Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

האם שוק הדיור יכול להיות רווחי?

האם שוק הדיור יכול להיות רווחי?
(צילום: עמיעד טאוב)
(צילום: עמיעד טאוב)

סוגי נכסים

הביקוש הגבוה ביותר בישראל כרגע – ובעקביות במשך חמש השנים האחרונות – הוא עבור דירות שני חדרים באזורים עירוניים, אשר מתאימים לאנשי מקצוע צעירים, ליחידים או לזוגות. נכסים קטנים יותר הם פופולריים יותר באופן כללי כי ישנן הרבה משפחות שמנסות למצוא מקום מגורים מתאים מבלי לחסל את כל החסכונות בבנק. הרבה תוכניות בנייה חדשות לוקחות את העובדה הזו בחשבון והן יכולות להוות אופציה אטרקטיבית עבור המשקיע החדש, אך לפני שנעשים מעורבים בשוק, חשוב לחקור את האזור ביסודיות ואת ההרשאות הנלוות, כמו גם אילו אנשי עסקים אחרים מעורבים.

רכישה לשם השכרה

בישראל ישנם כמה אזורים מבטיחים לקנית נכסים עבור משקיעים אבל הם לא בהכרח במקומות הברורים מאליהם. נכסים להשכרה בתל אביב ובירושלים עשויים להיות בעלי ביקוש גבוה אבל המחירים הרקיעו שחקים עד לנקודה שבה הם באמת אינם מציעים תשואה טובה באחוזים על ההשקעה. אותו הדבר ניתן לומר על רוב החלק המרכזי של המדינה. הדרום הוא הימור טוב יותר להשקעה לשם השכרה, אבל חלקים מסוימים בצפון, בעיקר סביב חיפה, הם גם כן אזורים מבטיחים.

רכישה לשם מכירה

כאשר מדובר בהשקעות לטווח קצר, החלק המרכזי של המדינה הוא יותר אטרקטיבי. הערים המבוגרות, בפרט, מכילות מספר לא מבוטל של נכסים שבהם יש מקום משמעותי לשיפור – התקנות, אם זאת, יכולות להיות מורכבות מאוד בישראל, לכן חשוב לעבוד עם מקומיים על מנת לקבוע מה מותר ומה אסור. כנ"ל לגבי נכסים בפרבריים שנבנו במהלך שלושת העשורים האחרונים, שבהם יש לרוב אפשרות לבניית תוספות למבנה או אפילו לבניית קומות נוספות ועל ידי כך לדחוף את המחיר למעלה. בשוק הזה הגדל במהירות, עם זאת, הדרך ‎הטובה ביותר היא בדרך כלל רק לחכות ולנצל את הגידול הטבעי בשווי מעל ומעבר לשיעור האינפלציה.

מציאת דרך פנימה

כשמדובר בהשקעה בנכס ישראלי, עצת המפתח הינה זהה למגזר הנדל"ן הגדל במזרח התיכון בכללותו: להתייעץ עם מישהו שעשה את זה כבר לפני. נפתלי טילסון הוא משקיע נדל"ן ישראלי מצליח שגם עבד בזירה הבינלאומית כך שהוא מבין את את השוק הישראלי וגם את סוג האתגרים שעומדים בפני משקיעים זרים. עכשיו, בשלהי הקריירה שלו, הוא שמח לייעץ לאחרים ולעזור להם להפיק את המיטב מהשוק המסקרן הזה.

שוק הנדל"ן של ישראל הוא מורכב ולא קל לפרוץ פנימה כמו באזורים אחרים, אבל הגמול נמצא שם עבור מי שיצליח לפרוץ פנימה בהצלחה, והוא בעל פוטנציאל להיות משתלם בהחלט.

התוכן כי חם במקומונט גבעתיים
איך בוחרים נכון ריצוף לבית
יש לריצוף של הבית השפעה רבה על העיצוב, המראה הכללי...
עיצוב הבית מתחיל בכם
כל מעצבת פנים שתשכרו לעבוד על עיצוב הבית שלכם תשב...
מאפיין אדריכלי מרשים
חיפוי קיר מעץ הוא מאפיין אדריכלי מכובד המעניק לכל חלל...
נכסים שכדאי להשקיע בהם בחיפה
אזור נווה שאנן הוותיק בחיפה לא איבד את קסמו ואפשר...
תמא 38 במרכז - כל מה שצריך לדעת
רבים מאמינים כי פרויקטי בניה מסוג התחדשות עירונית כמו תמ"א...
מדריך קצר להערכת מקרקעין בגבעתיים
מבוא: מהו שמאי וכיצד הוא פועל בפועל? שמאי מעריך את שווי...
סמארט נדל"ן בגבעתיים
ניכר כי פירמת סמארט נדל"ן, החולשת על פרויקטים מרכזיים בצפון,...
חשיבותה של שקיפות במיזמי בניה
מיזמים עסקיים ונדל"ניים רבים מרחיבים את הפעילות הכלכלית בישראל וזה...
משכנתא לבנייה עצמית
לממן את פרויקט חייכם
אם באזורים עירוניים מאוכלסים וצפופים נהוג לרכוש דירה חדשה מקבלן...
חיים יעקבי "ישראל מתפתחת והולכת וגדלה בזכות משקיעים רבים ופטריוטים"
חיים יעקבי הוא יזם נדל"ן בעל ניסיון של מעל 2...