תחזית לגידול של 4.2%-3.8% בהיקף המכירות בעונת החגים (החודשים נובמבר ודצמבר) בארה"ב, גידול גבוה יותר מאשר בשנת 2018, למרות חוסר הודאות בשווקים ומלחמות הסחר.
איגוד הקמעונאות הלאומי של ארה"ב (NRF – The National Retail Federation) פרסם תחזית עדכנית לעונת החגים הקרובה, אשר לפיה יגדל היקף המכירות ב-3.8%-4.2%, להיקף כולל של כ-730 מיליארד דולר.
התחזית המעודכנת של ה-NRF נמוכה יותר מהערכות קודמות אשר דיברו על גידול של כ-5% ומושפעת, בין היתר, מאווירת חוסר הוודאות בשווקים הגלובליים נוכח מלחמות הסחר בין ארה"ב, סין, אמריקה הלטינית ואירופה.
עונת החגים מתקיימת באופן מסורתי בחודשים נובמבר ודצמבר, וכוללת ימי מכירות משמעותיים כגון: בלאק פריידי, סייבר מאנדיי וימי המכירות שסביב חג המולד.
איגוד הקמעונאים הלאומי האמריקאי מתייחסים בתחזית המעודכנת למגמת פשיטות הרגל בקרב חלק מרשתות הקמעונאות האמריקאיות, ומדגישים כי הגידול בהיקף המכירות לא יהיה "אוניברסלי", כאשר הרשתות שיגדלו יהיו בעיקר אלה שמשקיעות בשרשראות האספקה שלהן, ובהפיכת תהליך הרכישה לנוח ככל האפשר.
על פי נתוני איגוד הקמעונאים הלאומי, היקף המכירות הקמעונאיות בעונת החגים גדלו בממוצע ב-3.7% בחמש השנים האחרונות, כאשר הגידול בעונת החגים של 2018 היה נמוך במיוחד ועמד על 2.8% בלבד.
חשוב לציין שעונת החגים בארה"ב אינה עומדת לבדה, וכי בחודשים נובמבר ודצמבר 2019 צפויים גם ימי המבצעים של יום הרווקים הסיני, שהגיעו בשנים הקודמות להיקפי מכירות משמעותיים.
בשנים מאז 2011 הולכים היקפי הקניות ביום הרווקים הסיני וגדלים בקצב מסחרר – היקפי המכירות באתרי חברת עלי באבא לבדם הגיעו בשנת 2016 ל-17.8 מיליארד דולר, בשנת 2017 ל-25.3 מיליארד דולר, ובשנת 2018 ל-$30.8 מיליארד דולר – היקף מכירות שהפך את יום הרווקים הסיני 2018 לאירוע המכירות אונליין הגדול ביותר מאז ומעולם.
כך, אם לוקחים בחשבון את התחזיות מארה"ב ומסין יחד, צפויה לצרכנים ברחבי העולם עונת חגים מעניינת מאוד.