Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

ברמת גן חיים בכבוד

ברמת גן חיים בכבוד

עד היום סייעה העירייה לכ-400 ניצולי שואה, אשר במשך עשרות שנים לא קיבלו הטבות או קיבלו הטבות חלקיות. על פי נתוני עמותת "אביב לניצולי שואה", במהלך השנה החולפת הם סייעו ל-300 ניצולים. פעילות הסיוע מוערכת בכחצי מיליון שקלים

כ-7,000 ניצולי שואה חיים בעיר רמת-גן, ולמען שיפור מצבם מפעילה היחידה להתנדבות באגף הרווחה את פרויקט "חיים בכבוד. מטרת הפרויקט הינה להבטיח לניצולים חיים בכבוד וברווחה באמצעות מימוש כל הזכויות וההטבות להם הם זכאים, זאת על ידי תהליך מהיר של מיצוי זכויות. בשנה החולפת נוצר קשר עם כ-4,000 ניצולי שואה תושבי העיר באמצעות פניה בכתב ושיחות טלפון אישיות.

לצורך השגת מטרה זאת הוקמו שני אפיקי סיוע מרכזיים אשר פועלים במקביל: מוקד "חיים בכבוד" וביקורי בית. העירייה פועלת בשיתוף פעולה עם המשרדים הממשלתיים והגופים הרלוונטיים למתן מענה מהיר ומקצועי לניצולים. פעם בשבוע הייעוץ ניתן על ידי מומחי עמותת "אביב לניצולי שואה", אשר עימם אנו פועלים בשיתוף פעולה מלא. עורכי הדין של העמותה פועלים בכבוד ובמקצועיות וניכר כי הם עושים עבודה זאת מתוך שליחות לאומית. השירות במוקד ניתן ללא תשלום!

כאמור, במהלך שנת הפעילות הראשונה פנו לקבלת השירות הייחודי מעל ל-300 ניצולי שואה החיים ברמת-גן, ובעקבות הסיוע המשפטי הומלצו לאלו הטבות וזכויות בסך כולל של יותר מחצי מיליון ₪ במצטבר. לצד השירות הניתן בנקודת הזכות הכשירה כאמור העירייה גם צוות מתנדבים, אשר מגיעים לבתיהם של ניצולי השואה על מנת לסייע להם בכל הקשור לקבלת הזכויות, שיכולות להוות את ההבדל בין עוני לחיים ברווחה ולהסתכם באלפי שקלים מידי חודש.

לאחרונה חלו שינויים רבים בחוקים הנוגעים לזכויות ניצולי השואה, העירייה מזמינה את כל ניצולי השואה ובני משפחותיהם לפנות למוקד לבירור זכויותיכם.

ראש העיר, ישראל זינגר: "כמי שבא מבית של ניצולי שואה אני מכיר את הקושי של ההתמודדות היומיומית. חשוב מאוד להקנות להם את מירב הכלים על מנת לסייע להם ככל שניתן. באמצעות מיצוי הזכויות המגיעות להם ניתן לשפר את מצבם הכלכלי".

חבר הנהלת העיר, עו"ד גלעד שריר המכהן כיו"ר ועדת הרווחה ויו"ר עמותת עלה, מציין כי הוא רואה חשיבות עליונה בפרויקטים מסוג זה, התומכים בדאגה לאוכלוסייה אשר שרדה את תופת השואה ועלתה לארץ כדי לבנות בה עתיד ראוי ובטוח לעם היהודי. "אנו נמשיך לפעול לכך שכל ניצולי השואה בעיר רמת-גן יקבלו את מלוא הזכויות המגיעות להם ואף מעבר לכך וזאת על מנת שיוכלו לחיות חיים של כבוד", אמר.   

עו"ד אביבה סילברמן, מנכ"לית  ומייסדת עמותת "אביב לניצולי השואה": "עיריית רמת-גן היא פורצת דרך בתחום הסיוע הייעודי לניצולי השואה ואנו גאים להיות חלק מהפרויקט העירוני החשוב הזה".

התוכן כי חם במקומונט גבעתיים
גבעתיים לא מעלימה עין
עובדות ועובדי עיריית גבעתיים התגייסו להעלאת המודעות למאבק נגד אלימות...
חנוכה מדליק אש בגבעתיים
פסטיבל הצגות חנוכה בתיאטרון, הפנינג גלגליות בפארק גבעתיים ועוד מגוון...
חגיגת אופנה בגבעתיים - עד 50% על פריטים בחנויות ברחבי העיר
יום חמישי 15.9.22 | 16:00-21:00 יום שישי 16.9.22| 09:00-15:00 חגיגת אופנה בחנויות...
"הוא סלל עבור כולנו את דרך השלום"
לראשונה בישראל- גינה ציבורית ברח' דרך השלום בגבעתיים תיקרא ע"ש...
גרפיטי היסטורי - 130 ארונות בזק בגבעתיים קושטו בציורי גרפיטי במיזם של מחלקת הנוער לתיעוד ההיסטוריה העירונית
במסגרת חגיגות 100 שנה לגבעתיים, נצבעו 130 ארונות בזק ברחבי...
מהפכת התשלומים מגיעה לגבעתיים
עיריית גבעתיים ואפליקציית bit, בשיתוף אוטומציה החדשה, משיקות אפשרות תשלום...
אתר חדש הפציע
עיריית גבעתיים השיקה אתר משודרג וידידותי למשתמש, הכולל את כל...
הנסט – המקום להיות אני
מקום מיוחד בלב העיר נחנך עבור קהילת הלהט"ב במרכז קהילתי...
להיות חופשית: גבעתיים במקום הראשון במדד החופשיות
על פי דוח של ישראל חופשית, גבעתיים העפילה לראש הטבלה...
חנוכה 2021 בגבעתיים
מסיבות חנוכה מדליקות, תהלוכות זוהרות, הצגות ילדים, הפנינג ססגוני, חלוקת...