Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

אילו תחומים כדאי ללמוד באקדמיה?

אילו תחומים כדאי ללמוד באקדמיה?
קרדיט: Freepik

לא מעט אנשים מתלבטים לגבי לימודים אקדמאיים. התחום אותו יבחרו ללמוד, יפתח בפניכם דלתות למגוון משרות שונות הנוגעות לתחום שהם יוכלו לעסוק בהן. כמובן שחשוב מאוד לבחור את תחום הלימודים בהתאם לפרמטרים שונים כגון: איזה תחום מעניין אתכם, באיזה משרות ניתן להשתלב לאחר שלומדים את התחום המדובר, האם המשרות רווחיות ועוד. אם אתם שואלים את עצמכם איזה תחום לימודים כדאי לכם ללמוד, אך אין לכם כיוון לתחום לימודים, במאמר הבא תקבלו מידע אודות כמה כיווני לימודים שונים שכדאי לכם להכיר.

קרדיט: Freepik

איזה תחומים כדאי ללמוד?

אם אתם חושבים על לימודים אקדמאיים, הנה כמה תארים שכדאי לכם להכיר:

ראשית כל, לימודי חשבונאות. לימודי חשבונאות מאפשרים כיום לכל לומד להשתלב בסוף הלימודים בהיצע רחב של תפקידים מאתגרים וחיוניים לכל ארגון. מדובר על משרות רווחיות מאוד. לימודי חשבונאות רלוונטיים לכל אדם שמעוניין לעסוק בראיית חשבון. ניתן לבחור כיום בשתי אפשרויות לימודים והן: ללמוד את התחום באופן עצמאי ולהיבחן ב15 בחינות מטעם מועצת רואי החשבון או פשוט להשתלב בלימודי תואר ראשון בחשבונאות. כיום ניתן ללמוד את התואר המדובר במגוון מכללות, אוניברסיטאות ובמרכזי לימוד אקדמיים. משך הלימודים בלימודי תואר ראשון בחשבונאות הם 4 שנים שמתוכן הרביעית היא שנת השלמה. מי שסיימו את 4 השנים במלואן יזכו לפטור של 13 בחינות המועצה ויידרשו לעבור רק 2 בחינות. מי שיוותר על שנת ההשלמה יידרש לעבור 5 בחינות כאשר הצלחה בבחינות היא תנאי לקבלת תעודת רואה חשבון. בכדי לקבל תעודת רואה חשבון מעבר ללימודים והמבחנים הנדרשים, יש לבצע 2 שנות התמחות באחד ממשרדי רואה חשבון המוכרים על ידי מועצת רואי החשבון.

לימודי משפטים

תחום לימודים נוסף שכדאי להכיר הוא לימודי משפטים. מדובר על אחד ממסלולי הלימוד הוותיקים ביותר בעולם. עורכי דין הם אלה שמקשרים בין המערכת החוקתית לבין החברה והם אלה שדבקים בקוד האתי, הם מייצגים אזרחים במשפטים פליליים או בתביעות אחרות וכן במקרים אחרים הם מייעצים ללקוחות שלהם בקשר לזכויות החוקיות שלהם ומציעים להם דרכי פעולה בעניינים עסקיים או פרטיים.  תואר ראשון במשפטים אורך כשלוש שנים וניתן ללמוד אותו במסלול לימודי יום או ערב. מדי שנה בוחרים כאלפיים וחמש מאות סטודנטים חדשים בלימודי המשפטים וניתן ללמוד את התחום במגוון אוניברסיטאות ומכללות. הלימודים מעניינים מאוד והסטודנטים לומדים את הגוונים השונים של החוק וכן, התמודדות לוגית עם סוגיות שונות וניתוח בעיות, ניהול משא ומתן ועוד. כל סטודנט בוחר באיזה תחום הוא מעוניין להתמחות בלימודי משפטים ובהתאם לכך, באיזה משרה להשתלב בסוף הלימודים. בסיום לימודי המשפטים וההתמחות הסטודנטים יכולים להשתלב במשרדי עורכי דין העוסקים בתחומים שונים או לעסוק בתחום באופן עצמאי.

לימודי מדעי הבריאות

תחום מדעי הבריאות משלב בתוכו מגוון תכנים שונים ועל כן במרבית המקרים הוא נחשב לתואר רב תחומי. בין התחומים המשולבים ניתן למצוא את תחומי: ביולוגיה, כימיה, רפואה, הנדסה ועוד. בשונה מלימודי הנדסה ההתמקדות בלימודים הללו בראש ובראשונה תהיה בהשפעה ההדדית שיש בין האדם לבין הסביבה. תואר ראשון במדעי הבריאות יכלול תכנים ששייכים לפן הסביבתי. תכנים הכוללים מידע מקיף אודות טיפול בשפכים ביתיים ותעשייתיים, איכות המים, איכות האוויר, זיהום קרקע, קרינה רדיואקטיבית וכן נוגעים בנושאים אשר שייכים לפן המנהלי, לחקיקה ולחינוך.

עם סיום הלימודים ניתן להשתלב בתפקידים שונים אשר דורשים מומחים באיכות הסביבה, בארגונים סביבתיים שונים וכן, להשתלב בעבודה במשרדים ממשלתיים במחלקות איכות סביבה עירוניות, בחברות אשר עוסקות בייצור כימי ועוד.

אם אתם מתעניינים בלימודי אחד מהתארים שהוזכרו לעיל, כדאי מאוד שתבחרו ללמוד אותם במרכז האקדמאי לשערי מדע ומשפט אשר מציע את לימודי התארים הללו ברמה גבוהה ואיכותית.

היכנסו לאתר המכללה https://mishpat.ac.il/

התוכן כי חם במקומונט גבעתיים
איך מטפלים בקשיים רגשיים ולמה זה כל כך חשוב
מחלה בנפש, לא משנה מדוע זו הופיעה, היא מחלה לכל...
מדריך מקיף לתושבי גבעתיים על איך לכבוש את מבחן ה-GMAT
מבחן ה-GMAT, המהווה שער הכניסה לתוכניות MBA יוקרתיות רבות ברחבי...
מה אפשר לייצר באמצעות הדפסה 3d?
מדפסות תלת מימד מהוות כיום את אחד המוצרים המתקדמים ביותר...
איך הרכב מוסיקלי משפיע על האירוע שלכם?
שיקול חשוב לכל מי שמתכנן אירוע בלתי נשכח הוא האם...
איך בוחרים נכון ריצוף לבית
יש לריצוף של הבית השפעה רבה על העיצוב, המראה הכללי...
מוזיקה לאירועים דתיים
היהדות עשירה במסורות ובסמלים, וכך גם האירועים בה, אשר מהווים...
איך יוצרים אירוע מרשים ומכובד?
חברות רבות בישראל כבר רגילות לסטנדרטים הגבוהים של אירועי חברה...
התייחסות מחמירה לעבירות אלימות במשפחה- איך הדבר בא לידי ביטוי?
עבירות אלימות במשפחה נתפסות בעיני החוק ובכלל בעיני החברה בתור...
טיפול שורש או לא? אלה הן האפשרויות העומדות
לא מעט אנשים חוששים מטיפול אצל רופא השיניים, ואיך לא?...
משרד עורכת דין אולגה קוטלניקוב
כאשר משרד עורכי דין, כמו המשרד של אולגה קוטלניקוב, מציע תחת...