Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

החידושים בתחום איטום הגגות בארץ

החידושים בתחום איטום הגגות בארץ
גג .צילום עמיעד טאוב

כפי שכבר ידוע לכל, איטום גגות הפך כבר מזמן לנושא שאסור להקל בו ראש. ככל שהשנים עוברות והטכנולוגיה משתפרת, אנו גם עדים ליותר ויותר חידושים בתחום. לא, זה לא אומר שכל יום יוצא לו מוצר חדש שמסעיר את השוק, אלא אנו מתכוונים לכך שמוצרים קיימים עוברים שדרוג, נהנים מיכולות חדשות וחידוד יכולות קיימות. הטכנולוגיה, באופן טבעי לא פוסחת גם על ענף האיטום, וכיום אנחנו יכולים לקבל כלים אשר עוזרים לנו להסיק מסקנות ולבצע את העבודה ביעילות גבוהה הרבה יותר מבעבר. בשביל להבין את היתרונות שלהם, קודם כל יש להבין למה הם טובות ומתי כדאי להשתמש בהם.

איטום גגות- למה זה טוב?

ברגע שמים מתחילים לחלחל מהגג לתוך מבנה קיים, ההשלכות יכולות להיות הרסניות. דמיינו כי בבית שלכם, מוצאים למשל מי הגשמים פרצה קטנה ומתחילים לחלחל פנימה דרכה לתוך קירות הבית שלכם. לאט לאט ובהדרגה, אתם תמצאו את עצמכם נאבקים מול קירות מתפוררים, לא אסתטיים ובמקרים מסוימים גם תצטרכו להיאבק מול העובש שמתפשט בקיר(דבר שלא בריאותי בעליל). מצבים אלו מונעים בעזרת איטום גגות.

גג .צילום עמיעד טאוב

מתי בכלל צריך לעשות איטום גגות?

איטום גגות יש לבצע בשני מצבים עיקריים. המצב הראשון הוא השלב בו בונים בכלל את המבנה. איטום הגג מבעוד מועד, יכול בהחלט לעזור ולמנוע תקלות שעלולות להתרחש בעתיד. עוד בשלב הבנייה, ניתן לבצע איטום גגות בעזרת למשל יריעות ביטומניות, ולהביא למצב בו הסיכוי כי מים יחדרו דרך הגג הוא נמוך עד לא קיים. ברגע שהגג אטום פיקס, אפשר להמשיך לישון בשקט גם בימי החורף.

המצב השני הוא לאחר שהתגלתה נזילה. במידה ולא בוצע איטום מראש, עלול להתרחש מצב בו עם השנים נסדקים חריצים וחורים בגג המבנה שדרכו נכנסים מים וגורמים לרטיבות. לאחר שמתגלה הנזילה, יש כמובן צורך דחוף לטפל בה. איטום גגות בשלב הזה, יהיה הכרחי על מנת לעצור את הנזק מחשש שיתפשט ויתרחב למקומות נוספים.

איך החידושים עוזרים לנו?

כפי שכבר ציינו, הטכנולוגיה עוזרת לתחום האיטום להתפתח ולספק תוצאות מדויקות וטובות יותר. אחת הדרכים היעילות שקיימות כיום היא בעזרת מצלמות טרמיות. המצלמה הטרמית עוזרת לנו להבין בדיוק והיכן נמצא מקור הנזילה. ברגע שיש לנו את כל המידע הדרוש ואנו מבינים מאיפה הבעיה מתחילה, באופן טבעי הרבה יותר קל לנו למצוא עבורה פתרון. שיטות ישנות יותר, מטפלות פעמים רבות בבעיה אבל לא בשורש שלה, מה שגורם לכך שלאחר זמן מסוים הנזילות והרטיבות עלולות לחזור. שימוש בכלי מודרני כמו המצלמה הטרמית, מספק לנו כאנשי המקצוע תמונה הרבה יותר רחבה. אנו יכולים להבין מאיפה להתחיל לתקוף את הבעיה. ברגע שיש לנו את הבסיס, קל הרבה יותר לספק את הפתרון הנכון, מבלי הצורך לנחש ולשער.

זה נכון שיש מצבים בהם תספיק חוות דעת של בעל מקצוע, ועל סמך הניסיון והידע שלו הוא יוכל לאתר את מקור הבעיה, אך שימוש במצלמה טרמית למשל, כחידוש טכנולוגי מבורך בתחום איטום הגגות בארץ, יעזור לכל איש מקצוע אשר יודע לנצל את יכולותיה של המצלמה, לספק ללקוח את התוצאה הרצויה מבלי להיגרר לעלויות נוספות בעתיד.

התוכן כי חם במקומונט גבעתיים
עיצוב הבית מתחיל בכם
כל מעצבת פנים שתשכרו לעבוד על עיצוב הבית שלכם תשב...
מאפיין אדריכלי מרשים
חיפוי קיר מעץ הוא מאפיין אדריכלי מכובד המעניק לכל חלל...
נכסים שכדאי להשקיע בהם בחיפה
אזור נווה שאנן הוותיק בחיפה לא איבד את קסמו ואפשר...
תמא 38 במרכז - כל מה שצריך לדעת
רבים מאמינים כי פרויקטי בניה מסוג התחדשות עירונית כמו תמ"א...
מדריך קצר להערכת מקרקעין בגבעתיים
מבוא: מהו שמאי וכיצד הוא פועל בפועל? שמאי מעריך את שווי...
סמארט נדל"ן בגבעתיים
ניכר כי פירמת סמארט נדל"ן, החולשת על פרויקטים מרכזיים בצפון,...
חשיבותה של שקיפות במיזמי בניה
מיזמים עסקיים ונדל"ניים רבים מרחיבים את הפעילות הכלכלית בישראל וזה...
משכנתא לבנייה עצמית
לממן את פרויקט חייכם
אם באזורים עירוניים מאוכלסים וצפופים נהוג לרכוש דירה חדשה מקבלן...
חיים יעקבי "ישראל מתפתחת והולכת וגדלה בזכות משקיעים רבים ופטריוטים"
חיים יעקבי הוא יזם נדל"ן בעל ניסיון של מעל 2...
רכישת דירה שנייה להשקעה - המידע שחשוב שתכירו
מתכננים לרכוש דירה שנייה? הנה דגשים חשובים שיעזרו לכם אפיק ההשקעה...