Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

בדידות בימי הקרונה כהזדמנות לצמיחה אישית

בדידות בימי הקרונה כהזדמנות לצמיחה אישית

אחד הדברים המאתגרים איתם כולנו, מי יותר מי פחות, נאלצים להתמודד בימי הקורונה היא הבדידות. ישנן קבוצות רבות המתמודדות עם בדידות: קשישים, בעלי מוגבלות וצרכים מיוחדים, ולהבדיל- אנשים המתגוררים בגפם. ויש לא מעט כאלה.

בדידות חברתית הוא נושא שעד ימי הקרונה הלא עליזים, מיעטו לעסוק בו. שלא כמו ישראל, באנגליה ישנה שרה לענייני בדידות. כן, קראתם נכון. אולי היה כדאי שיתמנה כזה שר גם אצלנו, כי מדובר בתופעה חוצת גיל, מגדר ומעמד, שהינה רחבה ושכיחה הרבה יותר ממה שבדרך כלל אנשים מעלים על דעתם.

כמי שמנחה קבוצה של אנשים מבוגרים הסובלים מקושי חברתי, אני יכולה להעיד שדווקא הם במצב הזה, מראים יכולת התמודדות טובה יותר מהצפוי. אולי כי הם רגילים.

לעומתם, מי שהיה רגיל להתרועע עם חברים ובני משפחה, לצאת ולבלות מגלה לעיתים יכולת הסתגלות טובה פחות מזאת של אלו הבודדים הכרוניים.

ישנה עליה מדאיגה בשכיחות של דיכאון, חרדה והפרעות שונות בשל המצוקה הרגשית המתמשכת ולפי העתיד הנראה, אנו עלולים למצוא את עצמנו בסבב שני של סגר.

בדידות בימי הקרונה כהזדמנות לצמיחה אישית

אז מה ניתן לעשות כדי לחזק את יכולת ההתמודדות שלנו עם הבדידות?

אחד המדדים לבריאות נפשית היא מידת הגמישות שלנו. תחשבו על זה רגע: המינים ששרדו בסופו של דבר, הם אלו שידעו להתאים את עצמם לתנאי האקלים והסביבה המשתנים. מי שלא השכיל לפתח מיומנויות ויכולות חדשות נכחד.

כעת אנחנו נמצאים בעולם חדש. מה שהיה אולי לא ישוב אף פעם להיות כמו שהתרגלנו אליו. ככל שנפנים שאכן המציאות השתנתה ונלמד כיצד ניתן לפעול במגבלותיה, כך נחזק את תחושת המסוגלות שלנו. ככל שנאבק ונסרב להכיר במציאות הזאת, כמו בכל מיני דברים אחרים בחיינו איתם אנו מתמודדים, כך יהיה קשה יותר.

האנרגיה שלנו מוגבלת. כדאי לשים לב למה שמתמקדים בו בתקופה הזאת: האם במחשבות בלתי פוסקות על מה שהיה, על המציאות הגרועה הנוכחית ומה שהייתי רוצה שיהיה? אלו מחשבות שלא מקדמות אותנו לשום מקום.

מחשבות שמנסות להפיק תועלת כלשהי מהמצב החדש יועילו הרבה יותר ויטעינו אותנו באנרגיה. כן, זה קשה בעיקר כשבודדים. אבל אולי יש פה הזדמנות לתחביב חדש שאף פעם לא היה לנו זמן להגיע אליו? אולי הצטברו המון ספרים שרצינו לקרוא ורק חיכו שנקרא אותם? אולי הבדידות הזאת תגרום לנו לחשב מסלול מחדש לגבי עיקר וטפל בחיים ולגבי הבחירות שבחרנו עד כה? אולי בזכותה נגלה בתוכנו כוחות שלא ידענו על קיומם ויכולת להעסיק את עצמנו ללא גירויים אין סופיים מבחוץ? זה תלוי בנו.

כשגרעין מוטמן באדמה ומוציא נבט, הנבט יוצא, אחרי שהגרעין שהה באדמה בבדידות מוחלטת ללא אור יום ונרקב. ללא השתהות במצב הזה לא היתה מתרחשת צמיחה. עולם הצומח יכול ללמד אותנו רבות על התמודדות נכונה עם מצבים של שלכת וקור בחיים, דוגמת המצב שהקורונה העמידה אותנו בתוכו. הבחירה שלנו היא האם להתחזק ולגדול מבפנים, עד יעבור זעם -או לנבול.

שירלי קורין – עו"ס

https://tipulbamercaz.co.il

050-6998715

התוכן כי חם במקומונט גבעתיים
הכירו את המעצבת שהופכת בתים לאמנות מגורים
אלה מורגן היא דמות מובילה בתעשיית עיצוב הפנים בישראל, עם...
למה צריך לבצע בדיקות גנטיות?
בדיקה גנטית יכולה לסייע באבחון הפרעות גנטיות או מחלות הנגרמות...
הזהב הנוזלי של ישראל
שמן זית ישראלי ידוע באיכותו יוצאת הדופן ובטעמו העשיר. שמן...
הוועדה המחוזית אישרה את תכנית התחדשות למתחם "בראשית" בגבעתיים, במסגרתו ייבנו 650 יחידות דיור חדשות במזרח העיר
הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה תל אביב, אישרה את התוכנית להתחדשות...
לראשונה עמדת שירות עצמי של ביטוח לאומי הושקה במרכז שירות לתושב בעיר
כחלק מהמאמץ להנגיש ולהרחיב את מגוון השירותים לתושבי העיר, בימים...
חנוכה מדליק אש בגבעתיים
פסטיבל הצגות חנוכה בתיאטרון, הפנינג גלגליות בפארק גבעתיים ועוד מגוון...
גוזרים את הסרט: מתחם גני הילדים החדש נחנך באופן רשמי
רן קוניק, ראש עיריית גבעתיים: " מדובר במבנה מודרני בעל...
מועדון שורדי השואה שלנו "קפה אירופה" זוכרים את רס"ן בר פלח ז"ל, סגן מפקד סיירת הנח"ל שנהרג בהיתקלות עם מחבלים לפני כחודשיים
ביום שלישי (16.11), נערך אירוע הוקרה לזכרו של בר פלח...
קרקע פורייה לתחילתה של ידידות מופלאה
מחזור נוסף של הפרויקט המוצלח "מרפסות פורחות בגבעתיים" יוצא לדרך לאור...
גבעתיים משלבת ילדים ונוער עם צרכים מיוחדים בגינות הקהילתיות
היחידה לאיכות הסביבה בעיריית גבעתיים פועלת לשילוב אנשים עם צרכים...