעמים אנחנו עוברים את חיינו בתחושה שמגיע לנו יותר אבל...
רשלנות רפואית: מצב לא קל להתמודדות ולהוכחה
רשלנות רפואית היא נושא לא פשוט. ראשית, הגבול בין טעות...
איך אתם מנקים את הבית? ניקוי טקסטיל מקצועי
איך אתם מנקים את הבית שלכם? יש פריטים ביתיים שממש...
הביורוקרטיה הכרוכה בכספים מחייבת ניהול מתמחה
כל עסק וכל מי שעושה עסקים בישראל ועם העולם מכיר...
כל מה שחשוב לדעת בשביל לבחור נכון מצלמה לאבטחת הבית
תוספת של מצלמות אבטחה מחזקת את תחושת הביטחון של בני...