Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

דרכון פורטוגלי מחברה מקומית

דרכון פורטוגלי מחברה מקומית
קרדיט:depositphotos.com

בשנים האחרונות אנחנו עדים לתופעה מעניינת וייחודית. יותר ויותר ישראלים מחפשים דרכים להוציא דרכון זר ובפרט פורטוגלי. זה לא מקרי, וזה גם לא נובע מכך שפורטוגל הפכה להיות מוקד משיכה עבור ישראלים. כפי שנוכל לראות מיד, יש לכך הסבר מאוד פשוט.

הרצון של ישראלים רבים להוציא דרכון פורטוגלי, נובע מהעובדה שלפני מספר שנים חוקק חוק בפורטוגל אשר מאפשר ליהודים בעלי שמות משפחה מסוימים (אותם קבעה הממשלה הפורטוגלית), להוציא דרכון מקומי בתנאי שהם מצליחים להוכיח קשר מסוים דרך שם המשפחה ליהודים שגורשו במאה ה-15 מספרד ופורטוגל. מדובר על משפחות יהודיות שרובן הגיעו לצפון אפריקה ומשם עלו במהלך השנים לישראל.

דרכון פורטוגלי מחברה מקומית
קרדיט:depositphotos.com

ממשלת פורטוגל החליטה לאפשר לישראלים להוציא דרכון מקומי, מתוך צורך דמוגרפי וכלכלי, שכן החברה המקומית מזדקנת והמדינה זקוקה לצעירים שיתגוררו במדינה וישפרו את הכלכלה שלה. מצד שני, ישראלים מבקשים להוציא דרכון פורטוגלי, מאחר והוא מאפשר להם ליהנות מזכויות ייחודיות, שכן מדובר בדרכון של מדינה אשר משתייכת לאיחוד האירופי. בכך למעשה הם יהיו חברי האיחוד לכל דבר. זה אומר שהם יוכלו להתגורר, לעבוד וללמוד ביבשת בצורה חופשית וללא בעיה.

בשביל להוציא דרכון פורטוגלי צריך לעבור פרוצדורה מסוימת. חשוב להדגיש, לא מדובר בתהליך פשוט כל כך, אך אם בוחרים בחברה איכותית שתעזור בכך, הרי שהתהליך יכול להתבצע יחסית בצורה קלה גם אם הוא לוקח קצת זמן.

לפני שנסביר כיצד מוצאים דרכון פורטוגלי, צריך לציין, שישנן בדיקות שונות שניתן לבצע, בדיקות שמיות, על מנת לוודא שאכן אנחנו זכאים לדרכון כזה. מוטב לעשות את הבדיקה לפני שמתחילים בתהליך.

איך מתבצע תהליך הוצאת הדרכון

בשלב הראשון עלינו להוכיח שאכן יש לנו קשר מסוים למגורשי ספרד ופורטוגל. לשם כך, אנחנו נבנה עץ משפחתי עם 3 דורות לאחור, ונשלח אותו לאישור הקהילה היהודית בפורטוגל, שם נקבל את האישור שאכן העץ אמיתי ואכן אנחנו שייכים לצאצאים של מגורשי ספרד.

בשלב השני נצטרך לספק מגוון רחב של מסמכים, כולל תעודות זהות, דרכון, תעודת נישואים, תעודת לידה וכן תעודת יושר מן המשטרה על מנת שנוכל להוכיח באופן מלא מי אנחנו, איפה נולדנו, למי אנחנו נשואים וכן שאין לנו רישומים פליליים (מדינות רבות מונעות אפשרות להענקת אזרחות או דרכון למי שיש רישום כזה).

בשלב השלישי, נעביר את כל המסמכים לצורך תרגום, על מנת שממשלת פורטוגל תוכל לדון בבקשה שלנו. למעשה במובנים רבים, כאן נגמר החלק שלנו בתהליך, שכן בשלב הבא, הממשלה בפורטוגל צריכה לבדוק את הבקשה ולאשר אותה.

אחרי שהיא תאשר, אנחנו נקבל הודעה על כך ואז יתחיל תהליך של הנפקת דרכונים, שבסופו נוזמן לשגרירות פורטוגל על מנת לקבל את הדרכון המיוחל ונוכל להתחיל ולהשתמש בו, כפי שאנחנו רואים לנכון.

התוכן כי חם במקומונט גבעתיים
איך הכי כדאי להשקות את הגינה
השקיה נכונה היא המפתח לגינה פורחת. אם יש לכם גינה...
כשאתם זקוקים לעזרה משפטית יש מי שעומד לצדכם
גם אזרחים נורמטיביים לגמרי נזקקים לשירותי עורך דין בהזדמנויות שונות...
הכירו את המעצבת שהופכת בתים לאמנות מגורים
אלה מורגן היא דמות מובילה בתעשיית עיצוב הפנים בישראל, עם...
איך מטפלים בקשיים רגשיים ולמה זה כל כך חשוב
מחלה בנפש, לא משנה מדוע זו הופיעה, היא מחלה לכל...
מדריך מקיף לתושבי גבעתיים על איך לכבוש את מבחן ה-GMAT
מבחן ה-GMAT, המהווה שער הכניסה לתוכניות MBA יוקרתיות רבות ברחבי...
מה אפשר לייצר באמצעות הדפסה 3d?
מדפסות תלת מימד מהוות כיום את אחד המוצרים המתקדמים ביותר...
איך הרכב מוסיקלי משפיע על האירוע שלכם?
שיקול חשוב לכל מי שמתכנן אירוע בלתי נשכח הוא האם...
איך בוחרים נכון ריצוף לבית
יש לריצוף של הבית השפעה רבה על העיצוב, המראה הכללי...
מוזיקה לאירועים דתיים
היהדות עשירה במסורות ובסמלים, וכך גם האירועים בה, אשר מהווים...
איך יוצרים אירוע מרשים ומכובד?
חברות רבות בישראל כבר רגילות לסטנדרטים הגבוהים של אירועי חברה...