Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

ברוב קולות: גבעתיים פועלת למען בעלי העסקים הקטנים

ברוב קולות: גבעתיים פועלת למען בעלי העסקים הקטנים
קרדיט: דוברות גבעתיים

בישיבת מועצה האחרונה אושר חוק עזר לשילוט המשנה לחלוטין את השיטה לחישוב אגרה, גבייה ואכיפה לטובת בעלי העסקים הקטנים

קרדיט: דוברות גבעתיים

לאחר שנתיים של עבודה מאומצת ודקדקנית, עיריית גבעתיים אישרה ברוב קולות את תיקון חוק העזר בנושא "מודעות ושלטים" בישיבת המועצה האחרונה.

עד היום העירייה פעלה בהתאם לחוק משנת 1996, שעסק בשילוט במרחב הציבורי. המרחב הציבורי השתנה כולו, החל מהיקף הבנייה החדשה שהתרחבה, הן של חנויות והן של בניינים ועד לתשתיות ששודרגו באופן ניכר ונדרש היה לשנות ולהתאים את החוק למציאות של שנת 2021. החוק החדש משנה מהיסוד את השיטה שהייתה נהוגה עד כה בכל הנוגע לחישוב האגרה, לגבייה ולאכיפה, ומביא איתו בשורה גדולה לעסקים הקטנים.

בין עיקרי השינויים בחוק, הוא שינוי שיטת החיוב לטובת בעלי העסקים הקטנים. הנוסחה השתנתה כך שעל פי החוק החדש בעלי העסקים הקטנים יתבקשו לשלם פחות מהחברות הגדולות. עבור העירייה שינוי זה היה הכרחי, לנוכח צו השעה והמציאות הכלכלית הקשה של בעלי העסקים הקטנים. כך העירייה מצליחה להקל על בעלי העסקים הקטנים לצד הגדלת קופת העירייה בעזרת גביית תעריף גבוהה יותר לחברות הגדולות.

שינוי משמעותי נוסף בחוק, הוא הקמת ועדה מקצועית לשילוט. בוועדה ישבו נציגים ממחלקת העסקים, הגזברות והלשכה המשפטית, ומטרתה לגבש את מדיניות אכיפת השילוט תוך שיתוף בעלי העסקים בעיר. בנוסף, הוועדה בעלת הסמכות לדון בערעורים. אם בעבר מנהל מחלקת השילוט היה אחראי על גביית האגרה ובערעור שלה, על פי החוק החדש, במידה ובעל העסק אינו מרוצה מתגובת הערעור, הוא יוכל לדון אותה בשנית מול הוועדה. הוועדה מייצרת הפרדת כוחות בין האפשרות של גבייה וערער, במטרה להגביר את האמון של בעלי העסקים בעירייה.

בחוק החדש עודכנו תעריפים לאגרת השילוט לצד הקלה לטובת בתי עסק, נוספה האפשרות לגביה רבעונית ולא שנתית, בנוסף הופסק חיוב בגין הסרת שילוט והתבצעה התאמה בין תעריפי שילוט חוצות לבין שילוט בית עסק והקלות נוספות. כל הפרטים אודות החוק שאושר נמצא באתר העירייה תחת "פרוטוקולים ישיבות מועצה". לפני כניסת החוק החדש לתוקף, הוא נדרש לקבל את אישור משרד הפנים.

רן קוניק, ראש עיריית גבעתיים: "מאז חוקק "חוק העזר שילוט" בשנת 1996 המרקם העירוני, הכולל את הרחובות ובתי העסקים, השתנה מקצה לקצה ונדרשנו לייצר שינויים משמעותיים בחוק. לתהליך שינוי חוק העזר, עד לאישורו במועצת העיר ולאחר מכן במשרד הפנים שותפים רבים. חוק העזר אותו גיבשנו, משקף את הצרכים הנוכחיים של בעלי העסקים בצורה מיטבית. הוזלת העלויות לבעלי העסקים בתחום השילוט והפרסום, היא בשורה משמעותית המצביעה על רוח חדשה בתפיסה העירונית כלפי בעלי העסקים. אנו מקווים כי המהלך יגביר את אמון בעלי העסקים בעירייה לכדי יצירת שיתופי פעולה נוספים. אני מודה לאיתמר אביבי, מחזיק התיק, ליוסי פלד מנהל מדור השילוט וליועצים המשפטיים על עבודתם המאומצת".

איתמר אביבי, מחזיק תיק העסקים: "לאחר שנתיים של עבודה מאומצת, יחד עם גורמי המקצוע בעירייה ובשיתוף בעלי העסקים, אני גאה על אישור החוק אשר יבטא את השינוי בתפיסה העירונית שלנו לעסקים, יוזיל עלויות לבעלי עסקים ויאפשר לנו לחזק את האמון עם בעלי העסקים על ידי שירות טוב יותר גם בנושא הזה. החוק החדש משנה משמעותית את השיטה שהייתה נהוגה עד כה בכל הנוגע לחישוב האגרה, הגבייה והאכיפה, ומביא איתו בשורה גדולה לעסקים הקטנים. אני מודה לסגן ראש העירייה, סיון גולדברג, על השותפות בהובלת כתיבת החוק ולראש העירייה, רן קוניק, על הגיבוי המלא והאמון שנתן בנו".

קרדיט: דוברות גבעתיים
התוכן כי חם במקומונט גבעתיים
מה אפשר לייצר באמצעות הדפסה 3d?
מדפסות תלת מימד מהוות כיום את אחד המוצרים המתקדמים ביותר...
איך הרכב מוסיקלי משפיע על האירוע שלכם?
שיקול חשוב לכל מי שמתכנן אירוע בלתי נשכח הוא האם...
איך בוחרים נכון ריצוף לבית
יש לריצוף של הבית השפעה רבה על העיצוב, המראה הכללי...
מוזיקה לאירועים דתיים
היהדות עשירה במסורות ובסמלים, וכך גם האירועים בה, אשר מהווים...
התייחסות מחמירה לעבירות אלימות במשפחה- איך הדבר בא לידי ביטוי?
עבירות אלימות במשפחה נתפסות בעיני החוק ובכלל בעיני החברה בתור...
שינה איכותית ובריאה
על מנת שתוכלו לישון בצורה נוחה במיוחד תוכלו לעשות שימוש...
בכל מקום שיש בו צנרת יש פוטנציאל לבעיה
צנרת תקנית לא אמורה לסבול מבלאי או בעיות מיוחדות בתוך...
מגישים מועמדות לתפקיד בטחוני? ודאו שאין רישום משטרתי
במיוחד בגיל צעיר אנשים שאין להם רקע פלילי אלא מגיעים...
עיצוב הבית מתחיל בכם
כל מעצבת פנים שתשכרו לעבוד על עיצוב הבית שלכם תשב...
10 ערים מומלצות לטיול באירופה
באירופה ישנן ערים רבות ומרתקות שראויות לביקור. כל עיר מציעה...