Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

בן שחר נגד האיחוד עם ר"ג:"גבעתיים תמשיך להיות עצמאית".

בן שחר נגד האיחוד עם ר"ג:"גבעתיים תמשיך להיות עצמאית".

כידוע, בשבועות האחרונים פורסם כי משרד הפנים שוקל לאחד מספר ערים גדולות, בינן גם את הערים גבעתיים ורמת גן, רעננה וכפר סבא, חולון ובת ים, חיפה והקריות, ערי בקעת אונו ועוד. לצד פרסומים אלה, יצאו שורה של מומחים כנגד רעיון האיחוד של ערים גדולות, אשר נידון כבר מספר פעמים בשנים האחרונות וכל פעם ירד מהפרק.

"אנו ננקוט בכל האמצעים החוקיים העומדים בידינו בכדי למנוע מטעות זו להתרחש" אמר בן שחר, והוסיף "זו המחויבות שלנו לתושבי העיר הותיקה והטובה שלנו". במיוחד בשנת השישים למדינה וה-85 לייסוד גבעתיים, אנו מציינים את תרומת העיר להקמת מדינת ישראל. פה אצלנו בגבעתיים החל כוח המגן העברי וצמחו חלק ממובילי הארץ בכל התחומים. לעיר הזו יש איכות ואופי ייחודי ומיוחד ועל כך לא נוותר".

"טועה מי שחושב שאיחוד הערים יביא לחיסכון או ליעילות – ההיפך מכך. יצירת מגה ערים מייצרת גם ריחוק וניכור בין העירייה לתושב, אשר אין לו קשר ישיר עם נבחר הציבור או עם נותני השירותים ואנו לא רוצים בכך – כידוע גם הדרך לגיהינום רצופה כוונות טובות. אם אנו ממשיכים בתפיסה הזו, אפשר היה גם להמליץ להפוך את ישראל למדינה ה-51 בארה"ב – מהלך אשר גם יכול לחסוך יותר כסף ולהוביל להתייעלות ורווחה כלכלית – הוסיף בן שחר בחיוך.

"בשל האופי והמבנה השונה של הערים הטובות הללו, איחוד יפגע ביעילות ובטיב השירות אשר ניתן לתושבים. רמת גן הנה כמובן עיר מכובדת אך פשוט בעלת צביון אחר לחלוטין משל גבעתיים ואין האחת דומה לרעותה. גם ידידי ראש עיריית רמת גן מסר לי כי הוא מתנגד לתכנית, אשר חוזרת על עצמה על מספר שנים בשינוי זה או אחר.

עמדתו של בן שחר מקבלת תימוכין בן השאר מזו של פרופ' ערן רזין, אשר היה שותף לכל הוועדות המקצועיות אשר דנו בשנים האחרונות בנושא איחוד הרשויות, ובדק את האיחודים אשר נעשו עד עתה, ואמר בראיון עיתונאי בשבוע שעבר (ידיעות אחרונות 24 שעות, 19.12.07), כי "האוצר דיבר על חיסכון של שני מיליארד ₪ כתוצאה מהאיחודים, נערי האוצר יודעים אולי לעשות חישובים, אבל ההיכרות שלהם עם המציאות קלושה. רזין הזהיר כי הניסיון בעולם מלמד שאיחוד בין ערים גדולות כמו רמת גן וגבעתיים לא רק שאינו מביא לשום חיסכון כספי, אלא גם אינו מועיל לתושבים. למעשה הסרבול הנובע מאיחוד שתי מערכות ביורוקרטיות גדולות מוליד דווקא חוסר יעילות.

 

התוכן כי חם במקומונט גבעתיים
גבעתיים לא מעלימה עין
עובדות ועובדי עיריית גבעתיים התגייסו להעלאת המודעות למאבק נגד אלימות...
חנוכה מדליק אש בגבעתיים
פסטיבל הצגות חנוכה בתיאטרון, הפנינג גלגליות בפארק גבעתיים ועוד מגוון...
חגיגת אופנה בגבעתיים - עד 50% על פריטים בחנויות ברחבי העיר
יום חמישי 15.9.22 | 16:00-21:00 יום שישי 16.9.22| 09:00-15:00 חגיגת אופנה בחנויות...
"הוא סלל עבור כולנו את דרך השלום"
לראשונה בישראל- גינה ציבורית ברח' דרך השלום בגבעתיים תיקרא ע"ש...
גרפיטי היסטורי - 130 ארונות בזק בגבעתיים קושטו בציורי גרפיטי במיזם של מחלקת הנוער לתיעוד ההיסטוריה העירונית
במסגרת חגיגות 100 שנה לגבעתיים, נצבעו 130 ארונות בזק ברחבי...
מהפכת התשלומים מגיעה לגבעתיים
עיריית גבעתיים ואפליקציית bit, בשיתוף אוטומציה החדשה, משיקות אפשרות תשלום...
אתר חדש הפציע
עיריית גבעתיים השיקה אתר משודרג וידידותי למשתמש, הכולל את כל...
הנסט – המקום להיות אני
מקום מיוחד בלב העיר נחנך עבור קהילת הלהט"ב במרכז קהילתי...
להיות חופשית: גבעתיים במקום הראשון במדד החופשיות
על פי דוח של ישראל חופשית, גבעתיים העפילה לראש הטבלה...
חנוכה 2021 בגבעתיים
מסיבות חנוכה מדליקות, תהלוכות זוהרות, הצגות ילדים, הפנינג ססגוני, חלוקת...