Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

בריכות שחיה ביתיות – כל מה שצריך לדעת

בריכות שחיה ביתיות – כל מה שצריך לדעת
קרדיט לתמונה – ערן לוינסון – אדריכל נוסף ומעצב גינות

בריכות שחייה פרטיות, שהיו בעבר בעיקר נחלתם של בעלי הווילות, הפכו בשנים האחרונות להיות יותר ויותר נפוצות וזאת בשל המגוון הגדול שלהן שגרם לירידה דרסטית במחירן. בחלק מהבריכות הביתיות אין אפילו צורך לחפור בור גדול והן תגענה מוכנות מראש. יחד עם זאת, באמצעות הטכנולוגיה המתקדמת ותכנון הנדסי, ניתן למקם את הבריכה הביתית במקומות רבים, כמו על הגג, בפטיו או בשטח קטן יחסית בגינה ועוד. אך בטרם נתחיל להגשים את החלום.

בריכות שחיה ביתיות - כל מה שצריך לדעת
קרדיט לתמונה – ערן לוינסון – אדריכל נוסף ומעצב גינות

בחירה של מיקום וסגנון עיצובי

כשמתכננים הקמה של בריכות שחיה ביתיות יש להחליט על המיקום והסגנון של הבריכה בהתאם לרצונותיו של הלקוח. לקוחות רבים יבקשו שמיקום הבריכה יהיה נגלה לעין, מול חדר המגורים או סמוך לחדר השינה, מה שיאפשר השגחה מלאה על כל מי שנכנס לבריכה. יש שיעדיפו שהבריכה תמוקם דווקא בחלל הפטיו של הבית, כך שכל מי שנכנס לפטיו יוכל ליהנות מפינת מרגוע מושלמת, ויש מי שיעדיף שהבריכה תמוקם בכניסה של הבית או בחצר האחורית וכך תתכתב עם הסגנון העיצובי של הבית.

סוגי בריכות ביתיות

בריכת בטון – בריכת בטון היא בריכה שמחייבת היתר ותכנון הנדסי מהודק מאחר והיא מצריכה חפירה של בור גדול לצד מבנה הבית. היתרונות הבולטים בבריכה מבטון שהיא נחשבת לבריכה גדולה ועמידה לאורך זמן. 

בריכה מתועשת – בריכה שמייצרים בהתאם לדרישות ולמורכבות הפאנלים שמצופים בחומרי גלם שונים כמו  PVCועוד. היתרון הבולט בבריכה מתועשת, שהיא נחשבת לזולה ביחס לבריכת בטון. כמו כן, היא ניתנת להתקנה מהירה יותר ומגיעה במנעד גוונים וסוגי הדפסים. 

בריכת פיברגלס – בריכה שמצריכה גם פעולת חפירה של בור גודל בקרקע. מדובר בבריכה שכל ההתקנה שלה מהירה וגם חומר הפיברגלס ממנו היא עשויה, מספק לה חוזק רב. 

בריכת INTEX – בריכה גמישה העשויה מPVC שנשענת על עמודים בעלת דופן קשיח. ניתן להשיג אותה בחנויות ספורט וציוד לגן. אחד היתרונות שלה שהיא נחשבת לבריכה זולה וקלה להתקנה והיא מגיעה במידות שונות.  

תחזוקת הבריכה הביתית

תחזוקת הבריכה תהייה תלויה בעיקר בגודל ובסוג הבריכה. יש תחזוקה יומית שניתן לעשות לבד על ידי סקימרים, שזאת מכונה שיונקת מים ושואבת את הלכלוך, ניתן לנקות את הבריכה גם בעזרת רשת לאיסוף לכלוך, רובוט ייעודי שמנקה את הבריכה, לבדוק את רמת החומציות של המים או הכלור באמצעות ערכות בדיקה, מסננים ומכשור וציוד נוסף שמיועד לתחזוקת הבריכה. כשמדובר בבריכה שטמונה עמוק בקרקע, היא תגיע עם מכונת ומשאבה של סינון וחיטוי. כמו כן, יש אנשי אחזקה שזה תפקידם, לטפל בבריכת שחייה ציבורית וגם ביתית מדי שבוע, לרבות בחודשים החמים, לנקות את הבריכה בצורה מקצועית ולדאוג לרמת הכלור והחומציות הנדרשת.

בטיחות מעל הכל

אחד האלמנטים החשובים ביותר בתכנון בריכות שחיה ביתיות יהיה הגנה מפני טביעות בסביבת הבריכה. הצבה של גדר סביב הבריכה יהווה מענה פשוט למדי, אולם יש כיום פתרונות הרבה יותר חדשניים ואמינים להגנה מפני טביעה כמו כיסוי אוטומטי לבריכה –  סוג של יריעה הנמתחת על ידי מנגנון חשמלי/הידראולי שאוטם את כל שטח פני הבריכה ומסוגל להעמיס משקל רב כשהוא צף מעל המים, כך הוא מגן מפני כל נפילה לבריכה. בנוסף, הוא גם שומר על ניקיון המים, על הטמפרטורה שלהם ומונע התאדות של כימיקלים. עוד מוצר שמהווה התראה הוא מערכת אזעקה שמזהה תכף ומיד נפילה לבריכה ומתריעה על ידי הפעלת סירנה.

המאמר נכתב באדיבות אמנות הגינה הקסומה – ערן לוינסון – מתכנן ומעצב גינות
054-5228882  mailto:[email protected]

התוכן כי חם במקומונט גבעתיים
איך מטפלים בקשיים רגשיים ולמה זה כל כך חשוב
מחלה בנפש, לא משנה מדוע זו הופיעה, היא מחלה לכל...
מדריך מקיף לתושבי גבעתיים על איך לכבוש את מבחן ה-GMAT
מבחן ה-GMAT, המהווה שער הכניסה לתוכניות MBA יוקרתיות רבות ברחבי...
מה אפשר לייצר באמצעות הדפסה 3d?
מדפסות תלת מימד מהוות כיום את אחד המוצרים המתקדמים ביותר...
איך הרכב מוסיקלי משפיע על האירוע שלכם?
שיקול חשוב לכל מי שמתכנן אירוע בלתי נשכח הוא האם...
איך בוחרים נכון ריצוף לבית
יש לריצוף של הבית השפעה רבה על העיצוב, המראה הכללי...
מוזיקה לאירועים דתיים
היהדות עשירה במסורות ובסמלים, וכך גם האירועים בה, אשר מהווים...
איך יוצרים אירוע מרשים ומכובד?
חברות רבות בישראל כבר רגילות לסטנדרטים הגבוהים של אירועי חברה...
התייחסות מחמירה לעבירות אלימות במשפחה- איך הדבר בא לידי ביטוי?
עבירות אלימות במשפחה נתפסות בעיני החוק ובכלל בעיני החברה בתור...
טיפול שורש או לא? אלה הן האפשרויות העומדות
לא מעט אנשים חוששים מטיפול אצל רופא השיניים, ואיך לא?...
משרד עורכת דין אולגה קוטלניקוב
כאשר משרד עורכי דין, כמו המשרד של אולגה קוטלניקוב, מציע תחת...