Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

הירוקים רוצים לכבוש את עיר הגנים

הירוקים רוצים לכבוש את עיר הגנים

באופן סימבולי השיקה היום תנועת הירוקים את מערכת הבחירות העירונית לקראת בחירות 2008 במקביל לחגיגות החג הירוק ביותר בשנה, חג האילנות ט'ו בשבט.

בבית קריניצי שבעיר הגנים התכנסו היום נציגי התנועה והכריזו על כוונתם לערוך ''מהפך ירוק '' ולקיים הלכה למעשה את חזונו של ראש העירייה המיתולוגי אברהם קריניצי ז''ל.

לא במקרה עמד קריניצי במוקד מסיבת העיתונאים לדברי ד''ר ליליאן יו''ר התנועה מסמל ראש העיר הותיק שכיהן 43 שנים בתפקידו את חזון הירוקים כמי שטבע את המונח ''עיר הגנים'' והתעקש על הקמת הספארי, הפארק הלאומי ושטחים ירוקים נוספים.

רכז פניות הציבור של הירוקים אילן מאירי הקפיד לציין בדברי הפתיחה כי:"כאדם שנולד וחי ברמת גן, ובשביל החברים שלי בתנועת הירוקים, החזון של קריניצי עדיין תקף, ואנו רואים את עצמנו כממשיכי דרכו, ואנו שמים במקום הראשון את איכות החיים בעירואת השירות לתושבים.

במסיבת העיתונאים נכחו ארבעת הראשונים ברשימת הירוקים למועצת עיריית רמת גן ד"ר אבי ליליאן, אילן מאירי, חני נחמיאס וניר רוזן שעל פי התכנון ימוקמו בסדר הזה ברשימת התנועה למועצת העיר.

חני נחמיאס, יו"ר נוער הירוקים, שתמוקם כאמור במקום השלישי ברשימת הירוקים למועצת העיר אמרה כי היא שותפה מלאה לחזון להחזיר את הירוק לרמת גן. נחמיאס, הנושאת את דגל הטיפול ברווחת בעלי החיים, הצהירה כי יש לצמצם את כמות בעלי החיים דרי הרחוב באמצעות מדיניות של צמצום ילודה, וכן ליזום בנייה של כלבייה מודרנית.

ד''ר ליליאן שהיה גם מי שייסד את התנועה המקומית הודיע כי בכוונתו להתמודד על ראשות עיריית רמת גן:"שלא כמו קריניצי, שכיהן כראש עיר 43 שנה ברציפות, אני מתייחס לזה כאל שירות מילואים למען הקהילה", "כראש העיר יפעל למען דור העתיד באמצעות קידום החינוך והקטנת הצפיפות בכיתות, וקידום מדיניות ירוקה שתאפשר איכות חיים ראויה, טיפוח חזות העיר, שיפור השירות לתושב וניהול בשקיפות וביושרה".

ד"ר ליליאן התייחס בדבריו גם לנושא הבנייה בעיר ואמר כי כראש העירייה, הוא "יבחן מחדש את מדיניות הבנייה, מתוך ראייה שהמפגעים שיוצרים מגדלי המגורים, בהם הגדלת הצפיפות בכיתות ובכבישים, גוברת על התועלת שבניצול יעיל של שטחים".

מה הביא להחלטה להתמודד על ראשות העיר?
כולנו תושבי רמת גן שמזה תקופה ארוכה פעילים בנושא ה''ירוק'' כשראינו שדברים לא זזים ושרמת גן הופכת לעיר שינה שאנשים בורחים ממנה הבנו שאם אנחנו לא נרים א הכפפה אף אחד לא יעשה אתזה לאור העובדה שכל המפלגות בעיר מפחדות להעמיד מועמד מול צבי בר ולאור התמיכה הציבורית ברחוב החלטנו להתמודד אנו לראשות העיר שמטרה להשפיע ואני מאמין שהציבור יבחר בי וברשימה.

יש לכם מטרות מוגדרות?
המטרות שלנו מתבססות על הבחירות הכלליות קודמות בהם הצביעו כ-2000 תושבים לתנועת הירוקים הארצית ועל התמיכה לה אנו זוכים ברחוב והמתנדבים הרבים שמוכנים להתגייס לצורך המטרה החשובה היעד שהצבנו הינו של ראשות העיר ושל ששה מנדטים במועצה.

את האירוע סיימו הירוקים באופן סימבולי בטקס ששילב בין המירוץ הירוק לבחירות לבין אברהם קריניצי שהקים את גן הקופים כאשר נציגי הרשימה וראש התנועה פאר ויסנר העניקו תעודות הוקרה לפעילות התנועה אביה תמיר ולי לואיס שהצטיינו בפעילות ירוקה והקימו מטה מאבק כנגד הכוונה לסגור את גן הקופים.

התוכן כי חם במקומונט גבעתיים
גבעתיים לא מעלימה עין
עובדות ועובדי עיריית גבעתיים התגייסו להעלאת המודעות למאבק נגד אלימות...
חנוכה מדליק אש בגבעתיים
פסטיבל הצגות חנוכה בתיאטרון, הפנינג גלגליות בפארק גבעתיים ועוד מגוון...
חגיגת אופנה בגבעתיים - עד 50% על פריטים בחנויות ברחבי העיר
יום חמישי 15.9.22 | 16:00-21:00 יום שישי 16.9.22| 09:00-15:00 חגיגת אופנה בחנויות...
"הוא סלל עבור כולנו את דרך השלום"
לראשונה בישראל- גינה ציבורית ברח' דרך השלום בגבעתיים תיקרא ע"ש...
גרפיטי היסטורי - 130 ארונות בזק בגבעתיים קושטו בציורי גרפיטי במיזם של מחלקת הנוער לתיעוד ההיסטוריה העירונית
במסגרת חגיגות 100 שנה לגבעתיים, נצבעו 130 ארונות בזק ברחבי...
מהפכת התשלומים מגיעה לגבעתיים
עיריית גבעתיים ואפליקציית bit, בשיתוף אוטומציה החדשה, משיקות אפשרות תשלום...
אתר חדש הפציע
עיריית גבעתיים השיקה אתר משודרג וידידותי למשתמש, הכולל את כל...
הנסט – המקום להיות אני
מקום מיוחד בלב העיר נחנך עבור קהילת הלהט"ב במרכז קהילתי...
להיות חופשית: גבעתיים במקום הראשון במדד החופשיות
על פי דוח של ישראל חופשית, גבעתיים העפילה לראש הטבלה...
חנוכה 2021 בגבעתיים
מסיבות חנוכה מדליקות, תהלוכות זוהרות, הצגות ילדים, הפנינג ססגוני, חלוקת...