Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

הדילמה של עורכי הדין – העבודה המשפטית בימי קורונה

הדילמה של עורכי הדין – העבודה המשפטית בימי קורונה

בחודשים האחרונים אנו עדים למציאות המשתנה לנגד עינינו. את ימי העבודה הארוכים, הפגישות העסקיות, המפגשים החברתיים והאירועים המשפחתיים, החליפו מסכות הפנים, הסגר והבידוד. נגיף הקורונה שהביא רבים מאזרחי ישראל להיאנק תחת הנטל הכלכלי, לא פסח על עורכי הדין והמשפטנים, שנאלצים לחשב את צעדיהם מחדש על מנת לשמר את לקוחותיהם ולעמוד בדרישות החוק.

הריחוק החברתי שנכפה על אזרחי ישראל, יחד עם איסור ההתקהלות והצמצום המשמעותי בפעילות המשק, הובילו לירידה חדה בפעילות המשפטית. מרבית בתי המשפט הושבתו או צמצמו משמעותית את הדיונים, ולקוחות רבים נותרו ללא מענה. שאלת ההתמודדות עם המצב החדש, עומדת לפתחם של עורכי הדין שמנסים למצוא פתרונות יצירתיים לסיטואציה המורכבת.

הדילמה של עורכי הדין - העבודה המשפטית בימי קורונה

שמירה על החוק תחת הגבלות

כחלק מעבודתם השוטפת ובתיקים בעלי אופי מסוים, נדרשים רבים מעורכי הדין לבצע פרסום מודעה משפטית בעיתון. מכיוון שמדובר בהליך כמעט יומיומי עבור חלק מהמשפטנים ועל מנת לעמוד בדרישות החוק, ממשיכים עורכי הדין לפרסם מודעות משפטיות בעיתונים גם בתקופת הקורונה במספר מקרים בולטים.

בשל המצב הכלכלי הקשה ואחוז האבטלה הגואה, נאלצות חברות רבות להתפרק בשל היעדר הכנסות. עורכי הדין האמונים על תיקים אלו, נדרשים לפרסם בעיתון מודעת פירוק חברה שתיידע את כלל הספקים ואת הציבור הכללי בסיום פעילותה של החברה. במקרים אלו, נדרש עורך הדין לפרסם את המודעה תוך ימים ספורים על פי צו בית משפט, כך שזמינות מלאה של החברה דרכה מתבצע הפרסום היא חיונית מאין כמותה.

גם כונסי הנכסים נאלצים לשנות הרגלים ישנים, בעיקר בטיפול בבתים או מגרשים הנמצאים תחת התמחרות ודורשים ביקורים בנכס. השמירה על בריאות הרוכשים הפוטנציאליים, הצריכה מעורכי דין רבים לפרסם מודעת הזמנה להציע הצעות או מודעת כינוס נכסים בעיתונים השונים, וליידע את הציבור בשינוי מועדי הביקור בנכס.

בימים בהם חוסר הוודאות שולט, נתקלים עורכי דין רבים בדרישה לפרסום מודעה משפטית מהיום למחר. על מנת לחסוך זמן יקר והוצאות מיותרות, בוחרים רבים מהם לפנות לחברות פרסום המתמחות ברכש מדיה בעיתונות.

זמן זה כסף

אז איך מפרסמים מודעה משפטית בעיתון בימי קורונה? התשובה לכך עשויה להיות פשוטה משחשבתם. חלק מחברות הפרסום, נענו לאתגר שהציבו ההנחיות וההגבלות החדשות על הציבור, והקימו מערך המאפשר לעורכי הדין לפרסם מודעה משפטית בעיתון בלחיצת כפתור פשוטה.

משרד הפרסום מודעות 24 שעות, משרת חלק ניכר ממשרדי עורכי הדין בישראל, ומציע ללקוחותיו פרסום מודעה משפטית בעיתונים הארציים כמו ידיעות אחרונות, מעריב הבוקר או גלובס, דרך הוואטסאפ או המייל. את הנוסח ניתן לשלוח בהודעה זריזה ולקבל לאחר דקות ספורות את המודעה המעוצבת. לאחר הפרסום בעיתון, נשלחת לעורך הדין המטפל סריקה של המודעה כהוכחת פרסום לבית המשפט.

גם בימי קורונה, חשוב להקפיד על דרישות החוק ולפרסם את המודעה המשפטית בהתאם לצו בית המשפט, בגודל ובפונט הנהוגים במודעות מסוג זה.

עם הפנים קדימה

התפנית שקיבל עולם המשפט הישראלי והעולמי צפויה להישאר איתנו עוד זמן רב. עורכי הדין למודי ההסתגלויות יצטרכו להתאים את עצמם למצב החדש ולמצוא דרכים חלופיות למפגשים הבינאישיים עם הלקוחות והדיונים האינטנסיביים בבתי המשפט. השירותים המשפטיים שהכרנו עתידים לשנות את פניהם בצורה משמעותית וניצני המהפכה כבר ממש כאן.

התוכן כי חם במקומונט גבעתיים
הכשרה מקצועית ומוסמכת
במידה ושקלתן להצטרף לעולם המיוחד של טיפול בנשים בזמן ההיריון...
איך להחזיר את העניין וההנאה לחיי המשפחה שלכם?
שמירה על להבת הזוגיות היא לא דבר של מה בכך,...
קניית דירה – על שום מה ולמה
רכישת דירה, בין אם למגורים או להשקעה, היא החלטה משמעותית...
איך הכי כדאי להשקות את הגינה
השקיה נכונה היא המפתח לגינה פורחת. אם יש לכם גינה...
כשאתם זקוקים לעזרה משפטית יש מי שעומד לצדכם
גם אזרחים נורמטיביים לגמרי נזקקים לשירותי עורך דין בהזדמנויות שונות...
הכירו את המעצבת שהופכת בתים לאמנות מגורים
אלה מורגן היא דמות מובילה בתעשיית עיצוב הפנים בישראל, עם...
איך מטפלים בקשיים רגשיים ולמה זה כל כך חשוב
מחלה בנפש, לא משנה מדוע זו הופיעה, היא מחלה לכל...
מדריך מקיף לתושבי גבעתיים על איך לכבוש את מבחן ה-GMAT
מבחן ה-GMAT, המהווה שער הכניסה לתוכניות MBA יוקרתיות רבות ברחבי...
מה אפשר לייצר באמצעות הדפסה 3d?
מדפסות תלת מימד מהוות כיום את אחד המוצרים המתקדמים ביותר...
איך הרכב מוסיקלי משפיע על האירוע שלכם?
שיקול חשוב לכל מי שמתכנן אירוע בלתי נשכח הוא האם...