Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

בניין ישן – מה הסכנות? ומתי יש צורך בשיקום המבנה

בניין ישן – מה הסכנות? ומתי יש צורך בשיקום המבנה
קרדיט FREEPIK

ישנם כיום לא מעט בניינים מוזנחים ובלתי מטופלים בצורה הטובה ביותר ברחבי הארץ. ההזנחה המדוברת יכולה להיגרם כתוצאה מסיבות שונות לרבות: ההתנהגות של דיירי המבנה, טיפול כושל של וועד הבית או בגין העובדה שלדיירי הבניין אין את היכולת הכלכלית לשפץ את המבנה באופן תקופתי ולהעניק לו את התחזוקה המתאימה והראויה על מנת שהוא יחזיק מעמד בצורה הטובה ביותר. 

לא משנה מהי הסיבה שבגללה הבניין מוזנח, חשוב מאוד לדעת שישנם בניינים שמהווים סכנה ממשית לדיירים המתגוררים בהם וישנם בניינים שהם סתם מוזנחים ולא נראים טוב, כך שהם מהווים אי נוחות ואי נעימות לדיירים המתגוררים בהם, אך הם לא מסכנים אותם באופן כלשהו. בניין ישן ומוזנח יכול להוות סכנה ממשית לדייריו ועל כן, במקרה שכזה, בין אם הוצא נגד אותו בניין צו בניין מסוכן המחייב את שיקומו ושיפוצו ובין אם עדיין לא הוצא צו שכזה, על דיירי הבניין להבין כי שיקום המבנה שבו הם מתגוררים הוא קריטי.

מה הסכנות בבניין ישן?

בניין ישן אשר דייריו הזניחו אותו לאורך השנים ולא ביצעו שום פעולה לצורך תחזוקת המבנה, יהיה מסוכן לדייריו. היסודות של הבניין מתחילים להישחק במהלך הזמן, האיטום נסדק ונשחק והבניין עצמו משנה לשנה שבו מתגוררים בו דיירים הופך להיות פחות ופחות מתאים למגורים. הסכנה העיקרית בבניין ישן היא ללא ספק התמוטטות של הבניין על דייריו. מדובר על סכנת חיים של ממש ועל כן, חשוב לעשות את כל מה שניתן על מנת להימנע ממצב של סכנת חיים לדיירי הבניין. מעבר לכך, האיטום הלקוי בבניין יכול ליצור רטיבות שתפגע הן במבנה עצמו והן ברכוש של דיירי הבניין ועל כן, חשוב לשקם בניין ישן.

מתי יש צורך בשיקום בניין ישן?

שיקום מבנה יידרש כאשר העירייה מוציאה עליו צו מבנה מסוכן. כאשר מוצא הצו המדובר על דיירי המבנה לשקם אות באופן מידי ובצורה הטובה ביותר שכן, מעבר לתביעות שהמצב יכול לגרור וכן לקנסות שהדיירים יכולים לקבל, השיקום נדרש כאמור בכדי למנוע מסכנות ממשיות להיגרם. ניתן לראות לעיתים כי על אף שצו מבנה מסוכן מהווה נורת אזהרה של ממש, לא מעט דיירי מבנה מתעלמים מהצו או דוחים את עניין השיקום. מדובר על מצב לא תקין בכלל שכן, אותם דיירים מסכנים למעשה את חייהם.

כיצד משקמים מבנים ישנים?

אם המבנה הישן שבו אתם מתגוררים מוגדר כמבנה מסוכן וכן הוצא נגדו צו מבנה מסוכן, הרי שיש צורך להתחיל בירור מקיף ומשמעותי של היקף הנזקים הקיימים בבניין וחיזוק של כל אותם המפגעים. הדבר הראשון שיש לבחון הוא עמודי הבניין ומעטפת הקירות החיצונית של הבניין. הם ידרשו לרוב חיזוק והם יטופלו לראשונה. מדובר על תהליך שדורש מומחיות רבה וכן התערבות של מהנדס מומחה שיבדוק את הליקויים וייצור תוכנית עבודה. בכדי שתהליך יתבצע בצורה הטובה ביותר ובכדי שכל הליקויים יתוקנו, הצו יוסר והבניין יהיה רלוונטי למגורים בטוחים, יש לבחור באנשי המקצוע הטובים ביותר בתחום שיקום בניינים ישנים.

אם אתם תוהים מה עליכם לעשות בכדי לשקם את המבנה שלכם, כדאי שתתייעצו עם מומחים בתחום.

התוכן כי חם במקומונט גבעתיים
איך להחזיר את העניין וההנאה לחיי המשפחה שלכם?
שמירה על להבת הזוגיות היא לא דבר של מה בכך,...
קניית דירה – על שום מה ולמה
רכישת דירה, בין אם למגורים או להשקעה, היא החלטה משמעותית...
איך הכי כדאי להשקות את הגינה
השקיה נכונה היא המפתח לגינה פורחת. אם יש לכם גינה...
כשאתם זקוקים לעזרה משפטית יש מי שעומד לצדכם
גם אזרחים נורמטיביים לגמרי נזקקים לשירותי עורך דין בהזדמנויות שונות...
הכירו את המעצבת שהופכת בתים לאמנות מגורים
אלה מורגן היא דמות מובילה בתעשיית עיצוב הפנים בישראל, עם...
איך מטפלים בקשיים רגשיים ולמה זה כל כך חשוב
מחלה בנפש, לא משנה מדוע זו הופיעה, היא מחלה לכל...
מדריך מקיף לתושבי גבעתיים על איך לכבוש את מבחן ה-GMAT
מבחן ה-GMAT, המהווה שער הכניסה לתוכניות MBA יוקרתיות רבות ברחבי...
מה אפשר לייצר באמצעות הדפסה 3d?
מדפסות תלת מימד מהוות כיום את אחד המוצרים המתקדמים ביותר...
איך הרכב מוסיקלי משפיע על האירוע שלכם?
שיקול חשוב לכל מי שמתכנן אירוע בלתי נשכח הוא האם...
איך בוחרים נכון ריצוף לבית
יש לריצוף של הבית השפעה רבה על העיצוב, המראה הכללי...