Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

הישגים לתלמידי גבעתיים בתחרות בינלאומית ליזמות חלל מול שופטים מנאס"א

הישגים לתלמידי גבעתיים בתחרות בינלאומית ליזמות חלל  מול שופטים מנאס"א
באדיבות דוברות גבעתיים

בשבוע שעבר התקיימה תחרות בינלאומית ליזמות חלל לנוער. שש קבוצות מעורבות מבתי ספר מישראל ומאיטליה נבחרו להציג בגמר בפני שופטים מקצועיים בראשות המדען הראשי של נאס"א איימס, ד"ר ג'יקוב כהן. באירוע השתתפו מדענים, אנשי הייטק ועסקים, מורים ותלמידים. 

 

תלמידי גבעתיים מהתיכונים "קלעי" ו"שמעון בן צבי" התברגו בשלושת המקומות הראשונים יחד עם עמיתיהם לקבוצה משני בתי ספר מאיטליה. התלמידים נדרשו להכין סרטוני תדמית, פיץ' באנגלית בן 10 דק' של הרעיון כולל פיתוח עסקי ראשוני ולענות על שאלות השופטים. הם עבדו עם מנטורים מקצועיים מומחים מתחומי החלל, המדעים והעסקים.

 

למקום השלישי הגיע הסטארטאפ "MINEVISION", התקן להשבחת קסדת האסטרונאוט שיאפשר מיפוי וניתוח גיאולוגי של שטחים על מאדים. הרעיון נהגה במקור על ידי קבוצת תלמידי ט' מתיכון שמעון בן צבי, בשלב הפיתוח הצטרפו אליו תלמידים מבית הספר הדמוקרטי ברומא. התלמידים הכינו יחד מודל בתלת מימד, סרטון VR ופליירים שיווקיים. הם עבדו בצמוד עם מנטור מומחה בכיר בחברה בינלאומית בתחום הלייזרים (אופיר אופטרוניקס). 

 

למקום השני הגיע הסטארטאפ "ROXYGEN", תוסף לרובר חלל להפקת חמצן מסלעי ירח. הרעיון נהגה במקור על ידי שני תלמידי כיתה ט' מבית הספר תיכון שמעון בן צבי, אליו הצטרפו תלמידים מאיטליה לפיתוח המוצר וההיבטים העסקיים. הוועדה שיבחה את העבודה הקבוצתית הבינלאומית ואת יכולות החקר הגבוהות של התלמידים. הקבוצה עבדה בצמוד למנכ"ל של סטאאט אפ חלל ישראלי (הליוס) שעוסק גם כן בהפקת חמצן ממאדים אך בדרך אחרת. 

 

במקום הראשון זכה הסטארט אפ B.A.I.S  מערכת אקוופוניקה חכמה לירח. הרעיון התחיל כיוזמה של תלמידים מאיטליה, אליהם הצטרפו שלושה תלמידים מתיכון קלעי (עידן כהן, עומרי סבן ודרור אבריאן) אשר סייעו להעמקת התחקיר, פיתוח אב טיפוס וההיבטים השיווקיים והעסקיים שלו. הוועדה שיבחה את הפרויקט ואת אופן הביצוע וההובלה המשותפת של כל חברי הקבוצה. התלמידים עבדו עם מנטור, מומחה מארה"ב לאקוופוניקה. 

 

ורד כהן ברזילי, מנהלת Out of the Box, מובילת התוכנית "על אף שהתוכנית בנויה כהיברידית, השנה האתגרים שעמדו לפתחנו היו קשים במיוחד עם הקורונה שזימנה סגרים ממושכים בישראל ובאיטליה, מצב ביטחוני קשה בישראל וירי הטילים. למרות זאת, התלמידים התנסו בלמידה משמעותית, הגיעו להישגים מאוד גבוהים ויצרו חברויות משמעותיות. ההישגים של העיר גבעתיים לא מפתיעים, העיר חרטה על דגלה של תחום יזמות החלל והטמיעה את התוכנית בהצלחה גדולה בתוך בתי הספר כבר ארבע שנים. כל התלמידים למדו במיוחד השנה שאין דבר העומד בפני הרצון. הם הפגינו מנהיגות והתמדה יוצאי דופן, ההצלחות גם התבטאו בחיבור נערות למדע. 50 אחוזים ממשתפי התוכנית שהגיעו לגמר היו בנות". 

 

עידן כהן תלמיד קלעי, ועידן חי תלמיד שב"צ השתתפו לצד שתיים מהעמיתות שלהם מאיטליה בקבוצות המנצחות, בתוכנית בינלאומית בנושא חלל שיוחדה הפעם לנוער יזמים שישנו את העולם. הם הציגו את הפרויקטים באנגלית, לצד תלמידים יזמי חלל אמריקאים וקטפו מחמאות רבות. 

 

לצפייה באירוע הגמר ובסרטוני תדמית שהתלמידים הכינו: 

https://www.scienceaccelerator.space/class-2021

לצפייה בהקלטת התוכנית: 

https://www.space4womenshow.com/webinar-registration15871277202951588148600481

באדיבות דוברות גבעתיים
באדיבות דוברות גבעתיים

 

התוכן כי חם במקומונט גבעתיים
מה אפשר לייצר באמצעות הדפסה 3d?
מדפסות תלת מימד מהוות כיום את אחד המוצרים המתקדמים ביותר...
איך הרכב מוסיקלי משפיע על האירוע שלכם?
שיקול חשוב לכל מי שמתכנן אירוע בלתי נשכח הוא האם...
איך בוחרים נכון ריצוף לבית
יש לריצוף של הבית השפעה רבה על העיצוב, המראה הכללי...
מוזיקה לאירועים דתיים
היהדות עשירה במסורות ובסמלים, וכך גם האירועים בה, אשר מהווים...
התייחסות מחמירה לעבירות אלימות במשפחה- איך הדבר בא לידי ביטוי?
עבירות אלימות במשפחה נתפסות בעיני החוק ובכלל בעיני החברה בתור...
שינה איכותית ובריאה
על מנת שתוכלו לישון בצורה נוחה במיוחד תוכלו לעשות שימוש...
בכל מקום שיש בו צנרת יש פוטנציאל לבעיה
צנרת תקנית לא אמורה לסבול מבלאי או בעיות מיוחדות בתוך...
מגישים מועמדות לתפקיד בטחוני? ודאו שאין רישום משטרתי
במיוחד בגיל צעיר אנשים שאין להם רקע פלילי אלא מגיעים...
עיצוב הבית מתחיל בכם
כל מעצבת פנים שתשכרו לעבוד על עיצוב הבית שלכם תשב...
10 ערים מומלצות לטיול באירופה
באירופה ישנן ערים רבות ומרתקות שראויות לביקור. כל עיר מציעה...