Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

הדיונים בפרק המזון מתוך רפורמה הייבוא מגיעים לישורת האחרונה

הדיונים בפרק המזון מתוך רפורמה הייבוא מגיעים לישורת האחרונה

יו"ר ועדת הכלכלה ביטון שלח את הצדדים להגיע להסכמות עוד היום: אם בזמן הקרוב לא תהייה התקדמות אבקש את התערבות השרים ואנחנו נכריע בהתאם לאינטרס הציבורי.

ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח"כ מיכאל ביטון, המשיכה היום את הדיון בפרק המזון מתוך רפורמה הייבוא שבהצעת חוק ההסדרים, זאת לאחר שבישיבה הקודמת שהתקיימה השבוע הוצגו הסכמות בין משרדי הממשלה להחרגת בשר גולמי, חלב גולמי, דבש וביצים טריות מתקני המזהמים וכן החרגת המוצרים הללו בנוסף לפירות, ירקות ודבש מתקני ההדברה. עם זאת נותרו עדיין מספר מחלוקות שמונעות את ההתקדמות לקראת הצבעה על הפרק.

בנוסף להסכמות בנושא המזון מן החי, בהצעה נקבע כי הרפורמה לא תחול גם על מזון ייעודי, תוספי תזונה, מזון לתינוקות, משקאות משכרים, ועלי גת. בדיון היום ביקש היו"ר ביטון להעיר כי, כמו שנעשה בחלקים אחרים של הרפורמה, גם במקרה זה אם ירצה משרד הבריאות להוציא מוצרים מהרשימה הוא יוכל לעשות זאת באופן מהיר וליידע את הכנסת, אך אם ירצה להחריג מוצרים נוספים הוא יצטרך אישור ועדת הבריאות.

עוד נדונה היום הדרישה למסור שורה של דיווחים לכנסת, על מנת לוודא שהרפורמה אכן מתקדמת ותבוצע. שר החקלאות ושר הבריאות יתבקשו לדווחו לוועדה על הסדרת נושא חומרי הדברה על המזונות שהוחרגו והאם תהייה המשך הסדרה על אותם מוצרים. שר הבריאות ושר הכלכלה יתבקשו לדווחו לוועדה על תקני המזון שלא בוטלו ושר הבריאות יתבקשו לדווח לוועדה על הפעלת עיצומים כספיים לפי החוק.

בדיון היום עלו פערים נוספים בין הכללים שיחולו על היבואנים לעומת כללים שיחולו על היצרנים הישראלים. כמו כן עלה חשש מצד היצרנים לכך שיכנסו לארץ מוצרים לא ראויים, בעוד שנציגי ציבור טענו כי הטענות נועדו רק כדי לסרס את פתיחת הייבוא.

לאחר דיון שנמשך כשעתיים החליט היו"ר ביטון לעשות הפסקה ולשלוח את כל הצדדים להגיע להסכמות. "שאף אחד לא ינסה לנצח מישהו בנוק אאוט. שאף אחד לא ינסה להביס מישהו בקידום או בלימת חקיקה באופן דורסני. אנחנו רוצים את הרפורמה הזו, היא יכולה להיות טובה לצרכן. אנחנו רוצים גם לשים לב לבריאות הציבור ופגיעה ביצרנים המקומיים. לכן אבקש לגבש הסכמות שלא יפגעו ביצרנים המקומיים ויניחו את דעתם שהרפורמה הזו תעשה להם טוב. באשר לחקלאות, בין אם מדובר בחלב, בשר, דבש וביצים טריות, צריך להגיע להסכמות עם משרד החקלאות. אנחנו רוצים שייובא לישראל דבש איכותי, אבל לא רוצים פגיעה בעולם ההאבקה. הוצע לאפשר יבוא בהצהרה, תוך שמירה על תקן ישראלי מחמיר על הדבש, כדי לא לפגוע בענף, ואני מבקש להגיע להסכמה בעניין זה", אמר היו"ר ביטון.

הוא הבהיר כי אם בשעה הקרובה לא תהייה התקדמות יבקש את התערבות השרים, ואם עדיין תהייה התגוששות האינטרס הציבורי הוא שהרפורמה תתקדם, ולכן חברי הוועדה יכריעו בהתאם לטובת הציבור והדיון יתחדש עוד הערב.

 

התוכן כי חם במקומונט גבעתיים
למה צריך לבצע בדיקות גנטיות?
בדיקה גנטית יכולה לסייע באבחון הפרעות גנטיות או מחלות הנגרמות...
הזהב הנוזלי של ישראל
שמן זית ישראלי ידוע באיכותו יוצאת הדופן ובטעמו העשיר. שמן...
טכנולוגיה חדשנית בתחום ניקיון רחובות וכבישים לראשונה בגבעתיים
גבעתיים מתחדשת בטכנולוגיה חדשנית בתחום ניקיון הרחובות ונראות פני העיר. פיילוט...
הוועדה המחוזית אישרה את תכנית התחדשות למתחם "בראשית" בגבעתיים, במסגרתו ייבנו 650 יחידות דיור חדשות במזרח העיר
הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה תל אביב, אישרה את התוכנית להתחדשות...
"מגשרים על סכסוכים": לא שיתפו אותך בסרטון טיק טוק? לא הזמינו אותך למסיבה? בכיתה יש מריבות על מקומות ישיבה?
קורס של מרכז הגישור העירוני בגבעתיים בשיתוף מתנדבי "ידיד לחינוך"...
טבע אורבני בעין העדשה
נמרוד שחם, הדס צורף ועדי זהר הם הזוכים בתחרות "צילום...
לראשונה עמדת שירות עצמי של ביטוח לאומי הושקה במרכז שירות לתושב בעיר
כחלק מהמאמץ להנגיש ולהרחיב את מגוון השירותים לתושבי העיר, בימים...
הדשן בגן רבקה ירוק יותר. לראשונה בגבעתיים: קומפוסטר לשימוש חופשי של התושבים
היחידה לקיימות באגף שפ"ע הקימה את המדשן (קומפוסטר) העירוני הראשון...
גבעתיים לא מעלימה עין
עובדות ועובדי עיריית גבעתיים התגייסו להעלאת המודעות למאבק נגד אלימות...
חנוכה מדליק אש בגבעתיים
פסטיבל הצגות חנוכה בתיאטרון, הפנינג גלגליות בפארק גבעתיים ועוד מגוון...