Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

בני נוער מגבעתיים הגיעו לגמר תכנית היזמות "לעוף על היזמות" בהובלת מטה כחול-לבן במשרד הכלכלה והתעשייה

בני נוער מגבעתיים הגיעו לגמר תכנית היזמות "לעוף על היזמות" בהובלת מטה כחול-לבן במשרד הכלכלה והתעשייה
קרדיט צילום: ישראל מלובני "יעדים"

בני נוער מגבעתיים הגיעו לשלב הגמר בתכנית קורסי היזמות "לעוף על היזמות" בהובלת מטה כחול-לבן במשרד הכלכלה והתעשייה

באירוע חגיגי שנערך ביום רביעי, העניק שר הכלכלה והתעשייה, עמיר פרץ, את התעודות ליזמיות והיזמים הצעירים, אשר השתתפו בחודשים האחרונים בפרויקט החינוכי שהוביל מטה כחול לבן שבמשרד הכלכלה והתעשייה.

במסגרת התכנית, המתקיימת זו השנה השלישית, השתתפו כ-800 בני נוער מחטיבות ביניים ותיכונים מכל רחבי הארץ

שר הכלכלה והתעשייה, עמיר פרץ, בירך את הזוכים הצעירים: "היזמות והחדשנות הן מפתח להמשך שגשוגה של הכלכלה הישראלית. תכנית ייחודית זו, שאנו מובילים כאן במשרד הכלכלה והתעשייה, נועדה להרחיב את הידע של הנוער שלנו בתחומי היזמות והחדשנות, להעניק להם כלים מקצועיים בתחום ולתמרץ אותם ליזמות גם בעתיד, ובכך לבנות את הדור הבא של היזמיות והיזמים שלנו. שמחתי להכיר את התלמידות והתלמידים, לשמוע על היוזמות המעניינות שהם העלו ולראות כיצד הם מיישמים את הכלים שנלמדו במהלך הקורס. אני סמוך ובטוח כי הדור הצעיר במדינת ישראל יוביל את המדינה שלנו להישגים מדהימים".

כ- 800 בני נוער מחטיבות ביניים ותיכונים מכל רחבי הארץ, לקחו חלק בחודשים האחרונים בפעילות הייחודית שמוביל מטה כחול-לבן שבמשרד הכלכלה והתעשייה ובהפעלת מכון יעדים. זו השנה השלישית בה פועלת התכנית, אשר הסתיימה ביום רביעי (9.6.21) באירוע גמר חגיגי במרכז פרס לחדשנות במעמד שר הכלכלה והתעשייה עמיר פרץ, מנכ"ל משרד הכלכלה והתעשייה דוד לפלר, המשנה למנכ"ל נעמה קאופמן פס ואריה ריכטמן יו"ר מטה מיוצר בישראל בהתאחדות התעשיינים.

  15 יוזמות מתוך 160 מיזמים מכל רחבי הארץ הגיעו אל הגמר, ביניהם מיזמים מהישובים באקה אל גרביה, טמרה, יוקנעם, אלון מורה, נוף הגליל, גבעתיים, מעלה אדומים ועוד ומתוכם נבחרו שלושת המיזמים המנצחים: במקום הראשון זכו תלמידי הריאלי בחיפה עם המיזם JESI , מערכת המיועדת להתקנה ברכב להגנה וסיוע לנוסעים בזמן תאונת דרכים. המערכת תדע לזהות את רגע התאונה בעזרת חיישנים ולפעול בהתאם – להזמין אמבולנס, משטרה וכד'. כמו כן, המערכת תדע לזהות את כלי הרכב המעורבים בתאונה ולקבל פרטים לצרכי החלפת פרטים, זיהוי מעורבות פלילית ועוד. במקום השני זכו בני נוער מטמרה, עם המיזם TURBOAT שייתן מענה לצרכים בתעשייה של מטענים נעים על מדרגות.  מדובר בעגלה חדשנית ברמה טכנולוגית העולה במדרגות עם סחורה ומתקפלת אוטומטית. במקום השלישי זכו תלמידי הישיבה התיכונית אלון מורה, עם המיזם "שקית ירוקה" – פיתוח חדשני של שקית ירוקה בעלת ספוג מיוחד למניעת טפטופים וריחות ולשמירה על סביבה ירוקה.

רן קוניק עם היזמים הצעירים מגבעתיים.
קרדיט צילום: ישראל מלובני "יעדים"

בין המגיעים לשלב הגמר – המיזם "ארנק חכם" של תלמידים מגבעתיים (רועי סוריה, סתיו כהן, יהב הראל, עופרי גרין, סער יהודה) , ארנק הננעל מעצמו שנועד למניעת פריצות, עם יכולת זיהוי טביעות אצבע למניעת אובדן.

הזוכים נבחרו ע"י צוות ועדת השיפוט הארצית בראשות היו"ר – אבי קמינסקי, יו"ר איגוד מנהלי המחלקות לחינוך ברשויות, יחד עם נציגי משרד הכלכלה והתעשייה, התאחדות התעשיינים, איגוד מנהלי מחלקות נוער ומכון יעדים. הקריטריונים על פיהם נבחרו הזוכים כוללים יצירתיות, מקוריות וחדשנות של הרעיון, כמו גם אסטרטגיית שיווק, התאמה לצרכים וסיכויי פיתוח תעשייתי של הרעיון.

בין המיזמים שהגיעו לשלב הגמר: אפליקציה לטיפול במצבי חירום כתוצאה מירי או שריפה, מערכת הגנה לרכב שמסייעת בעת תאונה, מערכת ניהול פנים למקרר שמתריעה על פקיעת תוקף של מוצרים, נעליים לעיוורים עם חיבור לווייז שמסייעות לנווט בסביבה, אפליקציה לסיוע בהפרעות אכילה ועוד.

במסגרת הקורס קיבלו בני הנוער הצצה אל עולם היזמות בתעשייה, נחשפו אל התהליכים החשובים והמרכזיים שבהקמת מיזם וקיבלו כלים ומיומנויות רלוונטיים לעולם זה. בין התכנים שנלמדו בקורס, חשיבה יצירתית ותכנון כבסיס לרעיון ליוזמה עסקית ופיתוחה עד לכדי הפיכת הרעיון למוצר המיוצר בתעשייה. המשתתפים נפגשו עם יזמים, למדו מניסיונם ונחשפו לסיפורי הצלחה כמו גם לכישלון ובסיום הקורס הציגו את היוזמה שהגו בפיצ'ים.

נעמה קאופמן פס, המשנה למנכ"ל משרד הכלכלה והתעשייה: "מטרת התכנית 'לעוף על יזמות' היא להכיר לבנות ולבני הנוער את התעשייה הישראלית, לחשוף אותם לאפשרויות הטמונות בה עבורם ולהנחיל להם עקרונות יסוד של יזמות. חשיבות התכנית טמונה בכלים שמשתתפיה רוכשים בתחומי היזמות והעשייה הכלכלית אשר ישמשו אותם בהמשך דרכם. אנו נמשיך לעשות כל מאמץ בכדי להכיר ולחשוף את התעשייה הישראלית ועשייתה הרבה לציבור בכלל ולנוער בפרט ונמשיך להתגאות ביוזמות ובהישגים שלהם".

קרדיט צילום: ישראל מלובני "יעדים"
התוכן כי חם במקומונט גבעתיים
מה אפשר לייצר באמצעות הדפסה 3d?
מדפסות תלת מימד מהוות כיום את אחד המוצרים המתקדמים ביותר...
איך הרכב מוסיקלי משפיע על האירוע שלכם?
שיקול חשוב לכל מי שמתכנן אירוע בלתי נשכח הוא האם...
איך בוחרים נכון ריצוף לבית
יש לריצוף של הבית השפעה רבה על העיצוב, המראה הכללי...
מוזיקה לאירועים דתיים
היהדות עשירה במסורות ובסמלים, וכך גם האירועים בה, אשר מהווים...
התייחסות מחמירה לעבירות אלימות במשפחה- איך הדבר בא לידי ביטוי?
עבירות אלימות במשפחה נתפסות בעיני החוק ובכלל בעיני החברה בתור...
שינה איכותית ובריאה
על מנת שתוכלו לישון בצורה נוחה במיוחד תוכלו לעשות שימוש...
בכל מקום שיש בו צנרת יש פוטנציאל לבעיה
צנרת תקנית לא אמורה לסבול מבלאי או בעיות מיוחדות בתוך...
מגישים מועמדות לתפקיד בטחוני? ודאו שאין רישום משטרתי
במיוחד בגיל צעיר אנשים שאין להם רקע פלילי אלא מגיעים...
עיצוב הבית מתחיל בכם
כל מעצבת פנים שתשכרו לעבוד על עיצוב הבית שלכם תשב...
10 ערים מומלצות לטיול באירופה
באירופה ישנן ערים רבות ומרתקות שראויות לביקור. כל עיר מציעה...