Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

בשורה לציבור שורדי השואה בגבעתיים

בשורה לציבור שורדי השואה בגבעתיים
צילום בני לפיד

חודשה פעילות נקודת זכות למיצוי זכויות למען שורדי שואה בגבעתיים

המחלקה לאזרחים ותיקים באגף לשירותים חברתיים בעיריית גבעתיים, ועמותת אביב לניצולי השואה, חידשו בימים אלו את פעילות נקודת זכות – מרכז מיצוי זכויות בקהילה, בה ניתן סיוע במיצוי זכויות לשורדי שואה. 

בשורה לציבור שורדי השואה בגבעתיים
צילום בני לפיד

מיזם "נקודת זכות" הוקם בשנת 2014 על ידי עמותת אביב לניצולי השואה ואשל-ג'וינט ישראל, במטרה להנגיש את הסיוע במיצוי זכויות לניצולי שואה בקהילה, ולהעניק לשורדי השואה יעוץ וסיוע מקצועי ואישי במיצוי הזכויות המגיעות להם בארץ ובעולם, ללא כל תשלום מצידם.

למעלה מ-10,000 שורדי שואה קיבלו סיוע בנקודות הזכות מאז הקמתן. נקודת זכות גבעתיים היא אחת מ-20 נקודות זכות הפועלות ברחבי הארץ, בשיתוף רשויות מקומיות וגופים אחרים, ובהן ניתן סיוע במיצוי זכויות לשורדי השואה ובני משפחותיהם. יועצי הזכויות של העמותה מסייעים לשורדי השואה בזיהוי הזכויות הרלוונטיות ובמילוי טפסים, וממשיכים בטיפול ובמעקב עד לסיום התהליך כולו. כך מבטיחה עמותת אביב לניצולי השואה, סיוע רחב ככל האפשר לשורדי השואה תושבי העיר.  בנקודת זכות גבעתיים ניתן לשורדי שואה תושבי העיר סיוע מקצועי במיצוי זכויות ללא כל תשלום.

אורלי סיון מנכ"לית העמותה ציינה כי: "באמצעות הסיוע במיצוי זכויות ניתן לשפר באופן משמעותי את חייהם של ניצולי השואה. נגיף הקורונה עצר את הפעילות בנקודות הזכות בכל רחבי הארץ. כעת, תחת שמירה על הנחיות משרד הבריאות, אנו מחדשים את הפעילות במספר נקודות זכות, ובהן גם בנקודת זכות גבעתיים".

גולדה, ניצולת שואה בת 90 מגבעתיים, היא אחת ממאות ניצולי שואה בגבעתיים שחייהם השתנו הודות לסיוע במיצוי זכויות. למרות גילה המופלג, גולדה קיבלה מהרשות לזכויות ניצולי השואה קצבה חודשית נמוכה בסך 3,038 שקלים בלבד. לנקודת הזכות בגבעתיים היא פנתה בכדי לקבל סיוע בהגדלת הקצבה החודשית. כשפגשה את עו"ד נועה שיין, יועצת זכויות בעמותת אביב לניצולי השואה, היא שיתפה אותה בקשייה הכלכליים וסיפרה שהיא למודת אכזבות ומתקשה להאמין שלמרות ההחמרה במצבה הבריאותי, בקשותיה יאושרו וקצבתה תוגדל. עו"ד שיין הסבירה לגולדה שבשל ההחמרה במצבה הבריאותי היא תגיש עבורה בקשה להעלאת אחוזי נכות וכן בקשה לתגמול מוגדל לפי הכנסה משום שהכנסותיה נמוכות. כל הבקשות שהגישה עו"ד שיין עבור גולדה אושרו וכיום היא מקבלת קצבה חודשית בסך 6,276 שקלים!

גם לאה, ניצולת שואה בת 91 מגבעתיים, הגיעה לנקודת הזכות בעיר כדי לקבל סיוע בהגדלת קצבתה החודשית מהרשות לזכויות ניצולי השואה שעמדה אז על 2,420 שקלים בלבד. עו"ד נועה שיין הסבירה לה כי בשל הכנסותיה הנמוכות מומלץ להגדיל את אחוזי הנכות שלה ולבקש גם תגמול מוגדל לפי הכנסה. כל הבקשות שעו"ד שיין הגישה  עבור לאה אושרו וכיום לאה מקבלת קצבה חודשית בסך 6,322 שקלים.

נקודת זכות גבעתיים פועלת באגף לשירותים חברתיים, המחלקה לאזרחים ותיקים, רחוב המפנה 4.

יש לתאם פגישה מראש בטלפון : 5711*

התוכן כי חם במקומונט גבעתיים
עיצוב הבית מתחיל בכם
כל מעצבת פנים שתשכרו לעבוד על עיצוב הבית שלכם תשב...
10 ערים מומלצות לטיול באירופה
באירופה ישנן ערים רבות ומרתקות שראויות לביקור. כל עיר מציעה...
לחיות עם שמכם הטוב ללא כתם פלילי
כשאזרחים נורמטיביים רבים מוצאים את עצמם בתחנת המשטרה כשהם נקראים...
הידעתם? אתם יכולים להשכיר את הגג שלכם לחברת החשמל
אנשים חכמים יודעים לנצל את המשאבים הקיימים ברשותם בשביל להרוויח...
למה צריך לבצע בדיקות גנטיות?
בדיקה גנטית יכולה לסייע באבחון הפרעות גנטיות או מחלות הנגרמות...
הליכים קוסמטיים שמטרתם להפחית את מידות הגוף
טיפול הצרת היקפים הם הליכים קוסמטיים שמטרתם להפחית את מידות...
מאפיין אדריכלי מרשים
חיפוי קיר מעץ הוא מאפיין אדריכלי מכובד המעניק לכל חלל...
איך להעביר את המסרים שלכם בדרך אפקטיבית?
תוכן שיווקי יכול לשרת אתכם בכמה פורמטים ואחד המוצלחים והטובים...
מגוון עיסויים מקצועיים
ייתכן שמגוון האפשרויות של דירות דיסקרטיות לא יהיו זמינות בכזו...
גישה עדינה לירידה במשקל לאחר לידה
חוויית ההיריון, הלידה והבאת חיים חדשים לעולם היא יוצאת דופן...