Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

הילדים באמצע: איך נקבעים דמי המזונות?

הילדים באמצע: איך נקבעים דמי המזונות?

ההחלטה להביא ילדים לעולם בהחלט משנה את החיים. עכשיו, כשאתם הורים, אתם אמורים לדאוג לכל הצרכים הבסיסיים של הקטנטנים – מהאוכל ועד החינוך, מהבגדים ועד לקבלת טיפול רפואי הולם. זוהי לא רק החובה המוסרית שלכם, אלא דרישה של החוק בישראל. במילים אחרות, גם אם החלטתם לפרק את התא המשפחתי אתם לא פטורים מהשתתפות בהוצאות הטיפול בילד, ובמקרים מסוימים אף תוכלו לבקש הקלה ולהפחית את הסכום שייקבע לכם. כדי לדעת בדיוק כיצד זה עובד, מומלץ לפנות אל משרד עו"ד אילן גבע.

הילדים באמצע: איך נקבעים דמי המזונות?

חובת ההורים: לדאוג לצרכי הקטין

החוק בישראל בהחלט ברור. ההורים הם אלה שאמורים לדאוג לכל צרכיו של הילד, לרבות מימון צרכי החינוך וההכשרה שלו לעבודה, והם נדרשים לדאוג למזון ולביגוד. אלה הם רק חלק מהצרכים הבסיסיים של הקטין, כמובן, והדאגה להם אינה תלויה בשאלה האם ההורים נשואים או לא. במילים אחרות, גם אם החלטתם לסיים את פרק א' ולהמשיך הלאה בחייכם, הילדים עדיין זקוקים לכם, ובמקרים רבים מוגשת תביעת מזונות ילדים כדי להבטיח תשלום חודשי שיכסה ולו חלק מההוצאות הבסיסיות הללו. כמובן שרצוי להגיע לתהליך המשפטי בליווי עו"ד המתמחה בדיני משפחה, וזהו הייעוץ המקצועי שמעניק עו"ד אילן גבע ללקוחותיו הרבים לאורך השנים.

הסדרי משמורת

במסגרת הליך הגירושין יש משמעות עצומה לקביעת הסדרי המשמורת או להגדרת הסדרי השהות של הילדים במחיצת הוריהם, ואין ספק שיש לנושא הזה השפעה אדירה על הילדים ועל ההורים. כדי לעשות את זה נכון מומלץ להיעזר בשירותיו של עו"ד גירושין שיוכל לסייע לכם להפיק את המקסימום מההליך המשפטי, ולהשיג את המטרות שלכם. כך, גם אם אנחנו בוחרים להאמין שהפרידה הזו תתבצע ברוח טובה ועם חיוך על הפנים, עדיין נהיה ערוכים לרגע שבו הקרב יתחיל והכפפות יוסרו. למרבה הצער, זה בהחלט יכול לקרות.

דמי המזונות

כאמור, זוהי אחריות ההורים לדאוג לצרכי הקטין, זה שלא יכול לממן בעצמו את הוצאות הלימודים, האוכל או הבריאות. במקרים רבים נקבעים דמי המזונות על ידי שופט, אבל בהחלט ניתן לבקש הפחתת מזונות בעקבות שינויים מהותיים. למשל, הורה ששכרו נפגע באופן ניכר ובהתאם גם היכולת הכלכלית שלו מוגבלת יותר, יוכל לבקש (ולקבל) הפחתה בתשלום המזונות שנקבע.

נכנסים לתהליך בעיניים פקוחות

בשלב הזה התמונה בוודאי ברורה. עו"ד משפחה יכול לעזור לכם להתמודד עם כל המרכיבים הנלווים לתהליך הגירושין – מחלוקת הרכוש, תביעת כתובה ועד לקביעת הסדרי ראייה על הילדים ותשלום דמי מזונות. אתם מוזמנים לפנות כבר עכשיו לקבלת ייעוץ משפטי במשרד עו"ד אילן גבע בטלפון 073-7765553.

התוכן כי חם במקומונט גבעתיים
הכשרה מקצועית ומוסמכת
במידה ושקלתן להצטרף לעולם המיוחד של טיפול בנשים בזמן ההיריון...
איך להחזיר את העניין וההנאה לחיי המשפחה שלכם?
שמירה על להבת הזוגיות היא לא דבר של מה בכך,...
קניית דירה – על שום מה ולמה
רכישת דירה, בין אם למגורים או להשקעה, היא החלטה משמעותית...
איך הכי כדאי להשקות את הגינה
השקיה נכונה היא המפתח לגינה פורחת. אם יש לכם גינה...
כשאתם זקוקים לעזרה משפטית יש מי שעומד לצדכם
גם אזרחים נורמטיביים לגמרי נזקקים לשירותי עורך דין בהזדמנויות שונות...
הכירו את המעצבת שהופכת בתים לאמנות מגורים
אלה מורגן היא דמות מובילה בתעשיית עיצוב הפנים בישראל, עם...
איך מטפלים בקשיים רגשיים ולמה זה כל כך חשוב
מחלה בנפש, לא משנה מדוע זו הופיעה, היא מחלה לכל...
מדריך מקיף לתושבי גבעתיים על איך לכבוש את מבחן ה-GMAT
מבחן ה-GMAT, המהווה שער הכניסה לתוכניות MBA יוקרתיות רבות ברחבי...
מה אפשר לייצר באמצעות הדפסה 3d?
מדפסות תלת מימד מהוות כיום את אחד המוצרים המתקדמים ביותר...
איך הרכב מוסיקלי משפיע על האירוע שלכם?
שיקול חשוב לכל מי שמתכנן אירוע בלתי נשכח הוא האם...