Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

גבעתיים במקום ה- 1 במיחזור

גבעתיים במקום ה- 1 במיחזור

לרגל יום המיחזור של ישראל, נשיא המדינה יצחק הרצוג אירח היום, יום רביעי ה- 8.12, את נציגי עיריית גבעתיים: יורם פומרנץ', מנכ"ל העירייה, אביעד מנשה, מחזיק תיק איכות הסביבה, אלעד רוזגוביץ, מחזיק תיק שפ"ע, אבישי בן נחום, מנהל מחלקת תפעול אגף שפ"ע ורינת אריאל, מנהלת מחלקת תאום ובקרת מחזור, לקבלת אות הצטיינות במיחזור בבית הנשיא בירושלים. זו השנה השלישית ברציפות שעיריית גבעתיים זוכה ב״אות הרשות הממחזרת״.

קרדיט צילום דוברות עיריית גבעתיים

השרה להגנת הסביבה, תמר זנדברג, ומנכ״ל תאגיד מיחזור האריזות ״תמיר״, רני איידלר, העניקו את אותות ״הרשות הממחזרת״ לראשי הרשויות אשר תושביהן מובילים במיחזור האריזות בישראל לשנת 2021: גבעתיים, תל אביב, עמק חפר וכפר ורדים. מדד זה נקבע על פי נתוני איסוף מהפחים הכתומים (כמותי ואיכותי) ומחולק לפי קטגוריות של גודל ואופי הרשויות (ערים גדולות, ערים, מועצות אזוריות ומועצות מקומיות).

רן קוניק, ראש עיריית גבעתיים: "אנו גאים לעמוד בראש רשימת הערים הממחזרות בישראל בפעם השלישית ברציפות. לשמחתנו, בשנים האחרונות המחזור הפך לדרך חיים בגבעתיים ורוב רובם של התושבים מפנימים את הערכים הסביבתיים והכלכליים של המחזור ומיישמים את עקרונותיו בחיי היום-יום. צמצום הפסולת הוא יעד עירוני מרכזי ואנו ממשיכים להשקיע בהסברה לתושבים ובחינוך הדור הצעיר בתחומים הקשורים לאיכות הסביבה וקיימות. תודה לתאגיד המחזור תמיר על התמיכה ולעובדי אגף שפ"ע בעירייה שמסייעים להפוך את הסביבה לנעימה ונקייה יותר. תודה גדולה לבית הנשיא, שמציבים את נושא המחזור בראש סדר היום הציבורי."

נשיא המדינה ציין: "האחריות לשימור ולקיום העולם שלנו, היא של כל אחד ואחת. המיחזור מתחיל תמיד, תמיד, כפעולה של היחיד. בבית הפרטי, במשרד, בעבודה ובחופשה. לא הכל ניתן להפקיד בידי המנהיגים, הממשלות או התאגידים הגדולים. בידינו – בידי האזרחים והאזרחיות כולם – לעשות לא מעט כדי לצמצם את הסכנות. אחד האתגרים שמציב בפנינו העידן הגלובלי, הוא התמודדות עם המחשבה של היחיד, שאין ביכולתו להשפיע על התהליכים האדירים, חובקי העולם, המתרחשים סביבנו. זו חשיבה שגויה שיש לעקור מן השורש״.

תמר זנדברג, השרה להגנת הסביבה: "אנחנו בפתחו של עידן חדש, שבו המרחב הציבורי והטבע שלנו נקיים יותר. אני שמחה לומר שבקרוב נתחיל ליישם אסטרטגיית פסולת יציבה וארוכת טווח שתצעיד את ישראל למסלול של הפחתה, הפרדה במקור, מיון ומיחזור, ותעביר אותנו לעידן של כלכלה מעגלית. נהפוך את הפירמידה בתוך עשור, ובמקום להטמין 80% מהפסולת – נטפל ב-80% ממנה. זה שינוי היסטורי, ומי שחלק מרכזי ממנו הן הרשויות המקומיות בתמיכת תאגיד המיחזור תמיר. ניצבת בפנינו משימה לאומית, ורק אם נשתף פעולה באופן מלא נשפר את איכות החיים ומצב הטבע שלנו. אני מודה לנשיא המדינה על הירתמותו לנושא".

 

רני איידלר, מנכ"ל תאגיד "תמיר": ״אני מודה לכבוד נשיא המדינה יצחק הרצוג על האירוח ועל השתתפותו בטקס ולשרה תמר זנדברג על תרומתה הרבה לקידום החשיבות של נושא המחזור ואיכות הסביבה במדינת ישראל, שהעניקה את הפרסים למצטיינים. כמו כן, אני מודה לרשויות על שיתוף פעולה הדוק ופורה. לרשויות המקומיות השפעה גדולה על שיתוף הפעולה והאמון של התושבים, מבקש מכל אחת ואחד מכם לעשות מאמץ קטן בבית למען תרומה עצומה לסביבה״.

 

התוכן כי חם במקומונט גבעתיים
איך הרכב מוסיקלי משפיע על האירוע שלכם?
שיקול חשוב לכל מי שמתכנן אירוע בלתי נשכח הוא האם...
מוזיקה לאירועים דתיים
היהדות עשירה במסורות ובסמלים, וכך גם האירועים בה, אשר מהווים...
הורים זה הזמן לגרום לילדיכם לקחת חלק בקדמה
בנוף הטכנולוגי המתקדם במהירות של היום, הצגת ילדים לרובוטיקה בגיל...
טכנולוגיה חדשנית בתחום ניקיון רחובות וכבישים לראשונה בגבעתיים
גבעתיים מתחדשת בטכנולוגיה חדשנית בתחום ניקיון הרחובות ונראות פני העיר. פיילוט...
מצדיעים לשורדי השואה
אירוע ההוקרה השנתי לשורדי ושורדות שואה בגבעתיים, נערך בתיאטרון גבעתיים מאות...
מכללת קוד והייטק לילדים
העולם משתנה במהירות, והטכנולוגיה מתקדמת מהר יותר מאי פעם. מה...
"מגשרים על סכסוכים": לא שיתפו אותך בסרטון טיק טוק? לא הזמינו אותך למסיבה? בכיתה יש מריבות על מקומות ישיבה?
קורס של מרכז הגישור העירוני בגבעתיים בשיתוף מתנדבי "ידיד לחינוך"...
טבע אורבני בעין העדשה
נמרוד שחם, הדס צורף ועדי זהר הם הזוכים בתחרות "צילום...
לראשונה עמדת שירות עצמי של ביטוח לאומי הושקה במרכז שירות לתושב בעיר
כחלק מהמאמץ להנגיש ולהרחיב את מגוון השירותים לתושבי העיר, בימים...
הדשן בגן רבקה ירוק יותר. לראשונה בגבעתיים: קומפוסטר לשימוש חופשי של התושבים
היחידה לקיימות באגף שפ"ע הקימה את המדשן (קומפוסטר) העירוני הראשון...