Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

גבעתיים מציגה: מערכת חינוך ירוקה

גבעתיים מציגה: מערכת חינוך ירוקה

כחלק מתכניתו הירוקה של ראש העירייה ראובן בן שחר, מערכת החינוך בגבעתיים משלבת את החינוך לשמירת הסביבה כחלק מתכנית הלימודים הבית ספרית. בכל בתי הספר בגבעתיים ישנה התייחסות לשמירה על כדור הארץ, כאשר בשנה האחרונה הוכנסו למערכת החינוך העירונית תכנים ופעילויות "ירוקות".

לצד הקמת פינות ירוקות בחצרות כל בתי הספר היסודיים בעיר, הכשירה העירייה את כל מחנכות כיתות ז' ח' ביחד עם המשרד להגנת הסביבה בנושא חינוך להגנת הסביבה, כל תלמידי בתי הספר הכינו מצגות ודגמים המציעים דרכים לעיר לשלב את איכות הסביבה כחלק בלתי נפרד ממנה, ומתקיימות פעילויות מיוחדות בנושא כגון תחרות מחזור בבית הספר, יום קהילה-סביבה בשיתוף ההורים, ובניית מתקני משחקים מחומרים ממוחזרים בחצר בתי הספר.

מהעירייה נמסר כי השאיפה היא שכול בתי הספר בעיר יהיו "ירוקים" ובהתאם לכך, אגף החינוך בעיריית גבעתיים מכין תכנית להכנסת כלי מחזור ופיתוח מודעות ולשמירה והגנה על הסביבה לכל בתי הספר בעיר. מנהלת האגף, בשיתוף עם המפקחות של משרד החינוך פנו למנהלות בתי הספר בעיר וציינו כי "הן מרימות את הכפפה שהוריד אל גור בנושא איכות הסביבה" וביקשו מהן להתגייס לנושא, כאשר כל מנהלת התבקשה לבנות תכנית ירוקה לבית הספר, לפי הצרכים והאופי הייחודי לו.

בין השאר מתוכננות תחרויות ירוקות בין בתי הספר בעיר. תפוח פיס בנה ימי מוקד מיוחדים לנושא: רעש, מים ומחזור. שיתוף המשרד להגנת הסביבה: כל שכבת כיתת ז עסקה בפיתוח סביבתי עם המועצה לישראל.

כמו כן, החל משנה הבאה יפעלו 2 מסלולים על אזוריים בבתי הספר ברנר ובן גוריון, כאשר הרשמה תהייה מכל העיר ומהסביבה. המסלולים הייחודיים יהיו קשורים לטבע, סביבה מדעים ואומנות. שני המסלולים יהיו בקשר עם מוסדות מקצועיים ומוסדות להשכלה גבוהה כמכון וייצמן מצפה הכוכבים, תלמה ילין ועוד.

נוסף על כך, פעלה לאחרונה העירייה לשדרוג התאורה בכ-45 גני ילדים ברחבי גבעתיים. כחלק מהיוזמה הוחלפו כל גופי התאורה הישנים בגופי תאורה חדשים, בטיחותיים וחסכוניים יותר, אשר עקב כך תורמים לאיכות הסביבה. הפרויקט נמשך מספר חודשים בעלות של כ-200,000 ₪

ראש עיריית גבעתיים, ראובן בן שחר: "במקרה המוניציפאלי, להיות 'ירוק' זה לא רק צבע כי אם דרך חיים אשר אם מתמידים בה, הן ברמה החינוכית והן ברמה המוחשית, תביא לשינוי סביבתי במדינה כולה. שינוי סביבתי ברמה המוניציפאלית לא קשור לתופעת 'אל ניניו' להקטנת התלות בנפט או לחיפוש מקורות אנרגיה מתחדשת. לשלטון המקומי ולמערכת החינוך העירונית, יכולת רבה לעצב סדר יום סביבתי, משום שאיכות הסביבה מתחילה בשמירה עליה. לא רק על הטבע והבר, אלא ראשית על הסביבה המיידית של כל אחד ואחת מאתנו. ככול שתהיינה יותר ערים ירוקות, הרווח יהיה של המדינה כולה".

התוכן כי חם במקומונט גבעתיים
גבעתיים לא מעלימה עין
עובדות ועובדי עיריית גבעתיים התגייסו להעלאת המודעות למאבק נגד אלימות...
חנוכה מדליק אש בגבעתיים
פסטיבל הצגות חנוכה בתיאטרון, הפנינג גלגליות בפארק גבעתיים ועוד מגוון...
חגיגת אופנה בגבעתיים - עד 50% על פריטים בחנויות ברחבי העיר
יום חמישי 15.9.22 | 16:00-21:00 יום שישי 16.9.22| 09:00-15:00 חגיגת אופנה בחנויות...
"הוא סלל עבור כולנו את דרך השלום"
לראשונה בישראל- גינה ציבורית ברח' דרך השלום בגבעתיים תיקרא ע"ש...
גרפיטי היסטורי - 130 ארונות בזק בגבעתיים קושטו בציורי גרפיטי במיזם של מחלקת הנוער לתיעוד ההיסטוריה העירונית
במסגרת חגיגות 100 שנה לגבעתיים, נצבעו 130 ארונות בזק ברחבי...
מהפכת התשלומים מגיעה לגבעתיים
עיריית גבעתיים ואפליקציית bit, בשיתוף אוטומציה החדשה, משיקות אפשרות תשלום...
אתר חדש הפציע
עיריית גבעתיים השיקה אתר משודרג וידידותי למשתמש, הכולל את כל...
הנסט – המקום להיות אני
מקום מיוחד בלב העיר נחנך עבור קהילת הלהט"ב במרכז קהילתי...
להיות חופשית: גבעתיים במקום הראשון במדד החופשיות
על פי דוח של ישראל חופשית, גבעתיים העפילה לראש הטבלה...
חנוכה 2021 בגבעתיים
מסיבות חנוכה מדליקות, תהלוכות זוהרות, הצגות ילדים, הפנינג ססגוני, חלוקת...