Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

ארטוסקופיה של הברך

ארטוסקופיה של הברך
קרדיט PIXABAY

הברכיים שלנו נושאות עליהן את מלוא המשקל שלנו, מה שהופך אותן לרגישות ועדינות במיוחד. כך, בשל העומס הרב צצים כאבים שמתפתחים לעתים גם לפציעות של ממש בהן יש לטפל בכדי להשיב את השגרה נטולת הכאבים ואי הנוחות. אחד ההליכים הידועים והמצוינים ביותר בשנים האחרונות לטיפול בבעיות ברכיים שונות, הוא ניתוח ארטרוסקופיה.

הניתוח מתבצע בצורה זעיר-פולשנית, מתחיל בחתכים מזעריים בברכיים והחדרת מכשיר מיוחד ודק מאוד שבקצהו מצלמה, היישר אל תוך הרקמה. דרך מסך טלוויזיה חיצוני, המנתח יכול לראות תמונה מוגדלת וברורה של הנעשה בתוך הברך, ולפעול בהתאם. המכשירים הקטנטנים מאפשרים לבצע את ההליכים מבלי לגרום לטראומות לאזור.

ניתוח אף בדרום
קרדיט PIXABAY

כיצד מתכוננים לניתוח ואיך הוא מתבצע?

דוקטור הרמן מחזיק בשנים של ניסיון בכל הקשור לבעיות מפרקים, וישמח לסייע גם לכם להתגבר על הכאבים. חשוב לציין שרוב ניתוחי הארטרוסקופיה מטרתם לטפל בשחיקת הסחוס בעקבות דלקת פרקים או מחלקת מפרקים ניוונית. באופן טבעי, עם העומס שהולך ומתגבר על המפרקים עם השנים, כך שכיחותה של מחלת המפרקים הניוונית עולה יחד עם הגיל.

מובן שאין צורך לקפוץ מיד לניתוח ארטרוסקופיה! ישנה אפשרות של ניתוח החלפת ברך רובוט למשל, ניתוח אוסטאוטומיה ועוד. הכל תלוי בגיל המטופל ומצב המפרקים. כך ניתן להבין, שרק לאחר סדרת בדיקות והסקת מסקנות נכונה, ייבחר הטיפול המדויק בהתאם לקריטריונים שונים המאפיינים את המטופל ומצבו הבריאותי.

נרחיב מעט על הארטרוסקופיה עצמה:

  • איך מתכוננים לניתוח? – טרם הניתוח יילקחו דגימות דם על פי הצורך, כמובן, בהתאם לגיל ומחלות רקע אם יש. בקרב מטופלים צעירים אין צורך בבדיקות מיוחדות (אלא אם כן קיים מצב רפואי מיוחד) ומבוגרים יתבקשו לבדיקות דם כלליות לספירת דם, תפקודי קרישה וכימיה בדם. בנוסף לכך, יישלחו המטופלים לבדיקות הדמיה בהתאם להמלצת הרופא. בפעמים אחדות צילום ברך פשוט יספיק, אך ישנם מקרים בהם מומלצת דווקא בדיקת CT ואף MRI.
  • כיצד מתבצע הניתוח? – מדובר בניתוח בהרדמה כללית, מקומית או אזורית. גם כאן, הכל תלוי במידת הפגיעה ומצבו הבריאותי של המטופל. הרופא המנתח ימליץ גם על הפסקת תרופות במידה והמטופל נוטל כאלו באופן תדיר. לפני הניתוח, יש להקפיד על צום של 8 שעות.
  • תהליך הניתוח עצמו – מתחילים כמובן בלחטא את אזור הניתוח. לאחר מכן מבצעים חתכים קטנים בקדמת הברך ומחדירים את המכשיר דרך אחד מהם. באמצעות מכשיר זעיר זה, יוכל לראות היטב את חלל הברך מבלי לגרום לטראומה גדולה באזור המפרק. דרך החתכים הנוספים מוחדר מכשור דק נוסף שיבצע את הפעולות הניתוחיות הנדרשות; חיתוך רקמות למשל. המכשור הזעיר מאפשר למנתח לחתוך, להזיז ולבצע מגוון פעולות על הרקמות בכדי לטפל בבעיה אחת ולתמיד. בסוף הניתוח החתכים ייתפרו, והמפרק ייחבש.

קצת על תהליך ההחלמה מהניתוח

היתרון הגדול ביותר אולי של ניתוח הארטרוסקופיה הוא העובדה שאין כאן צורך בחתכים גדולים ופתיחה של המפרק. יש לכך השפעה אדירה על תהליך ההחלמה, כשהמטופלים יכולים להתאושש כעבור מספר שעות ולהשתחרר הביתה. בתוך יממה, כבר יוכלו להתחיל להניע את המפרק בזהירות וכעבור שבועיים, ניתן לחזור לפעילות יומיומית מאוזנת. בתוך חודשיים עד ארבעה חודשים כבר אפשר גם לחזור לפעילות ספורטיבית, תלוי בניתוח.

תהליך ההחלמה כולל פיזיותרפיה צמודה, מעקב רפואי ובעיקר סבלנות. נכון שהחזרה לשגרה יחסית מהירה אך עד לרגע בו ניתן לבצע פעולות באופן מלא ולחזור לעומסים שהתרגלנו אליהם, לוקח מעט זמן. היו רגועים וסבלניים, בעזרת הטכנולוגיה המתקדמת ורופא מומחה כגון דוקטור הרמן – תיפרדו לשלום מהכאבים!

התוכן כי חם במקומונט גבעתיים
עיצוב הבית מתחיל בכם
כל מעצבת פנים שתשכרו לעבוד על עיצוב הבית שלכם תשב...
10 ערים מומלצות לטיול באירופה
באירופה ישנן ערים רבות ומרתקות שראויות לביקור. כל עיר מציעה...
חישוב שעות עבודה בקלות ובמהירות
מעקב שעות עבודה מדויק חיוני לעסקים מסיבות רבות, כגון תשלום...
קדמה לחדשנות: שעון נוכחות מתקדם לעובדים משפר את הניהול של הזמן
השימוש בשעון נוכחות לעובדים באופן נכון וחכם משנה את הכל....
איך לבחור מגשרת גירושין?
כשבני זוג מחליטים להתגרש, מכל סיבה שהיא, עולות כמה וכמה...
אתם יכולים לשנות את מציאות חייכם
בעבר בני האדם רצו דבר אחד, לשרוד. האדם הפשוט לא...
היופי שבצילום בשחור לבן
במהלך לימודי צילום ועריכה מכירים נקודות מבט שלא הייתם חושבים...
לחיות עם שמכם הטוב ללא כתם פלילי
כשאזרחים נורמטיביים רבים מוצאים את עצמם בתחנת המשטרה כשהם נקראים...
הידעתם? אתם יכולים להשכיר את הגג שלכם לחברת החשמל
אנשים חכמים יודעים לנצל את המשאבים הקיימים ברשותם בשביל להרוויח...
למה צריך לבצע בדיקות גנטיות?
בדיקה גנטית יכולה לסייע באבחון הפרעות גנטיות או מחלות הנגרמות...