Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

הוועדה המחוזית הפקידה את תכנית ההתחדשות בגבעת רמב"ם גבעתיים

הוועדה המחוזית הפקידה את תכנית ההתחדשות בגבעת רמב"ם גבעתיים
הדמיה: משרד קורין אדריכלים

התכנית תביא להתחדשות בשכונה הוותיקה ול- 6,874 יחידות דיור חדשות וממוגנות, במקומן של 3,047 יחידות הדיור הקיימות.

הוועדה המחוזית הפקידה (יום ב' 21.9) את תכנית ההתחדשות לשכונת רמב"ם בגבעתיים אשר קודמה על ידי עיריית גבעתיים והרשות הממשלתית להתחדשות עירונית. התכנית הינה חלק ממהלך רחב לניהול ההתחדשות העירונית וההיערכות לעתיד גבעתיים כולה, המותווה על ידי תכנית מתאר לעיר לשנת היעד 2040.  

תכנית התחדשות רמבם
הדמיה: משרד קורין אדריכלים

התכנית תביא להתחדשות בשכונה הוותיקה המונה כיום 3,047 יחידות דיור ולתוספת של  3,827   יחידות דיור. שטח התוכנית הינו כ-340 דונם והיא ממוקמת בין רחוב ויצמן ממזרח, דרך השלום ממערב, דרך רבין מדרום ובית העלמין נחלת יצחק מצפון.

התכנית מאפשרת התחדשות בלב השכונה במגרש בודד בחיזוק ועיבוי או בהריסה ובניה או בחבירה של שני מגרשים, תוך שמירה על מרקם השכונה הקיים ובנייה בגובה של 4.5-10 קומות כתלות במיקום. באופן זה ההתחדשות בלב השכונה מביאה מתווה חדש כתחליף לתמ"א 38. בפאתי השכונה, לאורך דרך השלום ודרך יצחק רבין מציעה התכנית התחדשות במתחמי פינוי בינוי בבנייה המשלבת בנייה מרקמית ובניית מגדלים בגובה של 35 עד 45 קומות.

אחת מיתרונותיה הגדולים של התכנית הוא הקצאת שטחי ציבור בשטח של כ-19 דונם עבור צרכי ציבור, ביניהם  עבור הקמת בתי ספר, שאינם בנמצא בשכונה היום. כמו כן, התכנית מגדירה הקצאת שטחי ציבור נוספים במגדלים, לטובת מוסדות חינוך, רווחה וקהילה על מנת לתת פתרון למצוקת שטחי הציבור בשכונה.

יתרון נוסף הוא תוספת משמעותית של שטחי מסחר ותעסוקה לשכונה ולעיר, לאורך רחוב ויצמן, רחוב רמב"ם שהינו הרחוב הראשי בשכונה, ולאורך דרך השלום.

התכנית שמה דגש על עידוד ההליכתיות באמצעות הרחבת המדרכות, שימור חופות העצים המאפיינות את השכונה ונטיעות עצים נוספים, תוספת שבילים להולכי רגל והוספת שבילי אופניים וכן הנגשת הציבור לצרכים שונים באמצעות ערוב שימושים במתחמים ובכך הבאתם קרוב לבית.

מעבר לשמירה על המרקם הקיים בלב השכונה וחופות העצים המאפיינות אותה, התכנית מסמנת מספר מבנים לשימור ממבני הציבור מייסוד השכונה.

תהליך התכנון לווה בהליך שיתוף ציבור שהביא לידי ביטוי את קול התושבים בגיבוש המענה התכנוני המוצע. קידום התכנית יוצר וודאות תכנונית אשר תקל על קידום מיזמים של התחדשות עירונית בשכונה ומהווה סנונית ראשונה בקידום תכניות נוספות בהיקף דומה בעיר גבעתיים.

רן קוניק, ראש עיריית גבעתיים: תכנית המתאר לגבעת רמב"ם, הוכנה על ידי מיטב מתכנני הערים אשר עמלו עליה מספר שנים, תוך שהם מקיימים שיתוף ציבור יוצא דופן עם תושבי השכונה. אני מברך על הפקדתה בוועדה המחוזית מה גם שתוכנית זו משתלבת היטב עם עקרונות תכנית המתאר הכוללנית של העיר. התוכנית תאפשר לשכונה הוותיקה והיפה להתחדש באופן כזה שיישמר צביון השכונה וישומרו המבנים ההיסטוריים שבה מצד אחד ומאידך נייצר שטחים לתשתיות ומבני ציבור, באמצעות עלייה לגובה רק בצירים העוקפים הראשיים, כגון ציר דרך השלום. אני מברך את תושבי השכונה והעיר על סיום הכנת התוכנית ומודה לכל המעורבים בהכנתה.

 

 

התוכן כי חם במקומונט גבעתיים
הכשרה מקצועית ומוסמכת
במידה ושקלתן להצטרף לעולם המיוחד של טיפול בנשים בזמן ההיריון...
איך להחזיר את העניין וההנאה לחיי המשפחה שלכם?
שמירה על להבת הזוגיות היא לא דבר של מה בכך,...
קניית דירה – על שום מה ולמה
רכישת דירה, בין אם למגורים או להשקעה, היא החלטה משמעותית...
הכירו את המעצבת שהופכת בתים לאמנות מגורים
אלה מורגן היא דמות מובילה בתעשיית עיצוב הפנים בישראל, עם...
מה אפשר לייצר באמצעות הדפסה 3d?
מדפסות תלת מימד מהוות כיום את אחד המוצרים המתקדמים ביותר...
איך הרכב מוסיקלי משפיע על האירוע שלכם?
שיקול חשוב לכל מי שמתכנן אירוע בלתי נשכח הוא האם...
איך בוחרים נכון ריצוף לבית
יש לריצוף של הבית השפעה רבה על העיצוב, המראה הכללי...
מוזיקה לאירועים דתיים
היהדות עשירה במסורות ובסמלים, וכך גם האירועים בה, אשר מהווים...
התייחסות מחמירה לעבירות אלימות במשפחה- איך הדבר בא לידי ביטוי?
עבירות אלימות במשפחה נתפסות בעיני החוק ובכלל בעיני החברה בתור...
שינה איכותית ובריאה
על מנת שתוכלו לישון בצורה נוחה במיוחד תוכלו לעשות שימוש...