Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

ביקורו של אל גור כתזכורת לחשיבות הנושא הסביבתי בישראל

ביקורו של אל גור  כתזכורת לחשיבות הנושא הסביבתי בישראל

לפני מספר ימים ביקר אל גור בישראל, וקיבל את פרס דן דוד על פועלו למען כדור הארץ באמצעות סרטו עטור השבחים והאוסקר – "אמת מטרידה".

אלברט גור, איש אשכולות רב פעלים, היה סגנו של הנשיא ביל קלינטון, והפסיד לבוש במרוץ לנשיאות בשנת 2000. מאז ועד היום הוא מקדיש את חייו לנושא ההתחממות הגלובלית והשפעתו על איכות הסביבה. גור מרצה ללא ליאות בערים רבות בעולם, ואף הנהיג בראשית יולי האחרון את מופעי הלייב-אייד בנושא הסביבתי בעולם כולו.

תמצית משנתו של אל גור הינה סביב העובדה כי ההתנהגות האנושית העכשווית גורמת במישרין להתחממות האטמוספרה העוטפת את כדור הארץ. הוא מוכיח מדעית כי ההתחממות הגלובלית חורגת לאין שיעור מהתנודות הרגילות של כוכבנו במאות אלפי השנים האחרונות, והסיבות לכך במישרין הן: התיעוש המוגבר, וניצול ציני וחסר עכבות של בני האדם את משאבי הטבע.

התוצאה עלולה להיות אסון בקנה מידה עולמי, שכן עקב ההתחממות המסיבית הולכים ונעלמים קרחוני הענק בקטבים, דבר הגורם לעליית מפלס הימים, אשר יביא בעקבותיו להצפת חלקים נרחבים ביבשות. לשם ההמחשה, האי מנהטן יעלם כולו מתחת לפני הים, הולנד תחדל מלהתקיים, ורמת גן תהפוך לעיר חוף מוצפת מים, בעוד שתל אביב תהפוך לאטלנטיס האבודה של הים התיכון…

משחר ההיסטוריה הקפיד האדם לבנות את משכנותיו באזורים מרוחקים ככל האפשר מיתושים וחרקים מעבירי מחלות. התחממות כדור הארץ והשינויים הנלווים לה תגרום להתפשטותן של מחלות אפידמיות שונות. ערים שלמות עשויות להפוך למרבצי בוץ, קרקע אידיאלית להתפתחות והפצת מחוללי מחלה שונים.

כל מי שעיניו בראשו לא יכול שלא לשים לב באופן אישי לשינויים אלה המתרחשים לפנינו ממש. די לנו להרגיש כיצד הקיץ האחרון הינו החם ביותר שחווינו מזה שנים, וכיצד מחלות שונות כגון שפעת העופות והסארס תופסות מקום נכבד במבזקי החדשות.

אנו בישראל רגילים לעסוק ללא הרף בנושא הביטחוני, ולהדחיק בד"כ נושאים סביבתיים. אולם למעשה אנו לא חיים על פלנטה אחרת. תושבי רמת גן הינם חלק מהמזרח התיכון, אשר הוא כמובן חלק מרכזי במארג היבשתי של כדור הארץ, כך שהמעשים של כל אחד ואחת מאיתנו יש להם השפעה, הן מקומית והן כלל עולמית.

עלינו להפנים את העובדה שעתידו של כדור הארץ תלוי בשינויים שכל אחד מאיתנו יעשה בחייו הפרטיים ולהחליט כי מעתה אנו חיים ירוק יותר: נדאג להוספת עצים וצמחייה ירוקה בשכונותינו. ניסע בכלי רכב חשמליים והיברידיים, נדאג למחזר היטב את האשפה שלנו, נשתמש בחומרים מתכלים במהירות, נשתמש בנורות חוסכות באנרגיה, ונתריע השכם והערב מול מקבלי ההחלטות על שימוש בחומרים ידידותיים לסביבה בתחנות הכוח של חברת החשמל במקום הפחם והמזוט המזהמים. נדאג להכניס לתוכניות הלימודים בבתי הספר את נושא איכות החיים, הסביבה והדאגה לבעלי החיים כחלק אינטגראלי מתלמודו של כל תלמיד וסטודנט במדינת ישראל, מגיל הגן ועד לתארים הגבוהים ביותר באוניברסיטה.

"את יודעת אמא,אנחנו ילדים של החיים" כך שר אריק אינשטיין בשירו "ילדים קטנים", ואנחנו אומרים "אמא" במשמעות עמוקה אף יותר מהמקובל: אוויר, מים אדמה = אמא. עד כמה שזה יישמע קלישאה, כולנו אכן ילדיה של אימא אדמה, ואם לא נדאג לה, רעה תהיה אחריתנו, פשוטו כמשמעו.

התוכן כי חם במקומונט גבעתיים
איך להעביר את המסרים שלכם בדרך אפקטיבית?
תוכן שיווקי יכול לשרת אתכם בכמה פורמטים ואחד המוצלחים והטובים...
גישה עדינה לירידה במשקל לאחר לידה
חוויית ההיריון, הלידה והבאת חיים חדשים לעולם היא יוצאת דופן...
בדיקות לפני קניית דירה - מה הכרחי לעשות?
בדיקות לפני קניית דירה נעשות למטרות שונות, ובין היתר, לטובת...
יועץ עסקי מומלץ
קידום ופיתוח של עסק הוא לא דבר פשוט, בייחוד במדינתנו...
פרקט spc
עולם הפרקטים הולך ותופס תאוצה בשנים האחרונות והרבה יותר אנשים...
לחבר בין ההיסטוריה לבין ההווה היהודי
מדינת ישראל היא נס גלוי וככל שאנחנו מתחברים יותר להיסטוריה...
איך תבחרו מעצבת פנים מומחית?
תכנון ייחודי לכל נכס בשביל לתכנן את הבית שלכם, העסק או...
מדוע חשוב למצוא מוסך טוב, אמין וזו שיענה לכל הצרכים שלנו בנוגע לרכב
מתי אני צריך עזרה של מוסך לצערנו כפי שכולנו ראינו בתוכניות...
מה הקשר בין בטיחות מזון לבין רישיון עסק?
בטיחות מזון חוק רישוי העסקים בישראל קובע לכל בעל עסק שעוסק...
כל היתרונות של מדפסת ברקוד בעסק!
מדפסת ברקוד ההבדל בין מדפסת ברקוד משרדית קטנה לבין מדפסת תעשייתית...