Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

את מי אפשר לתבוע בעקבות תאונה עם אופניים חשמליים?

את מי אפשר לתבוע בעקבות תאונה עם אופניים חשמליים?
מקור יח"צ

אופניים חשמליים וקורקינטים חשמליים הפכו בשנים האחרונות לחלק בלתי נפרד מהמארג התחבורתי בארץ. בתל אביב ובערים הסמוכות הם נמצאים בכל פינה, וגם בישובים מרוחקים יותר ניתן להבחין ביותר ויותר זוגות אופניים עם מנוע או קורקינטים חשמליים שנעים במהירות גבוהה למדי. לכלי רכב זה יש יתרונות משמעותיים, אולם למרבה הצער הוא גם מעורב בלא מעט תאונות דרכים. כמעט מידי יום קורות תאונות דרכים כאשר רוכבי אופניים חשמליים נפגעים מרכב. כאשר רוכב אופניים חשמליים פוגע בהולך רגל וגורם לו לנזק, פיזי ו/או נפשי, זוהי סוגיה משפטית מורכבת – ובכתבה זו תמצאו מידע שיעזור לכם להבין ממי ניתן לתבוע פיצוי ואיך, בליוויו של עורך דין תאונות קשות.

המעמד החוקי של האופניים החשמליים

חוק פיצויים לנפגעי תאונות דרכים משנת 1975 קובע כי אם מתרחשת תאונה שבה נגרם לאדם נזק בשל שימוש (שלו או של אדם אחר) ברכב מנועי, הוא זכאי לפיצוי בלי קשר לשאלה מי הגורם האחראי לתאונה. הגורם הנתבע הוא חברת הביטוח של הרכב, ובמקרים שבהם הרכב לא מבוטח – התביעה תוגש נגד הקרן לפיצוי נפגעי תאונות דרכים (קרנית).

הבעיה היא שעל-פי פסיקת ביהמ"ש העליון משנת 2020 אופניים חשמליים, למרות שיש להם מנוע, אינם "רכב מנועי". כמו כן לא חלה על בעלי האופניים החשמליים חובת הצטיידות בביטוח רכב. בהתאם, החוק הנ"ל לא חל על מקרים שבהם רוכב אופניים חשמליים פגע בהולך רגל – ועל-מנת לתבוע בכל זאת פיצוי נדרשת תביעת נזיקין שאותה מומלץ להגיש בעזרת עורך דין נזקי גוף.

הגשת תביעה נגד הרוכב

כאמור ללא עזרת עורך דין תאונות אופניים חשמליים עלולות לגרום לנזק ממשי מבלי שלנפגע תהיה היכולת לקבל פיצוי. בעזרת עו"ד עם ניסיון ניתן להגיש תביעת נזיקין ישירות נגד הרוכב, אך בתביעות מסוג זה יש להוכיח את אחריותו של רוכב האופניים לתאונה. אם היו עדים לאירוע, מומלץ ורצוי לקבל את פרטיהם כדי שיוכלו לתמוך בתביעה. קושי נוסף הוא גביית הפיצוי מאדם פרטי (שבניגוד לחברת ביטוח, לא בהכרח יהיה בעל האמצעים לשלם את הסכום שייפסק). מכל מקום חשוב להתייעץ עם עורך דין תאונות קשות. משרד עו"ד זלצר מייעץ במקרים אלה ללא התחייבות ועל בסיס ניסיון בתחום ספציפי זה.

האמור מתייחס למקרים בהם רוכב אופניים חשמליים פוגע בהולך רגל (או ברוכב אחר). כאשר רוכב אופניים חשמליים נפגע מרכב, הבעיה אינה מתעוררת היות ובמקרה כזה, הרוכב שנפגע הינו כמו הולך רגל והתביעה מוגשת נגד הרכב הפוגע לפי חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים.

התוכן כי חם במקומונט גבעתיים
בית בונים רק עם אנשי מקצוע מתאימים
מבצע מורכב כמו בניית בית מחייב לשכור את אנשי המקצוע...
הכשרה מקצועית ומוסמכת
במידה ושקלתן להצטרף לעולם המיוחד של טיפול בנשים בזמן ההיריון...
איך להחזיר את העניין וההנאה לחיי המשפחה שלכם?
שמירה על להבת הזוגיות היא לא דבר של מה בכך,...
קניית דירה – על שום מה ולמה
רכישת דירה, בין אם למגורים או להשקעה, היא החלטה משמעותית...
איך הכי כדאי להשקות את הגינה
השקיה נכונה היא המפתח לגינה פורחת. אם יש לכם גינה...
כשאתם זקוקים לעזרה משפטית יש מי שעומד לצדכם
גם אזרחים נורמטיביים לגמרי נזקקים לשירותי עורך דין בהזדמנויות שונות...
הכירו את המעצבת שהופכת בתים לאמנות מגורים
אלה מורגן היא דמות מובילה בתעשיית עיצוב הפנים בישראל, עם...
איך מטפלים בקשיים רגשיים ולמה זה כל כך חשוב
מחלה בנפש, לא משנה מדוע זו הופיעה, היא מחלה לכל...
מדריך מקיף לתושבי גבעתיים על איך לכבוש את מבחן ה-GMAT
מבחן ה-GMAT, המהווה שער הכניסה לתוכניות MBA יוקרתיות רבות ברחבי...
מה אפשר לייצר באמצעות הדפסה 3d?
מדפסות תלת מימד מהוות כיום את אחד המוצרים המתקדמים ביותר...