Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

הולכים לבחירות מועד ג'- להיות או לחדול

הולכים לבחירות מועד ג'- להיות או לחדול
קרדיט: דוברות גבעתיים

לאחר שני סבבים של מערכות בחירות, נדמה כי הפוליטיקאים לא למדו דבר מהסבבים הקודמים וממשיכים להתבצר בעמדתן.

קרדיט: דוברות גבעתיים

 

ביום שבת 11.1 התכנסו מאות תושבים לבית ראשונים לאירוע שבת תרבות בסימן בחירות מועד ג'. דנה ירקצי כתבת החדשות וואלה NEWS אירחה את חה"כ ושר הכלכלה אלי כהן, חה"כ אורנה ברביבאי והגברת הראשונה של התיאטרון ליא קינג.

 

שבת התרבות הייתה טעונה ומורכבת, אך ירקצי לא היססה לשאול את אלי כהן ואורנה ברביבאי, את השאלות הקשות באמת על מפת הגושים, המצב הפוליטי, העלייה בגירעון ועל המצב החריף במערכת הבריאות.

 

השר אלי כהן לא הביא בשורה חדשה למצביעים בסוגיית המצב הפוליטי הסבוך, הוא חזר על כך שהקיפאון הפוליטי הוא בעקבות השר ליברמן, והפתרון עבורו למשבר הפוליטי מצוי אצל העם, ועליו לבחור בין ממשלת ימין לאומית לממשלת שמאל ערבית. כאשר נשאל האם על רה"מ להתפטר בעקבות תיקיו הפליליים ענה השר כי: "המנדט של הציבור להחליט האם ראש הממשלה יכול לכהן בתפקידו ולא מערכת ביהמ"ש". לא התקבלה תשובה חד משמעית מהשר אם בכוונת הממשלה להטיל על האזרחים מסים כבדים בעקבות הגירעון המצטבר. בעקבות המחסור בחמאה, הוא כן הבטיח שהמכס על החמאה יתבטל והשוק יפתח לתחרות חופשית. ייתכן ובקרוב ימצאו על מדפי הסופרים מגוון רב של סוגי חמאה.

 

חה"כ אורנה ברביבאי כינתה את ראש הממשלה בנימין נתניהו "גיבור טראגי" אשר הוא וכל עוזריו לא רואים את בית הקלפים קורס, משום שהם עסוקים כל היום בהגנה על חפותו ולכן חייב ביהמ"ש להתערב ולעצור את המשבר הפוליטי שנמשך כבר שנה. חה"כ הרחיבה שכאשר הפוליטיקאים לא עוסקים בחיים עצמם אלא רק בפוליטיקה, הם לא משרתים את האזרחים.

 

בתור האלופה הראשונה בצה"ל חה"כ אורנה ברביבאי רואה לנכון כי כל התפקידים בצה"ל צריכים להיות פתוחים בפני נשים ואין סיבה מוצדקת להוריד את רף המשימה לנשים בצה"ל, עוד הוסיפה שעל המגזר הערבי לתרום למדינה גם הוא באמצעות השירות הלאומי. בסוגיית המשבר במערכת הבריאות חה"כ מאמינה כי רק בעזרת חיבור כוחות משותף של המגזר השלישי, המגזר הפרטי והמגזר הציבורי יחד ניתן יהיה לפתור את המשבר שישפר את כמות הנפגעים מזיהומים בבתי החולים בארץ.

 

שבת תרבות הסתיימה במחווה מרגשת לגברת הראשונה של התיאטרון, ליא קינג שקיבלה זר פרחים וברכות מראש העיר לרגל יום הולדה ה-90. במהלך הראיון, חשפה קניג בפני הקהל את הקשיים הכרוכים בעלייתה ארצה, סיפרה על התפקידים השונים ששיחקה בהם ועל הכעס והאכזבה שעוטפים אותה מהמצב האבסורד של תיאטרון הבימה. ליא חתמה את הראיון בדברים: "כשעליתי לבמה בפעם הראשונה כ"כ פחדתי, עמדתי ליד ניורה שיין ואמרתי לה שאני לא עולה על הבמה.. אז לא רציתי לעלות לבמה, אבל היום אני לא רוצה לרדת ממנה".

 

 

התוכן כי חם במקומונט גבעתיים
איך הרכב מוסיקלי משפיע על האירוע שלכם?
שיקול חשוב לכל מי שמתכנן אירוע בלתי נשכח הוא האם...
מוזיקה לאירועים דתיים
היהדות עשירה במסורות ובסמלים, וכך גם האירועים בה, אשר מהווים...
הורים זה הזמן לגרום לילדיכם לקחת חלק בקדמה
בנוף הטכנולוגי המתקדם במהירות של היום, הצגת ילדים לרובוטיקה בגיל...
מצדיעים לשורדי השואה
אירוע ההוקרה השנתי לשורדי ושורדות שואה בגבעתיים, נערך בתיאטרון גבעתיים מאות...
מכללת קוד והייטק לילדים
העולם משתנה במהירות, והטכנולוגיה מתקדמת מהר יותר מאי פעם. מה...
טבע אורבני בעין העדשה
נמרוד שחם, הדס צורף ועדי זהר הם הזוכים בתחרות "צילום...
הדשן בגן רבקה ירוק יותר. לראשונה בגבעתיים: קומפוסטר לשימוש חופשי של התושבים
היחידה לקיימות באגף שפ"ע הקימה את המדשן (קומפוסטר) העירוני הראשון...
איך לבחור מסעדה חלבית בצפון?
תחילה, ניתן לומר באופן חד משמעי כי בעת בה אנו...
גוזרים את הסרט: מתחם גני הילדים החדש נחנך באופן רשמי
רן קוניק, ראש עיריית גבעתיים: " מדובר במבנה מודרני בעל...
קרקע פורייה לתחילתה של ידידות מופלאה
מחזור נוסף של הפרויקט המוצלח "מרפסות פורחות בגבעתיים" יוצא לדרך לאור...