Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

איתור נזילות מים לפני החורף

איתור נזילות מים לפני החורף
צילום יח"צ

החורף מתקרב, ואיתו גם יגיעו גשמי ברכה רבים בע"ה, השדות החקלאיים והפרדים כבר משתוקקים לגשמים, הילדים עם המטריות והמגפיים כבר מחכים לרגע שבו יוכלו לקפוץ בשלוליות המים – אבל מה עם הבית שלנו – האם הוא ערוך לגשמי החורף המתקרבים, או שאנחנו עלולים למצוא את עצמנו אם נזילות במקומות שונים.

איתור נזילות מים לפני החורף
צילום יח"צ

כיצד ניתן לאתר נזילות בבית

לגלות נזילות שנמצאות בצנרת המים בקירות או בתקרה זה די פשוט – פשוט רואים נזילות, רטיבות, ולפעמים אפילו עובש על הקירות. כמובן שהנזילות שתראו על הקיר לא מגלה איפה הנזילה מצינור המים, אלא היא רק מגלה שיש איזו נזילה או פיצוץ שעליכם לטפל בה במהירות האפשרית. על מנת לבצע איתור נזילות מים בצנרת שלכם, עליכם להזמין אינסטלטור מומחה, שבעזרת כלים טכנולוגיים חדשנים הוא יכול לזהות תוך זמן קצר איפה בדיוק הבעיה בצנרת, ויוכל לעשות עבודה מהירה ונקיה ככל האפשר עם מינימום נזק לבית והוצאות מיותרות.

כבר לא שוברים קירות בשביל איתור נזילות מים

בעבר, אם היינו רואים רטיבות בקירות, היינו מזמינים אינסטלטור, האינסטלטור היה שובר את הקיר במקום הרטיבות, ומשם ממשיך בעקבות המים עד שמצליח למצוא את צינור המים הבעייתי, ואת מקור הדליפה ממנו. כיום, עם התפתחות טכנולוגית נפלאה, אין צורך בכל הלכלוך וההוצאות המיותרות הללו. ברגע שיש לכם נזילה בבית, אתם מזמינים אינסטלטור, אם הוא מקצוען, הוא מביא איתו מכשירים מתוחכמים לגילוי סתימות מבלי לשבור קירות, מגלה את מקור הבעיה, פותר אותה בצורה נקיה ומשאיר אחריו בית נקי ומסודר.

אילו אמצעים יש לגילוי נזילות בצנרת? 3 שיטות מרכזיות

  1. צילום נזילות מים על ידי מצלמה תרמית – המצלמה התרמית מזהה פליטת חום של גופים. גם המים פולטים חום מסוים, וניתן לזהות על פי זה את צינור המים, ובמידה ויש דליפה – גם את מקום הדליפה המדויק.
  2. מערכת גילוי נזילות אקוסטית – הפעם מדובר על חוש השמיעה ולא על חוש הראיה, המערכת מזהה רחשים וקולות דקים מאד, כך שהיא יכולה לזהות את הצליל שהמים עושים בצנרת עצמה, וגם את הצלילים הבוקעים מהפיצוץ או הדליפה בצנרת, בצורה מדויקת להפליא.
  3. מערכת איתור נזילות בגז – הפעם מדובר על חוש הריח, מכניסים גז ידידותי לסביבה, והמערכת יודעת לזהות את הצפיפות של הגז במקומות השונים בצנרת, ועל פי זה לגלות היכן הדליפה בצנרת

כמובן שהדרך היותר פשוטה לזהות אם יש בעיה בצנרת, היא בדיקה במד לחץ המים – אם לחץ המים יורד, ואתם משלמים יורת כסף על צריכת מים במהלך החודשים האחרונים – כנראה שיש לכם נזילה בצנרת הפנימית, ועליכם להביא את המומחים כדי שיבצעו איתור נזילות מים, ויתקנו את הבעיה בצורה היעילה והמקצועית ביותר.

איתור נזילות במערכת התת-קרקעית

כל מה שכתבנו עד כה היה לגבי נזילות בקירות או בתקרה, שאז ניתן לראות אותם בבירור בעין אנושית. אך במידה ויש לכם בעיה בצנרת התת קרקעית – הרי שלא תוכלו לראות ולהרגיש בכך למשך תקופה ארוכה, כיון שהמים כבדים ושוקעים כלפי מטה. ניתן לזהות שיש לכם פיצוץ או דליפה בצנרת התת קרקעית – עלי ידי שינויים בלחץ המים כנזכר לעיל (לחץ מים נמוך אך תשלום מים גבוה), או על ידי שהשכן מלמטה מתלונן (יעיל רק בבית קומות), או במידה ואתם מרגישים רטיבות ברצפה של הבית שלכם. כמובן שאף אחד לא רוצה למצוא את עצמו בתוך בריכה בסלון או במטבח, ולכן אנחנו ממליצים בחום להזמין אינסטלטור מומחה שיעשה לכם צילום הצנרת התת קרקעית, ובדיקה לאיתור נזילות לפני החורף, והכל בצורה מקצועית, נקיה ועדכנית.

התוכן כי חם במקומונט גבעתיים
מדריך מקיף לתושבי גבעתיים על איך לכבוש את מבחן ה-GMAT
מבחן ה-GMAT, המהווה שער הכניסה לתוכניות MBA יוקרתיות רבות ברחבי...
מה אפשר לייצר באמצעות הדפסה 3d?
מדפסות תלת מימד מהוות כיום את אחד המוצרים המתקדמים ביותר...
איך הרכב מוסיקלי משפיע על האירוע שלכם?
שיקול חשוב לכל מי שמתכנן אירוע בלתי נשכח הוא האם...
איך בוחרים נכון ריצוף לבית
יש לריצוף של הבית השפעה רבה על העיצוב, המראה הכללי...
מוזיקה לאירועים דתיים
היהדות עשירה במסורות ובסמלים, וכך גם האירועים בה, אשר מהווים...
איך יוצרים אירוע מרשים ומכובד?
חברות רבות בישראל כבר רגילות לסטנדרטים הגבוהים של אירועי חברה...
התייחסות מחמירה לעבירות אלימות במשפחה- איך הדבר בא לידי ביטוי?
עבירות אלימות במשפחה נתפסות בעיני החוק ובכלל בעיני החברה בתור...
טיפול שורש או לא? אלה הן האפשרויות העומדות
לא מעט אנשים חוששים מטיפול אצל רופא השיניים, ואיך לא?...
משרד עורכת דין אולגה קוטלניקוב
כאשר משרד עורכי דין, כמו המשרד של אולגה קוטלניקוב, מציע תחת...
שינה איכותית ובריאה
על מנת שתוכלו לישון בצורה נוחה במיוחד תוכלו לעשות שימוש...