Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

גבעתיים נצבעת באדום לציון יום המאבק הבינלאומי נגד נשים

גבעתיים נצבעת באדום לציון יום המאבק הבינלאומי נגד נשים
עיריית גבעתיים

מחר, יום שני ה 25.11 עיריית גבעתיים מציינת את יום המאבק הבינלאומי באלימות נגד נשים, במטרה לזכור ולהנציח את כל אותן נשים אשר נגדעו חייהן בטרם עת.

עירייה באדום
עיריית גבעתיים

בערב יום ראשון (24.11) ושני (25.11) בניין העירייה יואר באדום כאות תמיכה והזדהות עם המסר החברתי החשוב, ולטובת יצירת מודעות ציבורית למאבק באלימות, במטרה שכולנו נשים לב ל"נורות האדומות" שיכולות להעיד על מערכת יחסים אלימה ולפעול כדי למנוע את הפגיעה או הרצח הבא.

אחת אחת, מועצת הנשים העירונית, בשיתוף האגף לשירותים חברתיים בחרו לציין יום זה בהצגה "גופך הפקר" מעת תאטרון פלטפורמה. על הבמה ישתפו אותנו חמש נשים אמיצות על החיים בצל האלימות, על התחושה להיות חפץ לכל אדם ועל השתיקה הרועמת. לאחריו יתקיים שיח פתוח עם המשתתפות. ההצגה מתקיימת ביום ב' 25.11.19 בשעה 20:30, במרכז קהילתי 'בית ראשונים'. לפני ההצגה יחולקו צמידי הזדהות עם הכיתוב "נ-שים סוף לאלימות!" בחסות הרשות לקידום מעמד האישה.

אור-לי ניב, סגנית ראש העירייה ומחזיקת תיק הנשים מציינת: "המציאות בה קיימת אלימות נגד נשים בהיקפים כאלה מחייבת אותנו לעסוק בנושא, להבין אותו לעומק ולגנות אותו. ההצגה גופך הפקר מציגה באופן מטלטל את הנושא. המיוחד בה שמדובר בתיאטרון טיפולי שבו הצגת המקרים ע״י השחקניות הינה סיפור אישי המועבר בדרך בה בחרו והיא נוגעת במקומות עמוקים וכואבים."

בכל בתי הספר בעיר עורכים שיעורי חינוך בנושא יום המאבק הבינלאומי נגד אלימות כלפי נשים.

בכיתה ט' בבי"ס 'קלעי' עוברים התלמידים שיעורי חברה בנושא, בהובלת המדריכים מהנוער העובד והלומד. נציגי הכתות מארגנים פרויקט מיוחד של יריד מכירת בגדי יד שניה ביום שלישי 26.11.19 בשעה 16:00, במרכז הקהילתי 'בית ראשונים', כל ההכנסות יתרמו למקלט לנשים 'נעמת' (לפרטים נוספים- 054-2408610).

בית ספר 'אורט' החליט לתרום את הכנסותיו ממכירת משקאות וכיבוד בהרצאות הורים למען מקלט לנשים נפגעות אלימות. בנוסף, כחלק מתכנית מעורבות חברתית, כיתה מביה"ס תארגן פרויקט התנדבותי עבור מקלט לנשים נפגעות אלימות.

עירייה באדום
עיריית גבעתיים

תכנית "לגעת בזה" תעביר הרצאה לכל חניכי שכבת ט' מתנועות הנוער בעיר (צופים, נוער עובד, כנפיים של קרמבו, בני עקיבא וגב"ע) בנושא יום המאבק נגד אלימות כלפי נשים. "לגעת בזה" הינה תוכנית של סדנאות לבני נוער בנושא מיניות ומגדר. מטרת התוכנית היא להפוך את השיח על מיניות ומגדר עם בני ובנות הנוער לפתוח, בריא וחיובי יותר.

ציון יום המאבק למניעת אלימות נגד נשים חל ב 25 לנובמבר עפ"י הכרזת האום בשנת 1999. הרקע ההיסטורי הוא סיפורן של שלוש אחיות דומיניקניות אשר פעלו נגד השלטון ונרצחו בצורה אכזרית בתאריך 25.11.60 ומותן הפך לסמל של התנגדות. בתחילת שנות ה-70 זכתה תופעת האלימות של גברים כלפי נשותיהם להכרה כבעיה חברתית ולא רק פרטית. עד אז התייחסו לאלימות נגד נשים ולרצח נשים על ידי בעליהן כאל "בעיה רומנטית", טרגדיה משפחתית או אירוע מקרי. בשנת 2018 הופנו לשירות המבחן כ- 2,330   גברים בגין מעורבות בעבירות אלימות כלפי בנות זוגם (עפ"י הכנסת- מרכז המחקר והמידע).

על פי נתוני איגוד מרכזי הסיוע לנפגעות ונפגעי תקיפה מינית:

אחת מכל שלוש נשים עוברת פגיעה מינית במהלך חייה. 

אחת מכל חמש נשים עוברת אונס.

אחת מכל חמש ילדות עוברת פגיעה מינית.

עד אחת מכל שבע ילדות עוברת גילוי עריות.

רק שישה אחוזים מהפגיעות המיניות מדווחות לרשויות.

מעל 85% מכלל מקרי התקיפה המינית מבוצעים ע"י אדם המוכר לקורבן. 

 

התוכן כי חם במקומונט גבעתיים
מה אפשר לייצר באמצעות הדפסה 3d?
מדפסות תלת מימד מהוות כיום את אחד המוצרים המתקדמים ביותר...
איך הרכב מוסיקלי משפיע על האירוע שלכם?
שיקול חשוב לכל מי שמתכנן אירוע בלתי נשכח הוא האם...
איך בוחרים נכון ריצוף לבית
יש לריצוף של הבית השפעה רבה על העיצוב, המראה הכללי...
מוזיקה לאירועים דתיים
היהדות עשירה במסורות ובסמלים, וכך גם האירועים בה, אשר מהווים...
התייחסות מחמירה לעבירות אלימות במשפחה- איך הדבר בא לידי ביטוי?
עבירות אלימות במשפחה נתפסות בעיני החוק ובכלל בעיני החברה בתור...
שינה איכותית ובריאה
על מנת שתוכלו לישון בצורה נוחה במיוחד תוכלו לעשות שימוש...
בכל מקום שיש בו צנרת יש פוטנציאל לבעיה
צנרת תקנית לא אמורה לסבול מבלאי או בעיות מיוחדות בתוך...
מגישים מועמדות לתפקיד בטחוני? ודאו שאין רישום משטרתי
במיוחד בגיל צעיר אנשים שאין להם רקע פלילי אלא מגיעים...
עיצוב הבית מתחיל בכם
כל מעצבת פנים שתשכרו לעבוד על עיצוב הבית שלכם תשב...
10 ערים מומלצות לטיול באירופה
באירופה ישנן ערים רבות ומרתקות שראויות לביקור. כל עיר מציעה...