Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

בטיחות בעבודה – למה זה חשוב ואיך יועץ בטיחות נכנס לתמונה?

בטיחות בעבודה – למה זה חשוב ואיך יועץ בטיחות נכנס לתמונה?
מקור pixabay

הרבה דברים עשויים להיות חשובים ביותר במקום העבודה – היחסים הבינאישיים, רמת המקצועיות ואופן העבודה, אופן התקשורת בין העבדים והמחלקות השונות באותו מקום ועוד. אך קשה יהיה למצוא מישהו שיתווכח עם הקביעה כי כנראה שאחד הנושאים החשובים ביותר עבור כל בית עסק או ארגון הוא נושא הבטיחות בעבודה. מדוע נושא זה חשוב וקריטי כל כך ומה תפקידו של יועץ בטיחות בעבודה בתוך כל זה?

בטיחות בעבודה – למה זה חשוב ואיך יועץ בטיחות נכנס לתמונה?
מקור pixabay

בטיחותם האישית ובריאותם של העובדים  – מה חשוב יותר מבטיחות בעבודה?

מה כל כך חשוב בבטיחות במקום העבודה? התשובה לכך כמעט טריוויאלית – מדובר בבטיחותם האישית, בריאותם ושלומם של העובדים באותו מקום עבודה, כמו גם אנשים אחרים אשר עשויים להימצא במקום זה דוגמת מבקרים, אנשים מארגונים אחרים המגיעים מסיבות שונות למקום עבודה זה וכו'. במיוחד במקרה של מפעלים ומקומות עבודה בהם מפעילים מיכון כבד, עובדים בגובה, משתמשים בכימיקלים דליקים וכיוצ"ב – ברור מדוע נושא בטיחות בעבודה הוא חשוב וקריטי כל כך. מה יכול להיות יותר חשוב מזה?…

תחום הבטיחות בעבודה כולל בתוכו, למשל, נהלי בטיחות שונים עליהם מקפידים באותו מקום עבודה על מנת למזער את הסיכויים לתאונות מסוכנות, היערכות מקדימה ומקיפה למניעת מפגעי בטיחות שונים במקום העבודה, העברה של הדרכות בטיחות לעובדים אשר מסייעות להם לפתח מודעות גבוהה יותר לנושא חשוב זה ולהיות מודעים לסכנות בטיחותיות פוטנציאליות בסביבת עבודתם ועוד.

מה תפקידו, מקומו ותרומתו לבטיחות העובדים של יועץ בטיחות בעבודה?

מאחר ותחום הבטיחות בעבודה הוא כאמור תחום חשוב ומרכזי כל כך מבחינת תשומת הלב המוצדקת לה הוא זוכה כיום, אנשי מקצוע שונים המתמחים בעולם הבטיחות בעבודה מספקים שירותים שונים למקומות עבודה רבים בהקשר זה. אחד מאותם תפקידים מרכזיים ונפוצים ביותר בעולם הבטיחות בעבודה הוא יועץ בטיחות.

באינספור מקומות עבודה וארגונים שונים מועסק כיום יועץ בטיחות בעבודה, כאשר פועלים במשק כמובן יועצים רבים ושונים המתמחים גם בתחומים ספציפיים, דוגמת יועץ בטיחות אש (המועסק במקומות עבודה בהם קיימת סכנת אש פוטנציאלית ו/או ממשית).

מה תפקידו של יועץ בטיחות בעבודה? ובכן, קיימים תפקידים רבים שממלאים יועצי בטיחות בעבודה, כתלות במקום העבודה הספציפי, הצרכים והרצונות של מנהליו של אותו מקום עבודה, סוג מפגעי הבטיחות הפוטנציאליים הקיימים בו ועוד. חלק מתפקידיו של יועץ בטיחות הוא לבחון את נהלי הבטיחות באותו ארגון ולייעץ למנהליו בנוגע לנהלים אלו, העברה של הדרכות בטיחות לעובדים (הדרכות בנושאים ממוקדים הרלבנטיים עבור אותו מקום עבודה, המסייעות להגדיל משמעותית את המודעות בקרב העובדים לסכנות הבטיחות הקיימות במקום), בניית תכניות בטיחות מקצועיות ומקיפות ועוד.

בגדול, יועץ בטיחות מסייע בדרכים מקצועיות רבות ושונות להעלות את רמת הבטיחות בארגון או במקום העבודה בו הוא מועסק, בין אם מדובר בתעסוקה קבועה ומלאה או חלקית ובין אם במתן שירות חיצוני, גם חד פעמי. כל מה שניתן ונדרש על מנת להעלות את רמת בטיחותם האישית של העובדים באותו מקום עבודה…

למידע נוסף אודות חשיבות בטיחות בעבודה ויועצים בתחום, היכנסו לאתר א.ב בטיחות –  יועצי בטיחות בעבודה ואש.

התוכן כי חם במקומונט גבעתיים
הכשרה מקצועית ומוסמכת
במידה ושקלתן להצטרף לעולם המיוחד של טיפול בנשים בזמן ההיריון...
איך להחזיר את העניין וההנאה לחיי המשפחה שלכם?
שמירה על להבת הזוגיות היא לא דבר של מה בכך,...
קניית דירה – על שום מה ולמה
רכישת דירה, בין אם למגורים או להשקעה, היא החלטה משמעותית...
איך הכי כדאי להשקות את הגינה
השקיה נכונה היא המפתח לגינה פורחת. אם יש לכם גינה...
כשאתם זקוקים לעזרה משפטית יש מי שעומד לצדכם
גם אזרחים נורמטיביים לגמרי נזקקים לשירותי עורך דין בהזדמנויות שונות...
הכירו את המעצבת שהופכת בתים לאמנות מגורים
אלה מורגן היא דמות מובילה בתעשיית עיצוב הפנים בישראל, עם...
איך מטפלים בקשיים רגשיים ולמה זה כל כך חשוב
מחלה בנפש, לא משנה מדוע זו הופיעה, היא מחלה לכל...
מדריך מקיף לתושבי גבעתיים על איך לכבוש את מבחן ה-GMAT
מבחן ה-GMAT, המהווה שער הכניסה לתוכניות MBA יוקרתיות רבות ברחבי...
מה אפשר לייצר באמצעות הדפסה 3d?
מדפסות תלת מימד מהוות כיום את אחד המוצרים המתקדמים ביותר...
איך הרכב מוסיקלי משפיע על האירוע שלכם?
שיקול חשוב לכל מי שמתכנן אירוע בלתי נשכח הוא האם...