Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

בתום שנה של חניכה וירטואלית: הילדים יפגשו סוף סוף את החונכים

בתום שנה של חניכה וירטואלית: הילדים יפגשו סוף סוף את החונכים

השבוע נערך מפגש ראשון בין תלמידי בית הספר עציון בבני ברק, המיועד לתלמידי חינוך מיוחד, לבין חונכי התלמידים ממכללת אורות ישראל. הסטודנטים במכללה שותפים זו השנה השלישית לפרויקט הייחודי של מט"ח, במסגרתו הם מתכתבים דרך מערכת ממוחשבת עם תלמידים בעלי מוגבלויות מתיכון לחינוך מיוחד בת"א. מטרת הפרויקט היא לטפח פעילויות של תקשורת חברתית בקרב התלמידים, חיזוק המיומנויות והשליטה שלהם במחשב, וקידום יכולותיהם בהבעה בכתב. בפרויקט משתתפים כ-15 סטודנטים להוראה במכללה, כאשר כל סטודנט חונך תלמיד במשך שנה, עד רגע השיא שהוא המפגש ביניהם. "התלמידים מחכים למפגשים מידי שבוע", סיפרה שלומית שגיא, מנהלת בית הספר, "הפרויקט עוזר לתלמידים לתקשר עם העולם החיצון והוא חלק בלתי נפרד מהתהליך החינוכי בבית הספר".

שרה הופמן, רכזת הפרויקט בבית הספר, מלווה את הפרויקט כבר 4 שנים. הופמן: "הפרויקט תרם לילדים המון. הם זכו להכיר מעין אח גדול- חבר טוב, ששמר על קשר רצוף לאורך כל השנה. החונכים ממכללת אורות ישראל תמיד עודדו והתעניינו, מדי שבוע היתה ציפייה גדולה בקרב התלמידים למכתבים של החונכים. היתה התרגשות גדולה סביב המפגש המתוכנן, התכוננו לזה כמעט חודש. כל ילד כתב מכתב פרידה והערכה לחונך שלו".

מרים זאנו, אמו של אביעד, חניך בן 20 בפרויקט הסובל מתסמונת חל"ב, מספרת על ההשפעה של אור גלילי, חונך וסטודנט במכללת אורות על בנה: "עצם העובדה שאביעד יוצא מהבית" פתחה, "ונפגש עם חברה שונה זה מאוד מועיל, זה מרגיע אותו, הוא מאוד נהנה מזה. אביעד הוא ילד מאוד סגור, בדרך כלל הוא לא אוהב לדבר על חייו האישיים, ולמרות זאת, כל פעם שהוא ראה שהגיע אליו מכתב מגלילי הוא קפץ מאושר והשוויץ שהוא קיבל מכתב. הוא הרגיש שלמישהו איכפת ממנו, שמישהו זוכר אותו. הוא התקדם מאוד בעקבות הפרויקט, עכשיו הוא מרגיש מאוד חי. החיבור עם אור נתן לו את התקווה שגם הוא יוכל להצליח בחייו. אור עזר לאביעד להאמין שהוא מסוגל להתגבר על הבעיות שלו. אני מאוד מקווה שאביעד יהיה שותף לפרויקט גם בשנה הבאה הפרויקט יקר לליבי, וחשוב יותר- ללבו".

באחד המכתבים שנכתבו ע"י תלמיד לסטודנט להוראה מהמכללה נכתב: "למדתי ממך הרבה, הבנתי שהלימודים חשובים מאוד. אני מודה לך על האוזן הקשבת וההתעניינות הגדולה בשלומי ובמעשי כל השנה. אני מאחל לך שתצליח בלימודים, תסיים בהצלחה ותהיה מורה וחונך טוב לתלמידיך כמו שהיית בשבילי".

התוכן כי חם במקומונט גבעתיים
גבעתיים לא מעלימה עין
עובדות ועובדי עיריית גבעתיים התגייסו להעלאת המודעות למאבק נגד אלימות...
חנוכה מדליק אש בגבעתיים
פסטיבל הצגות חנוכה בתיאטרון, הפנינג גלגליות בפארק גבעתיים ועוד מגוון...
חגיגת אופנה בגבעתיים - עד 50% על פריטים בחנויות ברחבי העיר
יום חמישי 15.9.22 | 16:00-21:00 יום שישי 16.9.22| 09:00-15:00 חגיגת אופנה בחנויות...
"הוא סלל עבור כולנו את דרך השלום"
לראשונה בישראל- גינה ציבורית ברח' דרך השלום בגבעתיים תיקרא ע"ש...
גרפיטי היסטורי - 130 ארונות בזק בגבעתיים קושטו בציורי גרפיטי במיזם של מחלקת הנוער לתיעוד ההיסטוריה העירונית
במסגרת חגיגות 100 שנה לגבעתיים, נצבעו 130 ארונות בזק ברחבי...
מהפכת התשלומים מגיעה לגבעתיים
עיריית גבעתיים ואפליקציית bit, בשיתוף אוטומציה החדשה, משיקות אפשרות תשלום...
אתר חדש הפציע
עיריית גבעתיים השיקה אתר משודרג וידידותי למשתמש, הכולל את כל...
הנסט – המקום להיות אני
מקום מיוחד בלב העיר נחנך עבור קהילת הלהט"ב במרכז קהילתי...
להיות חופשית: גבעתיים במקום הראשון במדד החופשיות
על פי דוח של ישראל חופשית, גבעתיים העפילה לראש הטבלה...
חנוכה 2021 בגבעתיים
מסיבות חנוכה מדליקות, תהלוכות זוהרות, הצגות ילדים, הפנינג ססגוני, חלוקת...