Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

"הוא סלל עבור כולנו את דרך השלום"

"הוא סלל עבור כולנו את דרך השלום"
קרדיט תמונות: דוברות עיריית גבעתיים

לראשונה בישראל- גינה ציבורית ברח' דרך השלום בגבעתיים תיקרא ע"ש אמיר חורי ז"ל, שנהרג בפיגוע הירי בבני ברק

היום (26.7), התקיים אירוע הנצחה לשוטר אמיר חורי בגינת השוטר בגבעתייםעיריית גבעתיים החליטה להנציח את שמו בגינה ציבורית הממוקמת בגבול דרך השלום, בשל גבורתו ואומץ ליבו בעת שהגן על אזרחים בפיגוע הירי בבני ברק ב- 29.3.22, שם מצא את מותו תוך חירוף נפש והצלת בני אדם. רן קוניק, ראש עיריית גבעתיים, ביקש להנציח את שמו של חורי בגינת השוטר בעיר, וועדת השמות של העירייה אישרה את ההצעה בפה אחד.

בטקס ההנצחה השתתפו בני משפחת חורי; שני ישר, ארוסתו של אמיר ז"ל; רן קוניק, ראש עיריית גבעתיים; עומר בר-לב, השר לביטחון פנים; ניצב עמיחי אשד, מפקד מחוז ת"א; סנ"צ יצחק מנשי, סגן מפקד המרחב; רפ"ק רן סודאי, סגן מפקד תחנת גבעתיים; סנ"צ ניסים אוחיון, מפקד תחנת משטרת מסובים; סנ"צ רותם וסקר, מפקד תחנת משטרת בני ברק ותומר לוטן, מנכ"ל המשרד לביטחון פנים.

הגינה אשר נבחרה להיקרא על שמו של אמיר עברה שיפוץ וממוקמת ברחוב דרך השלום לא בכדי, היא מסמלת מקום לשותפות ואחווה. רן קוניק ומשפחתו של חורי הסירו את הלוט לשלט הנצחה שהוצב בכניסה לגינה, הכולל אזכורים מתחנות חייו.

חורי נולד בתל-אביב יפו בשנת 1989, והתחנך בביה"ס הנוצרי "טרה-סנטה". בגיל 10 עבר עם הוריו להתגורר בנוף הגליל, שם המשיך את לימודיו בביה"ס הנוצרי "דון בוסקו" וסיים את לימודיו בהצטיינות. בשנת 2012 התגייס אמיר למשטרת ישראל, בעקבות אביו ששרת גם הוא במשטרה, והוצב ביחידת הסיור במרחב דן. במהלך שירותו סיים תואר ראשון במשפטים. בשנת 2016 עבר אמיר לשרת ביחידת האופנועים של מרחב דן. עמיתיו של חורי במשטרה סיפרו שהיה הראשון להתייצב בכל אירוע, וקיבל תעודות הצטיינות והוקרה במהלך שנות שירותו.

 

רן קוניק, ראש עיריית גבעתיים: "אנחנו מאוד מתרגשים הערב, לעיר גבעתיים ותושביה יש זכות וכבוד גדול לקרוא לגינה, אשר שופצה לאחרונה, על שמו של גיבור ישראל אמיר חורי ז"ל. הגינה אומנם צנועה, אבל היא ממקומת במקום סמלי במיוחד, בכניסה לעיר גבעתיים ברחוב דרך השלום. כל הילדים, המבוגרים וכל מי שיעבור ליד הגינה, יעצורו שניה וייזכרו באמיר חורי וסיפור גבורתו ויבין שכל מי שנמצא כאן וישחק זה בזכות גיבורים כמו אמיר חורי. אמיר הוא גיבור שנקרא לדגל, הוא היה שוטר, שלא היסס אפילו לרגע והקריב את חייו בשביל להציל אנשים חיים מפשע. אין בי מילים לנחם את בני המשפחה, אני יכול רק לקוות שהנצחות מהסוג הזה יחזקו אתכם ויתנו לכם כוח להמשיך ותדעו שלעד שמו של יקירכם יזכיר לנו בזכות מי אנחנו".

עומר בר לב, השר לביטחון פנים: "עומר בר לב, השר לביטחון פנים: "הסיפור של אמיר ידוע כמעט בכל בית בישראל, אופיו המיוחד, השתלבותו המופלאה ובחירתו לשרת את מדינת ישראל במשטרה. השירות שלו שהיה חלק בלתי נפרד ממנו והמשפחה, דור שני אחרי האב ג'ריס ונכונותו לתת הכל כדי להגן על אזרחי מדינת ישראל. בעיצומו של גל טרור קשה כשמחבלים הגיעו לפגוע בתושבים אמיר היה שם לבלום אותם, הוא הבין את גודל השעה, את חשיבות המשימה, חתר למגע ללא היסוס וסיכל בגופו את המשך ההרג במחיר של חייו. יום ולילה אנו נוכחים עד כמה משמעותי מיקומה של משטרת ישראל במאבק בטרור, ובאיזה אומץ שוטרים מציבים את עצמם כדי להגן על אזרחי המדינה. אין ראוי מאמיר להיות מונצח בגינה זו, להוקיר את זכרו, ללמד את מורשתו, מורשת של אחדות שכולנו מאחלים  לה וראוי שהדור הצעיר ייחשף אליה גם כאן בגינה זו".

ג'ריס חורי, אביו של אמיר חורי: הכל סוקר וסופר בעיתונות ובטלוויזיה על גבורתו של אמיר, על אומץ ליבו על האהבה, הסבלנות, המעשים הטובים שלו ומה שנותר הוא להנציח את זכרו למען המשפחה ולמען הדורות הבאים. עיריות רבות התקשרו מיוזמתם אלינו הבטיחו להנציח את שמו, אבל עיריית גבעתיים היא הראשונה שהוציאה זאת לפועל. על זה אני מודה לכם. אחרי האירוע ביקרנו בזירת האירוע ותושבים הגיעו לפגוש אותנו, בערב התקשר אחד התושבים וסיפר כי גר בקומה השנייה ליד המקום בו עמד המחבל, אשתו ובנו עמדו במרפסת והמחבל כיוון אליהם את הנשק ושניה אחת לפני שלחץ על ההדק, אמיר הגיע והציל את חייהם. אני רוצה להודות לראש העירייה, רן קוניק, לעובדי העירייה, ולתושבים על המחווה שעשיתם למעננו".

 

שני ישר, ארוסתו של אמיר חורי: "אני מאוד מתרגשת להיות כאן היום, באירוע הנצחה זה ע"ש אמיר. לאמיר לא היתה זיקה לעיר גבעתיים. הבחירה של עיריית גבעתיים להנציח את אמיר במקום כ"כ חשוב על גבול דרך השלום, הוא מסר מאוד גדול. אמיר בזכות גדולתו הצליח לחבר בין כל חלקי החברה הישראלית. הוא סלל עבור כולנו את דרך השלום. הוא היווה דוגמה לכולנו על מהי שותפות אמתית ואיך היא יכולה להתקיים במדינת ישראל. בזכות מעשה גבורתו הוא חיזק אותנו כעם ואיחד את כל החברה הישראלית. לדעת שיש גינה על שמו מעט משמח ומנחם, כי אין מקום יותר שוקק חיים מגינה וילדים צוחקים ונהנים".

קרדיט תמונות: דוברות עיריית גבעתיים
קרדיט תמונות: דוברות עיריית גבעתיים
קרדיט תמונות: דוברות עיריית גבעתיים
התוכן כי חם במקומונט גבעתיים
מדריך מקיף לתושבי גבעתיים על איך לכבוש את מבחן ה-GMAT
מבחן ה-GMAT, המהווה שער הכניסה לתוכניות MBA יוקרתיות רבות ברחבי...
מה אפשר לייצר באמצעות הדפסה 3d?
מדפסות תלת מימד מהוות כיום את אחד המוצרים המתקדמים ביותר...
איך הרכב מוסיקלי משפיע על האירוע שלכם?
שיקול חשוב לכל מי שמתכנן אירוע בלתי נשכח הוא האם...
איך בוחרים נכון ריצוף לבית
יש לריצוף של הבית השפעה רבה על העיצוב, המראה הכללי...
מוזיקה לאירועים דתיים
היהדות עשירה במסורות ובסמלים, וכך גם האירועים בה, אשר מהווים...
איך יוצרים אירוע מרשים ומכובד?
חברות רבות בישראל כבר רגילות לסטנדרטים הגבוהים של אירועי חברה...
התייחסות מחמירה לעבירות אלימות במשפחה- איך הדבר בא לידי ביטוי?
עבירות אלימות במשפחה נתפסות בעיני החוק ובכלל בעיני החברה בתור...
טיפול שורש או לא? אלה הן האפשרויות העומדות
לא מעט אנשים חוששים מטיפול אצל רופא השיניים, ואיך לא?...
משרד עורכת דין אולגה קוטלניקוב
כאשר משרד עורכי דין, כמו המשרד של אולגה קוטלניקוב, מציע תחת...
שינה איכותית ובריאה
על מנת שתוכלו לישון בצורה נוחה במיוחד תוכלו לעשות שימוש...