Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

הבית החם של המשפחות המיוחדות

הבית החם של המשפחות המיוחדות
עיריית גבעתיים

עיריית גבעתיים מציעה מסגרת משלימה ועוטפת עבור משפחות עם ילדים  בעלי צרכים מיוחדים

הבית החם של המשפחות המיוחדות
עיריית גבעתיים

לפני כשנתיים נפתח שירות משלים למשפחות עם ילדים בעלי צרכים מיוחדים בגבעתיים – "מרכז למשפחה", בעקבות המציאות המורכבת שהן חוות. המשפחות נאלצות להתמודד עם משברים וקשיים שונים ביניהם אי ודאות, מחסור במידע, קשיים כלכליים, מצוקה רגשית, עומס, דחק, שחיקה, סטיגמה ורגשות אשם. קשיים אלה משפיעים על כל המשפחה, ובכלל זה על ההורים, על יתר הילדים במשפחה ולעיתים גם על בני משפחה נוספים.

המרכז מספק תחת קורת גג אחת מגוון תכניות להורים, לאחים ולסבים ונותן מענה. התכניות נבנות בשיתוף מנהיגות ההורים הפעילים בעיר וצוות העובדים הסוציאליים, באגף לשירותים חברתיים בעיר. במרכז פועלות קבוצות תמיכה לבני המשפחה, הרצאות המעניקות כלים להתמודדות, מיצוי זכויות, סדנאות ופעילות פנאי והפגה.

אחד מהשירותים המשמעותיים הניתנים במרכז הוא – קבוצות התמיכה. מאז פתיחת המרכז התקיימו שתי קבוצות תמיכה לאימהות לילדים עם צרכים מיוחדים, בהנחיית מנחות מקצועיות לקבוצות של אימהות לילדים עם צרכים מיוחדים. הקבוצות נחלו הצלחה כה רבה, שהאימהות לא רצו להפסיק וביקשו להמשיך את המפגשים.

אחת האימהות מקבוצת התמיכה מתארת את החוויה: "קצרה היריעה מלתאר עד כמה משמעותית הייתה עבורי הקבוצה. חשתי שייכות, העצמה, חיבור לקבוצת שווים ותחושה שאני לא לבד במערכה… בתהליך משותף יכולנו לגעת בנושאים עמוקים, בכינו, כאבנו, צחקנו ובכלל דיברנו את החיים. בשבילי הקבוצה הייתה "בית חם" ומקום שניתן להתערסל בו. תחושת שייכות שאין דומה לה, מקום בו קיבלתי תמיכה, עידוד ואפשרות לומר הכל, מתן כלים לפתרון בעיות, סבלנות ואמפטיה רבה יותר כלפי הסביבה שלי".

הקבוצה עוסקת בתכנים המעסיקים אימהות בכלל ואימהות לילדים מיוחדים בפרט כמו: תפיסת האימהות, דאגות, אשמה ובושה, זוגיות, בדידות ועוד. כמו כן היא מאפשרת מרחב בטוח, מכיל ונעים לעבור בו תהליך אישי וקבוצתי. עבור האימהות נוצר מקום לביטוי עצמי, שיתוף ועיבוד חוויות אישיות, מפגש והיכרות עם נשים נוספות המתמודדות עם קשיים דומים.

מנהלת המרכז למשפחות מיוחדות, שגית גל כהן מציינת כי: "קרוב לעשרים אימהות מיוחדות נהנו מהמענה של קבוצת האימהות שהמרכז מפעיל. השתתפותן המלאה של האימהות ורצונן להמשיך עוד ועוד במפגשים הראה עד כמה הקבוצה סיפקה מענה מדויק וחיוני לצורכי האימהות. האימהות הגיעו בשמחה למפגשים, אשר אפשרו מקום בטוח עבורן לבטא עצמן ולדבר על הכל, ללא שיפוטיות וללא מסיכות.  בקבוצה התפתחה חברות חזקה בין המשתתפות ונוצרה מערכת תמיכה הדדית, כל אלו הגבירו את תחושת השייכות של האימהות, מנעו תחושת בדידות ואפשרו לכל אחת מהמשתתפות לעבור תהליך אישי ורגשי משמעותי".

בקרוב תחל קבוצת תמיכה והעצמה באמצעות בישול, עבור אחים של ילדים עם צרכים מיוחדים וקבוצת מפגשי העצמה לאבות לילדים עם צרכים מיוחדים.

 

מוזמנים ליצור קשר וליהנות ממגוון הפעילויות עבור קהילת המשפחות המיוחדות בגבעתיים:  

03-5722284, 054-9067960, [email protected] (שגית)

המרכז למשפחות מיוחדות, רח' רמב"ם 26, גבעתיים.

התוכן כי חם במקומונט גבעתיים
איך הרכב מוסיקלי משפיע על האירוע שלכם?
שיקול חשוב לכל מי שמתכנן אירוע בלתי נשכח הוא האם...
איך בוחרים נכון ריצוף לבית
יש לריצוף של הבית השפעה רבה על העיצוב, המראה הכללי...
מוזיקה לאירועים דתיים
היהדות עשירה במסורות ובסמלים, וכך גם האירועים בה, אשר מהווים...
התייחסות מחמירה לעבירות אלימות במשפחה- איך הדבר בא לידי ביטוי?
עבירות אלימות במשפחה נתפסות בעיני החוק ובכלל בעיני החברה בתור...
שינה איכותית ובריאה
על מנת שתוכלו לישון בצורה נוחה במיוחד תוכלו לעשות שימוש...
בכל מקום שיש בו צנרת יש פוטנציאל לבעיה
צנרת תקנית לא אמורה לסבול מבלאי או בעיות מיוחדות בתוך...
מגישים מועמדות לתפקיד בטחוני? ודאו שאין רישום משטרתי
במיוחד בגיל צעיר אנשים שאין להם רקע פלילי אלא מגיעים...
עיצוב הבית מתחיל בכם
כל מעצבת פנים שתשכרו לעבוד על עיצוב הבית שלכם תשב...
10 ערים מומלצות לטיול באירופה
באירופה ישנן ערים רבות ומרתקות שראויות לביקור. כל עיר מציעה...
לחיות עם שמכם הטוב ללא כתם פלילי
כשאזרחים נורמטיביים רבים מוצאים את עצמם בתחנת המשטרה כשהם נקראים...